0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Marea

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.11.2005 15:44, Jak vypinat motor s turbem?
Dobry den!
V ruznych prispevcich (tady i jinde) jsem se docetl, ze je dobre pred vypnutim motoru (1.9 dti) nechat chvili volnobeh. Tato vec se traduje mezi lidmi, ale ja bych velmi rad vedel proc je to tak dulezite. Pokud je to tak moc dulezite, proc o tom v priruckach k vozu neni ani zminka? Nenasel jsem nic v manualu k Fiatu ani Renaultu (samozrejme v sekci dieselovych motoru).
Protoze nerad neco riskuji, tak nechavam vuz bezet 20-30 vterin na volnobeh nez ho vypnu. Obcas na to ale zapomenu a vypnu to hned :(
Takze kdo mi tuto informaci muzete potvrdit (s vysvetlenim - i technictejsim) pripadne vyvratit, poradte.

Predem dekuji a nashle!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.11.2005 18:27, RE: Jak vypinat motor s turbem?
Pidalka napísal:
Dobry den!
V ruznych prispevcich (tady i jinde) jsem se docetl, ze je dobre pred vypnutim motoru (1.9 dti) nechat chvili volnobeh. Tato vec se traduje mezi lidmi, ale ja bych velmi rad vedel proc je to tak dulezite. Pokud je to tak moc dulezite, proc o tom v priruckach k vozu neni ani zminka? Nenasel jsem nic v manualu k Fiatu ani Renaultu (samozrejme v sekci dieselovych motoru).
Protoze nerad neco riskuji, tak nechavam vuz bezet 20-30 vterin na volnobeh nez ho vypnu. Obcas na to ale zapomenu a ...
Nejenom 1.9 dTi ale jakýkoliv motor s turbodmychadlem by se po větší zátěži měl nechat schladit během na volnoběh nebo alespoň klidnou jízdou, vypnutím horkého turba se zvětšují vůle a turbo potom hází olej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.11.2005 08:55, RE: Jak vypinat motor s turbem?
Pidalka napísal:
Dobry den!
V ruznych prispevcich (tady i jinde) jsem se docetl, ze je dobre pred vypnutim motoru (1.9 dti) nechat chvili volnobeh. Tato vec se traduje mezi lidmi, ale ja bych velmi rad vedel proc je to tak dulezite. Pokud je to tak moc dulezite, proc o tom v priruckach k vozu neni ani zminka? Nenasel jsem nic v manualu k Fiatu ani Renaultu (samozrejme v sekci dieselovych motoru).
Protoze nerad neco riskuji, tak nechavam vuz bezet 20-30 vterin na volnobeh nez ho vypnu. Obcas na to ale zapomenu a ...
Ano, tak nejak to je ... je potreba si uvedomit, ze turbodmychadlo hnane vyfukovymi plyny ma behem sveho provozu az 100 000 ot/min a je v tu chvili rozzhavene do ruda. A kdyz jej z tohoto stavu najednou zastavite, gravitace prekona odstredive sily, ktere do te doby zdarne pusobily a zapocne dilo zkazy tim, ze na zhavem materialu vznikne nevyvazek. Je jasne, co se pri pristim nastartovani stane - nevyvazek pusobi vule zejmena v loziskach turbodmychadla, coz po nejakem case zpravidla skonci jeho zadrenim a tudiz destrukci - to v lepsim pripade. V tom horsim se u nekterych motoru muze stat, ze zacne protekat olej zpet a az se dostane do spalovaciho prostoru valcu, tak se motor nekontrolovane vytoci a je po nem taky. Predejit se tomuto vsemu da tim, ze nebudete trapit motor s turbem za studena, ale pockate si na provozni teplotu (plati hlavne ted v zime!) a pak take hlavne tim chlazenim . Predevsim po ostre jizde je dobre dat mu alespon 2-3 min klidu na volnobeh, nez jej zastavite. Zacit toto chlazeni je mozne uz tim, ze par kilometru pred cilem jednoduse zvolnite tempo a dojedete v nizkych otackach tak, aby byl motor pod co nejmensi zatezi. Pak by mu tech 30 sekund melo stacit take.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.11.2005 12:56, RE: Jak vypinat motor s turbem?
