0
späť
 

diskuze k tématu: Existuje vůbec takové auto?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 21.01.2014 11:50, Existuje vůbec takové auto?
Dobrý den,
vybírám auto na denní používání a zadal jsem si několik kritérií, ze kterých bych nerad slevil, respektive dělal nějaké kompromisy. Jak se však dívám po trhu s ojetými automobily, zatím žádný vyráběný vůz nesplňuje všechny body, které jsou pro mne důležité. Ročně najedu cca 20 tis. km stylem každý pracovní den 10km a jednou týdně přesun po dálnici 400km.
Zde jsou jednotlivé body:
1) Karoserie: Jezdím většinou sám, zadní sedačky (a tedy i dveře) prakticky nepotřebuju, často však vozím sportovní vybavení (kolo, golfové hole, lyže), proto je nutná výklopná záď, kombi nechci.
2) Motor: Benzínový agregát okolo 2 litrů objemu, bez zbytečných \"kurvítek\" (turbo, ERG, setrvačníky apod.), zkrátka motor z doby, kdy konstruktéři plnili přání řidičů, ne Evropské komise.
3) Převodovka: Manuální, ideálně 6 rychlostní, nebo 5 rychlostní s dlouhým dálničním stupňem (nevěřili byste, kolik RPM točí při dálniční rychlosti některé japonské hatchbacky, viz. Toyota Auris). 4x4 nevyužiju.
4) Interiér: Podmínkou jsou sportovněji střižené sedačky (nesnáším gauče, ze kterých v levé zatáčce odcestuji ke spolujezdci), nastavitelná loketní opěrka (mnoho vytipovaných aut jí nemá ani za příplatek, např. Seat Leon), tempomat (mnohdy nedostupný pro benzínové motorizace asijské provenience, např. Kia pro cee\'d), rádio s USB či alespoň AUX, velice přehledné budíky, rychloměr ideálně ve stylu Saab 9-5 do r.v. 2005 (mnoho jinak povedených aut má naprosto chaotické ciferníky viditelné možná tak lupou, viz. Mini Clubman). Drobnosti jako klima, vyhřívané sedačky a kožený volant jsou většinou řešitelné výběrem nějakého z vyšších stupňů výbavy.
Rozpočet na ojetinu mám cca 7000,- € + následný servis, nerad bych jezdil v něčem starším jak r.v. 2006, auto bych si nechal minimálně 4-5 let, image značky nehraje roli a nebráním se ani nějaké exotice (parkuji na ulici a raritní značky, narozdíl od VAG, zloděje příliš nelákají).
reagovať
nahlásit
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Utorok 21.01.2014 12:42, ...
focus s lepšíma (myšleno "nezákladníma") sedačkama?
reagovať
nahlásit
bulawaio
počet príspevkov62
dátum registrácie18.06.2013
Utorok 21.01.2014 14:41, mazda 3
bral bych mazdu 3, hatchbach s nepřeplňovaným dvojlitrem - respektive moje budoucí volba
reagovať
nahlásit
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 21.01.2014 15:34, něco se vybrat dá
Když se tak zamyslím, co by to mohlo být, představuji si nějaký liftback, nejlépe kolem střední třídy. Hatchback by to taky mohl splnit, ale uvažuji s představou, aby se to kolo vlezlo celé, bez nutnosti odmontovat přední kolo. Tak to dělám já, jen sklopím zadní sedačky.

A co mi vyšlo? Nějakých 5 aut - seřadím to abecedně a vše se vyrábělo i s výklopnou zádí:
Citroen C5 - dělal se i s 2,0 benzínem, ale nabídka je malá
Mazda 6 - celkově nejpovedenější, jen trochu sklony k rezivění
Opel Vectra - jako liftback vypadá dobře, doporučitelný motor 1,8 16V, ale bude problém ji sehnat
Renault Laguna 3 - nabízí poctivý 2,0 16V, elektrika by už měla být lepší, je sehnatelná a nikdo ji nebude krást
Octavia 1 Tour 1,8T - klasika, je tam sice turbo, ale když se k tomu řidič chová jak má a něco si přečte, vydrží mu dlouho, v poměru dynamika/spotřeba nejlepší volba, bude mít nejmenší pokles hodnoty, ale je nutné si připojistit krádež

Co se týká věcí jako délka převodů, nastavování opěrek apod. si musíte vyzkoušet sám.

