0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.6 16V - jak slouží po 135 tis. km?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
Kojot027
počet príspevkov111
dátum registrácie02.01.2011
Štvrtok 10.10.2013 08:18, Zkušenost...
Nechci ti sahat do svědomí, ale dle popisu máš dobrou, až nadprůměrně dobrou zkušenost s základním benzinem( dle mých zkušeností, se právě auta okolo 150 tis začínají teprve sypat, když zapomenu na TSI kde to začalo už v 30 tis) a s vědomím toho jdeš do dieslového nástupce? A sám už čekáš že budou problémy..uff dobrej masochista.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Štvrtok 10.10.2013 08:25, rozdíly?
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi.
O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 10.10.2013 13:54, motor
Já teda nevím, ale ten Duratec nemá se Zetecem společného téměř nic, teda kromě základního uspořádání (4 válce, 16 ventilů, přibližně objem). Blok Zetecu byl litinový, výkon 66 kW, Duratec je hliníkový výkon 74 kW, vyvinutý Yamahou pro Forda.
reagovať
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Štvrtok 10.10.2013 14:20, Solidní auto
...... ovšem to se dalo očekávat u Focuse s 1,6.
Problém je, že jste ho koupil jako relativně nové auto neboť co to je 3 roky a pod 100k najeto? Takže snad ani žádnou závadu nemohlo mít a to ani do letoška. Takže fakticky potvrzení toho, co všichni vědí. Ale co bude dál? Mě zajímá, co tohle bude auto dělat po takových 200k ?
reagovať
Vlamic
počet príspevkov1
dátum registrácie10.10.2013
Štvrtok 10.10.2013 14:46, Eskort Zetec 1.6
Dobrý deň. Môj eskort má 380000. Od 260 000 jazdí na plyn., 19 rokov. Motor ZETEC má pri 130 asi 3200 otáčok, žiadných 4000!!!! Jazdil aj s polovicou vody v chladiči, čo sa prejavovalo zlým kurením. Taskmer som ho nekontroloval. Pri 300 000 spotreboval na 10000 asi 1liter oleja . Nakoniec som ho pri ťahaní vozika pri prasknutí hadice prehrial, Po oprave - zabrusení hlavy napravidelný chod na voľnobeh. Spotreba 9 litrov plynu. Tiež uvažujem o Fokuse , ale uvádzané otačky a prevody má riadne schladili.
reagovať
gottak
počet príspevkov206
dátum registrácie10.06.2010
Štvrtok 10.10.2013 19:19, RE: Solidní auto
rojack napísal:
...... ovšem to se dalo očekávat u Focuse s 1,6.Problém je, že jste ho koupil jako relativně nové auto neboť co to je 3 roky a pod 100k najeto? Takže snad ani žádnou závadu nemohlo mít a to ani do letoška. Takže fakticky potvrzení toho, co všichni vědí. Ale co bude dál? Mě zajímá, co tohle bude auto dělat po takových 200k ?


