0
späť
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit ojetý Fiat Dobló?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
Motorbike
počet príspevkov9
dátum registrácie01.12.2017
Streda 07.02.2018 15:50, 1,6 MJet
Mám novější verzi s 1,6 Mjet 77 kW v rodinné variantě (vyhřívané sesle, klima, tempomat, handsfree, okna v el. atd.). Najeto 70 tis. bez jakýchkoliv problémů. Koupen kvůli závodům dcery na minibiku a mému moto a cyklo fandovství. Dobrý známý, který pracuje jako technik u Fiatu mi ho sám doporučil s tím, že jde o jejich nejspolehlivější agregát. Má turbo s pevnou geometrií Honeywell a olej měním po max 15 tis. km. Navíc má na šestnáctku nezvykle velká náplň 4,9 litru. Asi proto, že vychází z původní 1,9, (také litina). Novější Doblo prý hodně ztišili a musím přiznat, že auto je opravdu tiché vyjma dálnice, kde v rychlostech nad zákonný limit už je dost slyšet odpor vzduchu - aerodynamika krabice. Velmi slušný podvozek díky zadnímu bi-linku, určitě doporučím šestikvalt, můj řadí hladce a přesně, jen když mrzne, potřebuje dvojka chvilku počkat. Spotřeba na okreskách pod šest, na dálnici pod sedm. Do sto třiceti. Pak už to jde nahoru, ale nezávodím. Pokud nebudete často lítat po dálnici s plným autem, 1,6 je naprosto dostačující. Od 1500 otáček max krouťáku 290 Nm a skutečně na šestnáctistovku velmi slušně táhne. Nahoře už je to stolová hora, chybí ty variabilní lopaty turba, 88 kW bylo k dispozici tuším od druhé poloviny roku 15. Pozor na nutnost obouvat dodávkové pneu a už mám bohužel TMPS. Po přezutí na zimu se ale auto zkalibrovalo asi po kilometru samo. Zato nemusím řešit start-stop a močovinu, moje verze je k životu naštěstí nepotřebuje. U předchozí Cromy mi DPF vydrželo 330 tis. km, stejně jako jí dopřávám Ďoblikovi naftu bez řepky (Euroil, Verva atd.). A o kapacitě zavadelníku a snadno sklopné, dělené zadní lavici ani nehovořím. Mtb na 29 tam postavím jako nic.
reagovať
JARDA3
počet príspevkov89
dátum registrácie15.01.2010
Štvrtok 08.02.2018 07:56, pro pana Klimeše
tyhle auta jsme ve firmě měli tři.dva v naftě jeden benzín.po tom co jsme s nima prožili vám doporučuji se kouknout po jiné značce jinak máte o zábavu postaráno
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov535
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 08.02.2018 14:15, RE: 1,6 MJet
Motorbike napísal:
Mám novější verzi s 1,6 Mjet 77 kW v rodinné variantě (vyhřívané sesle, klima, tempomat, handsfree, okna v el. atd.). Najeto 70 tis. bez jakýchkoliv problémů. Koupen kvůli závodům dcery na minibiku a mému moto a cyklo fandovství. Dobrý známý, který pracuje jako technik u Fiatu mi ho sám doporučil s tím, že jde o jejich nejspolehlivější agregát. Má turbo s pevnou geometrií Honeywell a olej měním po max 15 tis. km. Navíc má na šestnáctku nezvykle velká náplň 4,9 litru. Asi proto, že vychází z původní 1,9, (také litina). Novější Doblo prý hodně ztišili a musím přiznat, že auto je opravdu tiché vyjma dálnice, kde v rychlostech nad zákonný limit už je dost slyšet odpor vzduchu - aerodynamika krabice. Velmi slušný podvozek díky zadnímu bi-linku, určitě doporučím šestikvalt, můj řadí hladce a přesně, jen když mrzne, potřebuje dvojka chvilku počkat. Spotřeba na okreskách pod šest, na dálnici pod sedm. Do sto třiceti. Pak už to jde nahoru, ale nezávodím. Pokud nebudete často lítat po dálnici s plným autem, 1,6 je naprosto dostačující. Od 1500 otáček max krouťáku 290 Nm a skutečně na šestnáctistovku velmi slušně táhne. Nahoře už je to stolová hora, chybí ty variabilní lopaty turba, 88 kW bylo k dispozici tuším od druhé poloviny roku 15. Pozor na nutnost obouvat dodávkové pneu a už mám bohužel TMPS. Po přezutí na zimu se ale auto zkalibrovalo asi po kilometru samo. Zato nemusím řešit start-stop a močovinu, moje verze je k životu naštěstí nepotřebuje. U předchozí Cromy mi DPF vydrželo 330 tis. km, stejně jako jí dopřávám Ďoblikovi naftu bez řepky (Euroil, Verva atd.). A o kapacitě zavadelníku a snadno sklopné, dělené zadní lavici ani nehovořím. Mtb na 29 tam postavím jako nic.


Dobrý den, budeme rádi, když o svém voze napíšete samostatnou recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovať
Motorbike
počet príspevkov9
dátum registrácie01.12.2017
Štvrtok 08.02.2018 14:28, RE: pro pana Klimeše
Ve vší úctě p. Jardo, netvrdím, že jde o bezchybné auto, ale můj příspěvek má alespoň nějakou vypovídací hodnotu z osobní zkušenosti, zatím kladné. Vy ji zřejmě máte taky, byť opačnou, ale závěrečné doporučení by mělo být podloženo konkrétními odůvodněními. Posuďte sám: V nějaké firmě sloužila tři nějaká Dobla s nějakými motorizacemi, s najetými nějakými kilometry a měla nějaké problémy. Asi se shodneme, že tato výpovědní hodnota tazateli výběr zrovna neusnadní.
p.s. Redakci díky za nabídku, ale k něčemu se odhodlám, až budu mít víc kilometrů. Pro větší objektivitu.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Štvrtok 08.02.2018 17:57, fiat
fiat nebrat!
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Štvrtok 08.02.2018 21:37, RE: fiat
citácia:
reakce na: Fanda, 08.02.2018 17:57 (fiat nebrat! ...)


Fando,ty užívej svoji škodovku htp a do Fiatu se neplet
reagovať
cira
počet príspevkov2
dátum registrácie02.04.2018
Piatok 15.01.2021 18:38, 1.6 JTD 77 kW rok 2013
Mohu potvrdit, že s tímto motorem doblo letí jak vítr.
Dlouhodobá spotřeba 6.8 l což je daň za vysokou stavbu a vyšší hmotnost ( mám L2H1).
Motoricky bezproblémové.
Sám bych ocenil zvukově izolovanou přepážku. Je za příplatek 2800 Kč a kdo bude kupovat nové měl by nad tím zapřemýšlet. Přepážku mám základní plechovou, která má nesmyslné perforace a přes ně do kabiny proniká zvuk od nákladu což vyřeší rádio. Větší problém je, že se přes to dostává prach co špiní kabinu.

Provozní náklady levné. Žádná kasička.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov535
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 18.01.2021 12:48, RE: 1.6 JTD 77 kW rok 2013
citácia:
reakce na: cira, 15.01.2021 18:38 (Mohu potvrdit, že s tímto moto ...)


Dobrý den, chcete-li, napište na svůj vůz recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.