Já bych vybíral z tria M6, Octavia, Laguna


reagovať
nahlásit
hrop1
počet príspevkov22
dátum registrácie15.08.2013
Utorok 21.01.2014 15:40, Mazda3
Nedávno jsem řešil to podobné..... Vyhrála to MAZDA3 GT sport 2l. Zkuste se někde svézt. Pokud chcete,dá se jezdit za 6,5 - 9l/100
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 21.01.2014 15:42, RE: něco se vybrat dá
Paul napísal:
Když se tak zamyslím, co by to mohlo být, představuji si nějaký liftback, nejlépe kolem střední třídy. Hatchback by to taky mohl splnit, ale uvažuji s představou, aby se to kolo vlezlo celé, bez nutnosti odmontovat přední kolo. Tak to dělám já, jen sklopím zadní sedačky.A co mi vyšlo? Nějakých 5 aut - seřadím to abecedně a vše se vyrábělo i s výklopnou zádí: Citroen C5 - dělal se i s 2,0 benzínem, ale nabídka je maláMazda 6 - celkově nejpovedenější, jen trochu sklony k rezivěníOpel Vectra - jako liftback vypadá dobře, doporučitelný motor 1,8 16V, ale bude problém ji sehnatRenault Laguna 3 - nabízí poctivý 2,0 16V, elektrika by už měla být lepší, je sehnatelná a nikdo ji nebude krástOctavia 1 Tour 1,8T - klasika, je tam sice turbo, ale když se k tomu řidič chová jak má a něco si přečte, vydrží mu dlouho, v poměru dynamika/spotřeba nejlepší volba, bude mít nejmenší pokles hodnoty, ale je nutné si připojistit krádež Co se týká věcí jako délka převodů, nastavování opěrek apod. si musíte vyzkoušet sám.Já bych vybíral z tria M6, Octavia, Laguna


A Mondeo je liftback, myslím, že by tam mohlo být též. V podstatě splňuje všechny požadavky. Jen sehnat solidní kus nebude lehké.
reagovať
nahlásit
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Utorok 21.01.2014 16:14, Co Opel ?
http://www.tipcars.com/#opel-astra/18i-opc1majcrserviska-0-akontace-35000029.html
reagovať
nahlásit
enki74
počet príspevkov10
dátum registrácie21.01.2014
Utorok 21.01.2014 18:24, ...
A co Mondeo ST220 liftback? Je sice trošku větší, než pisatel požaduje, ale má to poctivou atmosféru 3.0 V6, nádherný zvuk, excelentní podvozek, 6kvalt, sportovní sedačky recaro a dneska je už za skvělou cenu.
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Streda 22.01.2014 07:17, RE: ...
enki74 napísal:
A co Mondeo ST220 liftback? Je sice trošku větší, než pisatel požaduje, ale má to poctivou atmosféru 3.0 V6, nádherný zvuk, excelentní podvozek, 6kvalt, sportovní sedačky recaro a dneska je už za skvělou cenu.