Nic - bude porad jen jezdit a jezdit...1.6 16V je poctivy motor od Yamahy staveny na 500 tkm....
reagovať
Th0r
počet príspevkov7
dátum registrácie06.10.2011
Piatok 11.10.2013 00:12, Servisní knížka
U tříletýho auta není možný dohledat počet najetých km? Když není servisní knížka, což je divný, zná jí Ford? Mazda má třeba elektronickou, tak stav zjistí každý servis Mazdy. Tipuju, že to lze u každýho auta. A pokud jí nenechal předchozí majitel tak asi věděl proč. Jistě jí neztratil. Jinak ta spotřeba je hrozná. 2.0, 111kW mam v Mazdě 3 tak 7,5 l.
reagovať
_Tomas
počet príspevkov6
dátum registrácie24.07.2007
Piatok 11.10.2013 06:59, Spotreba
Pridam se k tem, kterym se ta spotreba zda vcelku vysoka vzhledem k vykonu motoru. Vim, ze takhle na dalku srovnavat se da velmi tezko, ale presne tu samou spotrebu jsem mel i ja, pri velmi podobnem rozlozeni mesto/okresky/dalnice....ovsem ja mel Mondeo s dvoulitrovym Duratecem. A to jsem mel vykuchany vyrivy klapky, tudiz ta spotreba byla jeste o trosku vyssi nez by mohla byt. Takze dit se tohle me u 1,6tky, tak zacnu patrat cim to, ze to tak bumba...
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 11.10.2013 09:28, s těma motorama
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 11.10.2013 10:03, spotřeba
Jinak kolega má Escorta zetec 66kW. Výkon je skoro stejnej jak u Focuse 74kW a spotřeba taky. Já mám teď průměr 6,9l,ale to kvůli nedávnému výletu cca 200km po okreskách. Na ježdění po okolí jsem kolem 8l a na dálku s lehkou nohou se přibížím i k 6l. Dálnici nejezdím. Takže průměr mám asi 7,5l abych se občas svezl a občas se jenom uvolněně plavil. A to podle mě neni špatný a dokonce si myslím, že docela reálný,pokud nevalíte v eko rallye.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 11.10.2013 12:26, RE: s těma motorama
kralici79 napísal:
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).


Jo, výkon může být stejný, ale Zetec není od Yamahy. Kouknul jsem se na obrázky toho motoru, je to Zetec, nikoli Duratec.
reagovať
gottak
počet príspevkov206
dátum registrácie10.06.2010
Piatok 11.10.2013 14:30, RE: s těma motorama
Koloss napísal:
kralici79 napísal:
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).
Jo, výkon může být stejný, ale Zetec není od Yamahy. Kouknul jsem se na obrázky toho motoru, je to Zetec, nikoli Duratec.


1,6 16V je konstrukcne navrzena Yamahou, jak pro FF1 tak pro FF2....Ford to ma jen jinak oznacene interne, ale v podstate jde o stejny motor. Rozdil mezi FF1a FF2 je jen v zprevodovani, tak kde FF1 toci pri 130 kmh cca 3000 otmin, tam FF2 ma prevody kratsi - kvuli emisim ci vykonu? - a toci pri 130 kmh cca 4000 otmin.
Duratec je obchodni oznaceni benz. motoru v FF2, plati pro 1.6, 1.8 a 2.0 - i kdyz 1.8 a 2.0 pochazi od Mazdy, maji rozvody resene retezem a jedna se o uplne odlisne konstrukce.
reagovať
nicco
počet príspevkov49
dátum registrácie15.12.2010
Sobota 12.10.2013 20:40, RE: rozdíly?
kralici79 napísal:
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi. O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.

Prevodovka ve Focusu2 je stejna jako ve Fucusu1 u vybavy Trend, neco jako sportovni vybava. Ostatni verze Focusu 1 maji prodlouzenou 5ku.
Spotreba tohoto motoru ve Focuse 2 je obecne dobra, hodnocena i v jinych recenzich. Samozrejme, ze nekdo muze jezdit a i jezdi za 11, ale dosahnot 6,5 je zcela bezne. Mimomesta 5,5 je bezna hodnota. Problem nastava na dalnici nad 130kmh, napriklad, kdyz s tim nekdo jezdi 150-180(180 je max) v levem pruhu. Potom 9-11L. Jizda do 100kmh je za 6litru, s obcasnou dalnici do 130 je 6,5.

