0
späť
 

diskuze k tématu: Kombi do 300 000 Kc

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Pavr
počet príspevkov4
dátum registrácie20.06.2020
Sobota 20.06.2020 14:42, Kombi do 300 000 Kc
Ahoj všichni. Chci koupit kombik ( Focus, Ceed, I30, Astra) Cena do 300 000 Kč, samozřejmě co nejméně najeto a nechci motor 1.0 Budu rad za vaše názory, tipy, zkušenosti. Roční nájezd cca 15000 km, město, dálnice 60/40.
Předem díky za rady
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 22.06.2020 11:04, RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: Pavr, 20.06.2020 14:42 (Ahoj všichni. Chci koupit komb ...)

Ahoj, pokud prokládáš to město pravidelně dálnící, tak nemusí vadit ani spolehlivý diesel,
zejména novější 1.6 TDI v Octávii, Golfu, Leon není špatný ohledně spotřeby, ale také v Renaultu Megane IV najdeš už vypiplaný 1.5 Dci + komfortní povozek!

Ohledně atmoférických motorů s nepřímým vstřikem je asi nejlepší Toyota Auris 1.6 VVT nebo Honda Civic 1.8 VTEC, oba motory patří na špici ve spolehlivosti. Překvapením také je, že 1.8 VTEC s klidnou nohou jezdí za 6,5l, což je krásná hodnota.

Pokud Tě láká silnější ben. turbomotor, tak lze doporučit ve tvé cenové relaci koncernový 1.4 TSI, ale pozor řady EA211, to je ten novější cca od 2015. Nenech se mýlit, jede moc dobře, jen si nejsem jistý spotřebou na dálnici, dle mého to bude 7l, s klidnou nohou 6,5l.
Za mě vůbec není špatný ani 1.2 TSI 81kw(také EA211), který na Golf, Leon nebo Octávii pořád stačí.

Ohledně Focusu III facelift, pokud nechceš za mě výborný ecoboost 1.0 92kw, tak lze šáhnout po 1.5 EB, který zatím nezlobí jako starší 1.6 EB. Silnější 2.0EB je problémový, tomu je dobré se vyhnout. Mezi nejlepší volbu patří diesel 2.0 TDCi.

Astra je na tom s motory nejhůře. V podstatě nejjistější volba je jen atmosféra 1.4 74kw Bohužel jinak příjemný 1.4 Turbo trápí vícero neduhů a ani diesel 1.6 CDti není jistota. Stížností nejsou také na litrové turbo, ale to nechceš

Korejci minulé generace v benzínu měli problémy s drolícím se katalyzátorem, který pak nasál motor a byl K.O. V dieslu je zase naprosto předražený FAP filtr - 80 000kč, to má snad jenom Honda. Turbo také stojí 2x více než u koncernu. Když přičtu špatně odhlučnění podvozku, tak mi jako ojetina smysl nedává. To už je daleko větší jistota vzít skladovku nebo předváděčku současné generaci Ceedu/i30 , ať už s atmoséfrou 1.4 74kw nebo právě litrovým turbem.
Ohledně motoru 1.4 T-GDI, tak pan Vaculik varuje, že se množí problémy s turbem..

Tož držím palec!
reagovať
Pavr
počet príspevkov4
dátum registrácie20.06.2020
Utorok 23.06.2020 08:50, RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 22.06.2020 11:04 (Ahoj, pokud prokládáš to město ...)


Mockrát děkuji za rozsáhlou odpověď. Byl jsem se projet s Kia ceed 1.4 73 KW a ono to fakt moc nejede. Máte zkušenost Kia ceed 1.4 73 KW vs Seat Leon 1.2 81 Kw abych měl přirovnání? Mám v merku buď Seat nebo Octavii 1.6..
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 23.06.2020 09:58, RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: Pavr, 23.06.2020 08:50 (Mockrát děkuji za rozsáhlou od ...)

Ahoj je to nebe a dudy. Motor 1.2 TSI 81kw se dá přirovnat ke starému dvoulitru. Tím vůbec nehaním výrobce atmosférických 1.4, mají své místo - já bych si jako druhé auto koupil právě Tipo 1.4i , kdybych měl zbytečných 300tis.kč.!
Opravdu se projeď TSI, určitě si ale ověř, že jde o EA211, tj. ta co má rozvodový řemen, ale také spoustu konstrukčních vychytávek, která zabraňují neduhům přímovstřikových malých turbomotorů: 1.rychle se zahřeje a tak neředí olej s benzínem 2. proti karbonizaci stačí občas projet po dálnici apod. (TSI má myslím seperátor olejové mlhy)

Jinak mám doma Rapid 1.2 TSI a rovněž podle redakce SM - oplatí se dávat aditivum do benzínu, české VIF není drahé a je ověřené i testem redakce. Pokud to jde vyhýbal bych se benzínu s řepkou(kterou EU už dávno nedoporučuje přidávat, jen ANOfert si ji prosadil ve vládě)

Pak je tu ještě jeden pádný argument pro 1.2 TSI EA211 *synovec servisuje několik takových motorizací, které mají najeto daleko za 200 000km a nic jim není, to už něco vypovídá.