AnderN napísal:
Ano, tak nejak to je ... je potreba si uvedomit, ze turbodmychadlo hnane vyfukovymi plyny ma behem sveho provozu az 100 000 ot/min a je v tu chvili rozzhavene do ruda. A kdyz jej z tohoto stavu najednou zastavite, gravitace prekona odstredive sily, ktere do te doby zdarne pusobily a zapocne dilo zkazy tim, ze na zhavem materialu vznikne nevyvazek. Je jasne, co se pri pristim nastartovani stane - nevyvazek pusobi vule zejmena v loziskach turbodmychadla, coz po nejakem case zpravidla skonci jeho z...
Proboha, že bych se na to nevy*ral - raději koupím benzíňáka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.11.2005 15:54, RE: Jak vypinat motor s turbem?
Riccardo napísal:
Proboha, že bych se na to nevy*ral - raději koupím benzíňáka.
To klidne muzes, ale pokud si koupis benzin s turbem, ceka te to taky :) U nafty se tento postup da skoro zobecnit proto, ze vetsina vyrobenych dieselu v poslednich 10 letech ma turbodmychadlo. Coz u benzinu rozhodne neplati ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.11.2005 20:32, RE: Jak vypinat motor s turbem?
Riccardo napísal:
Proboha, že bych se na to nevy*ral - raději koupím benzíňáka.
No mohla by technika zase trochu poskocit. Cekat nekolik minut v aute nez z nej muzu odejit je usmevne. Stejne tak vahy vzduchu To je jak v nakladaku, cekat nez se nafouka vzduch
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.11.2005 20:40, Dotaz.
Vážení, rozhoduji se na jaře ke koupi ojetého vozu . Rozhoduji se mezi OPEL Vectra, FORD Escort a nebo FIAT Marea vše do objemu 1,8 ccm. Jedná se o vůz, který jezdí denně asi 50 - 100 km a který občas tahá přívěs na krátkou vzdálenost ( chalupaření). Děkuji za odpověď.
Nedorostek
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.12.2005 08:33, Peugeot
Dobrý den!
Uvažuji o koupi Peugeotu 406 r.98-2000,můžete mi poradit a nebo doporučit , zda-li motor 1,9TD , 2,1TD a nebo potom už motory HDi?
Děkuji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.12.2005 16:30, RE: Dotaz.
Nedorostek Rudolf napísal:
Vážení, rozhoduji se na jaře ke koupi ojetého vozu . Rozhoduji se mezi OPEL Vectra, FORD Escort a nebo FIAT Marea vše do objemu 1,8 ccm. Jedná se o vůz, který jezdí denně asi 50 - 100 km a který občas tahá přívěs na krátkou vzdálenost ( chalupaření). Děkuji za odpověď.
Nedorostek
Jde o to,že tyto vozy s obsahem do 1,8 benzin, dosti papají a bude-li vůz ještě tahat přívěs,spotřeba se zvýší odhaduji to asi tak, že pod 8 litrů se nedostanete v žádném případě.Zkusil bych v tom případě kombinaci s LPG a nebo potom 1,8TD což je u Fordu Escortu,popřípadě
1,7 u Vectry u Marei nevím, že by se dělal naftový motor nižší kubatury než je 1,8.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.01.2006 11:43, poradna
Chcel by som kupit Fiat Brava alebo Marea diesel ake su skusenosti
s timto autom nakolko Fiat nema dobre renome
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 10.11.2006 11:40, Auto z Německa
Dobrý den,chci koupit Mareu z bazaru,a je to dovezené s Německa,a zajímalo by mě jestli budu muset platit nějaké peníze za přepis kvůli tomu původu.Prosim o odpověd na e-mail vinkl@seznam.cz Dekuji S pozdravev Jirka K.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 01.07.2007 21:16, citroen saxo
Dobrý den,<BR>chtěla bych se zeptat po kolika tisících km se provádí výměna rozvodového řemene u citroena saxo 1,4.<BR>děkuji za odpověď
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.07.2007 13:11,
Dobry den uvazuji o koupi fiat marea combi s motorem 1.9 jtd a rad bych znal vas nazor na tento vuz okoli me od fiatu zrazuje tak nevim s pozdravem M.M
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.01.2011 22:09,
dobry den mam fiat mareu wekend 1,9 TD a při 2500 otačkách mi to začne cukat pod 2500 otaček je to v pohodě mužete mi poradit děkuji za odpověd nazhledanou
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.