reagovať
matesaax333
počet príspevkov11
dátum registrácie13.04.2012
Nedela 13.10.2013 23:27, re
Motory 1.6 u Focusu jsou výborné,jen do doby než začnou brát olej.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Pondelok 14.10.2013 10:02, souhlas s gottak,ale?
Už jsem to popatral. Motor 1,6 16V 74kW Zetec je vyvíjen s Yamahou. Opravdu byli i u Focus I dvě verze převodovek. Ale nemuselo se jednat vždy o výbavu Trend (mám X Trend a točím při 130 km/h 3200ot.).
A s tim olejem jsem to taky zažil 1l na 1000km. Prasklej stírací kroužek, po výměně všechno opět v pořádku a jedu dál. Měnili mi to ještě v bazaru na záruku,takže bez investice. Kroužky dělá jenom renomovaná anglická firma a koupit se dají v pohodě (sada kroužků na jeden píst cca 800kč). A všechno opět funguje jak má .
reagovať
Martin Srb
počet príspevkov45
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 15.10.2013 19:20, Když nic nevím tak nepíšu!!
Mám Focuse 2002 1.6 Zetec-SE s 263tis. km, je konstruovaný společně s Yamahou má výkon 74kW.
Do jedničkya se dávali dvě různé převodovky, delší a křatší (kupodivu).
Nemuselo se vždy jedna o výbavu TREND pro katší převod. Já točím v 130km/h 3500. v 110 3000.
Na 1. je max 60 na 2. 105 na 3. 150 a 4. 180 5. se nedostane do omezovače.
Pro dvojkového focuse tam dalford kratší převodovky aby vyvážil o +/- 100kg větší váhu oproti jedničce. Je jasný, že spotřeba vlivem dálničních jízd stoupne.
Já měl nejvyšší v zimě při ježdění do práce cca 6km 8,8. Ted každý den jedu cca 45km a spotřeba je pod 7 na cca 6,7. při dovolený po tankování v Rakousku a dálnicích kde sjem jel stabuilně 120 byla spotřeba 6,2.
Motory Duratec jsou 1.8 a 2.0 (92kW a 107kW) i 1.6 s proměný časováním ventilů 85kW
reagovať
GAMAJA
počet príspevkov4
dátum registrácie10.03.2010
Streda 16.10.2013 08:50, RE: motor
Koloss napísal:
Já teda nevím, ale ten Duratec nemá se Zetecem společného téměř nic, teda kromě základního uspořádání (4 válce, 16 ventilů, přibližně objem). Blok Zetecu byl litinový, výkon 66 kW, Duratec je hliníkový výkon 74 kW, vyvinutý Yamahou pro Forda.

--------------
Srovnáváte asi escort (66kw) s focusem I (74kw). Tam rozdíl je. Ale mezi focusem 1 a 2 je opravdu rozdíl jen v detailech a jedná se jen o minimální úpravy pro lepší emise. Jinak se jedná o tentýž motor od yamahy. Ve focusu 2 mu říkají duratec, místo zetec, pro sjednocení označení, ale narozdíl od ryzích durateců 1,8 a 2,0, které mají např. rozvodový řetěz, místo řemene, má 1,6 pořád řemen a až na ty detaily je to stále zetec.
reagovať
GAMAJA
počet príspevkov4
dátum registrácie10.03.2010
Streda 16.10.2013 09:23, RE: rozdíly?
kralici79 napísal:
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi. O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.

--------
Ano, nový focus má kratší převody. Na dálnici to bohužel na spotřebě poznat je. Potřebovali nějak vypořádat s o 100kg těžším autem a také přizom mysleli na to, že s benzínovým motorem si dnes kupují auta ti, kdo méně najezdí a spíše kratší trasy. Ve městě a na kratší cesty kratší převody oceníte, protože mužete dříve řadit právě 5ku a v konečném výsledku na těchto cestách je spotřeba vlastně stejná, ne-li menší, jako u F1, kde byla pětka delší, ale bylo možné ji řadit později. I papírové údaje to naznačují. Zatímco jízda mimo město a po dálnici je úvaděná v podstatě srovnatelná, hodnoty o spotřebě ve městě jsou výrazně nižší, než tomu bylo u F1. ještě výrazněji byla tak spotřeba snížena v městském provozu u 1,8 a 2,0.
Kámoš má hatch 1,6 F2 a se spotřebou jsme na tom stejně. Mnohem větší rozdíl udělá styl jízdy, než zpřevodování, takže proč o tom uvažovat.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.