Tož držím palec!
PS: za sebe považuji 1.2 TSI EA211 za spolehlivější motor, než je jinak povedený Fordí Ecoboost.
reagovať
Pavr
počet príspevkov4
dátum registrácie20.06.2020
Streda 24.06.2020 10:38, RE: RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.06.2020 09:58 (Ahoj je to nebe a dudy. Motor ...)


Díky za další odpověď. Co jsem měl vyhlédnuto (Seat Leon), tak ten je už pryč. Ještě jsem našel Golfa 1.2. 81 kW a ten je zamluven , ještě jsem našel Focuse 1.5 TDCI 88 kw, ale je to v automatu ???? a Octavku 1.6 TDI 85 kw.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 24.06.2020 10:52, RE: RE: RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: Pavr, 24.06.2020 10:38 (Díky za další odpověď. Co jsem ...)

Ahoj, vůbec není třeba stresovat, dobrá auta mizí velmi rychle. Prostě sledovat například
https://www.dasweltauto.cz/ pro Leon-Golf-Octavii a čekat a zarezervovat

Ohledně Focusu, bohužel neznám ten motor ani automat. Bohužel Ford nemá centralizovaný prodej ověřených ojetin, takže člověk musí hlídat nabídku jednotlivých prodejců. Ale oplatí se to, takhle jsem kdysi koupil hodně pěkný Focus II facelift
reagovať
Pavr
počet príspevkov4
dátum registrácie20.06.2020
Štvrtok 25.06.2020 10:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 24.06.2020 10:52 (Ahoj, vůbec není třeba stresov ...)


Tak nyní vybírám z těchto aut. O Hondě nic nevím, tak nevím, kdyby jsi měl k ní nějaké info, zkušenost, budu velmi rád. I tak moc díky za předešlé příspěvky.

http://www.autovasicek.cz/moto-volkswagen-golf-1-6tdi-4-motion-mode-detail-1604
http://www.bdkauto.cz/karta-auta/b423-19-volkswagen-golf-1-2tsi-cr-dph-serv-kn/
https://www.tipcars.com/honda-civic/kombi/nafta/honda-civic-1-6-i-dtec-88kw-tourer-38082097.html
https://www.dasweltauto.cz/detail/292319979?brand=honda&modelgroup=honda-civic
reagovať
Citroenak
počet príspevkov719
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 25.06.2020 10:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: Pavr, 25.06.2020 10:19 (Tak nyní vybírám z těchto aut. ...)


Ten diesel v honde nie je zly (myslim ze mal rekord v najnizsej spotrebe napriec europou), ale cokolvek nan bude stat dost penazi. Benzin 1.8 je vecny, 103kw staci na to auto. Ak chces velky kufor, posledne ufo 9 ma kufor ako stodola a ak sa ti mali, existuje aj v kombiku. Oproti motorom s turbami v koncerne je honda volba istoty. Vidno to aj na ich cenach.. Ak sa ti bude zdat, ze je leniva, problem nie je v aute ale vo vodicovy. Po zahriati ju len treba vytocit a hotovo. Ja mam mazdu 6 2.5i 191 koni, a nic mi nerobi vacsiu radost, ako ju tocit po obmedzovac pri predbiehani. Ano, turbo taha odspodu, ale neskor je uz mrtve, nehovoriac o tom ze aj kvoli pomalej jazde v kolone musi cele pohonne ustrojenstvo znasat radovo vyssie razy momentu a vykonu, ako na atmosferickom motore, kde ked plyn len hladis, nemas taky vykon k dispozicii, co pomaha vydrzi poloosi, napravy atd. Skus sa na nom aspon previest, a uvidis rozdiel.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 25.06.2020 11:27, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: Pavr, 25.06.2020 10:19 (Tak nyní vybírám z těchto aut. ...)

Ahoj Honda Civic 1.8 VTEC je nesmrtelné auto. Opravu může vadit jen futuristický dizajn, jinak jenom chvála. Tyto motory se povedly a jen v naší vesnici jich je několik,sice v o generaci starším Civicu UFO... a prostě nic, jen olej se mění.
Diesel 1.6 D v Hondě CRV má můj tchán, naprosto parádní motor, ale nevím jak je to s FAP filtrem, bývaji pro Hondu astronomický drahé a tak ten ušetřený litr a půl nafty se nemusí oplatit.
Jinak pozor, ten Golf v dieslu je 4x4, to se příznávám, že nevím jak je to s údržbou. Snad tu chlapi poradí.
reagovať
MarekJ
počet príspevkov1
dátum registrácie25.11.2022
Piatok 25.11.2022 10:40, RE: RE: Kombi do 300 000 Kc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 22.06.2020 11:04 (Ahoj, pokud prokládáš to město ...)


Ahojte, čo sa týka Astry J, tak tento model vlastním takmer od novoty, momentálne mám nájazd 100 000 km, motor 1,4 Turbo 103kw ST, automat, zatial bez problémov. Mali sme v rodine vela značiek ale po spokojnosti s Opel Insignia facelift 2016, sme opat ostali pri značke. Astra nieje žiadny závoďak ale je to dostatočne dynamické auto aj s motorom 1,4T. Spolupráca s automatom zatial bezproblémová.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.