3.0-litr v Mondeu nemá valnou pověst. V podstatě jsou to motory ve dvou kategoriiích:
1) Ty které se už zadřely
2) Ty, které se zadřou
Takže s poctivou atmosférou bych byl opatrný. Nejspolehlivější jsou 1.8 (ne tak SCi) a 2.0, tam bych se je nebál vysloveně doporučit. Dvaapůla je uživatelsky ještě příjemnější, ale je potřeba občas kouknout na množsví oleje , ovšem není to tak kritické, jako u 3-litru.
Takže pokud třílitr, tak se špičkovými referencemi na stav a každé tankování kontrolovat olej a udržovat na horní rysce, pak je možné si užít potenciálu, který vůz nabízí.
Další věc je, že SST 220 má spoustu zejména podvoznových dílů za úplně jiné ceny než standard Mondeo, takže servis bude dražší a poslední věc je, že tuhost podvozku nemusí vyhovovat každému a stejně tak si momentálně nejsem jist, zda se SST 220 v roce 2006 ještě dělaly.
reagovať
nahlásit
Martaslover
počet príspevkov27
dátum registrácie10.05.2007
Streda 22.01.2014 08:59, Mazda
Vaše požadavky splňuje Mazda 6 s 2.0 benzinem v provedení hatchback.
reagovať
nahlásit
hrnecFB
počet príspevkov1
dátum registrácie15.07.2012
Streda 22.01.2014 14:09, akurat s turbem, ale poctivy
http://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/laguna/14584488?company=1
reagovať
nahlásit
MolldaFB
počet príspevkov9
dátum registrácie04.04.2012
Streda 22.01.2014 15:42, Zkušenost
My jsme nedávno koupili vectru liftback 2006 1,8 103kW za nějakých 180tis. a nemůžeme si stěžovat, auto je to pohodlné a když se člověk nebojí podřadit, tak i docela svižné, jedinou překážku bych viděl v dost dlouhé převodovce, po městě jedině na trojku nebo čtyřku na delších rovinkách, na pětku točí při cca 55km/h nějakých 1100 rpm, na druhou stranu není problém předjíždět na čtyřku klidně do 170 když to je potřeba, jinak na dálnici točí něco přes 3000, což si myslím, že na pětikvalt není vůbec špatné
reagovať
nahlásit
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Streda 22.01.2014 15:56, RE: ...
David V napísal:
enki74 napísal:
A co Mondeo ST220 liftback? Je sice trošku větší, než pisatel požaduje, ale má to poctivou atmosféru 3.0 V6, nádherný zvuk, excelentní podvozek, 6kvalt, sportovní sedačky recaro a dneska je už za skvělou cenu.
3.0-litr v Mondeu nemá valnou pověst. V podstatě jsou to motory ve dvou kategoriiích: 1) Ty které se už zadřely 2) Ty, které se zadřou Takže s poctivou atmosférou bych byl opatrný. Nejspolehlivější jsou 1.8 (ne tak SCi) a 2.0, tam bych se je nebál vysloveně doporučit. Dvaapůla je uživatelsky ještě příjemnější, ale je potřeba občas kouknout na množsví oleje , ovšem není to tak kritické, jako u 3-litru. Takže pokud třílitr, tak se špičkovými referencemi na stav a každé tankování kontrolovat olej a udržovat na horní rysce, pak je možné si užít potenciálu, který vůz nabízí. Další věc je, že SST 220 má spoustu zejména podvoznových dílů za úplně jiné ceny než standard Mondeo, takže servis bude dražší a poslední věc je, že tuhost podvozku nemusí vyhovovat každému a stejně tak si momentálně nejsem jist, zda se SST 220 v roce 2006 ještě dělaly.


st220 je nutno rozlišit na před faceliftem a po něm. kromě vzhledových vyfikundací se měnila olejová vana a věci s tím související a z pětikvaltu se stal šestikvalt.
po faceliftu už se motory zadíraly jen když byl olej opravdu pod ryskou (primární důvod zadírání motorů před faceliftem byla mělká vana a při řezání zatáček ve vyšším tempu byl olej díky odstředivým silám jinde, než ho mělo čerpadlo sosat).

se zbytkem souhlasím. nevím, zda 2006 byl poslední rok, kdy se dělaly, nebo se už jen doprodávaly...svezení krásný
reagovať
nahlásit
priusforever
počet príspevkov8
dátum registrácie16.01.2014
Štvrtok 23.01.2014 23:08, Existuje vůbec takové auto? ANO!
Toyota Prius II
-spolehlivost: bez výhrad
-spotřeba: ok
-velikost: optimální (velké víko - golf. hole, kolo)
-zloději: nic
-městský provoz: super (automat - vždy)
-dálnice: obstojí dobře
-přehlednost přístrojů: dokonalá
-výbava: nemá konkurenci (kamera dozadu, bezklíčový přístup a start, el, klima, navigace....)
-sedadla: tam musíte slevit (boční vedení nemají)
reagovať
nahlásit
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 15:52, re:
Dobrý den. Vzhledem k Vašim požadavkům na výklopnou záď Vám doporučuji nějaký hatchback nižší střední, nebo liftback střední třídy. Pro nájezd 20 tis. km volte spíše benzínový motor. Velmi spokojen byste měl být například s Fordem Mondeo nebo menším Focusem. Obě auta nabídnou velmi dobré jízdní vlastnosti, vysokou spolehlivost a levné náhradní díly. Zloději se o ně také příliš nezajímají.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.