0
späť
 

diskuze k tématu: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu

kategórie zaradenia témy:
centris610
počet príspevkov22
dátum registrácie28.01.2015
Štvrtok 30.04.2020 14:35, Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
Zdarec borci, zajímalo by mě zda dokáže někdo vůbec poradit, jaká alternativa by byla vhodná k tomu co máme teď, protože at sleduji kde co tak fakt vůbec nevím ... :) Situace je taková, že mám Fabii combi I ano htp 47kW, téměř od nova kupovaná s asi 3500km ted už táhneme na 190tis, od 120tis tam mám navíc LPG, no a žena ted jezdí s tím do práce 40km tam 40 km zpět, (mimo obec ale každých cca 5 km je nějaká vesnice, mimo obec sviští tak 90-110) za krásných 1kč/km (auto světe div se, jede fakt svižně, jediná nevýhoda, nemá klimu) já to auto mám rád a asi si ho nechám a pak odvezu do šrotu až fakt zdechne :) No ale prostě problém nevíme co na to dojíždění aby to mělo klimu a nízké náklady na provoz, dejme tomu do 70tis Kč ...

1) máme variantu že v rodině máme Corsu 1.2 myslím nákej rok 2008 to je tak odkoupit to za ty roky to má jen asi 70tis najeto (pravidelný servis atd) (jezdi to spiš město a tak 3x za rok delší trasa) protože toto auto bude nahrazeno něčím novým. ... to by byl sňatek z rozumu jak se říká, ale když to neklapne tak se právě ptám na ty následující 2 varianty

2) varianta koupit něco z bazoše klidně, stačí sedan, hatchback nejspíš benzín ale fakt nevím co ... líbí se jí Fusion, něco tak škaredýho dle mě nevím kdo vymyslel horší už byl snad jen ten Fiat delfín .. Fabii fakt ne, asi jsem měl štěstí na kus, ale co v okolí vím tak samý průšvih jak I. tak II.

3) varianta máme ještě Mazdu 5 1.8 benzin rv07 a tu nahradit něčím novějším tudíž to musí být kombík (nemusí to být MPV,SUV,Crossover apod) ta majda to je taky kapitola sama o sobě (už něco proinvestováno ale ještě by to něco chtělo tak proto i varianta se toho zbavit), dost žere jak benal (co já jezdím krátké trasy do práce město mimo 50/50 do 10 km tak 9,2, delší trasu umím 7,5-8,5, manželka s tím neumí ani delší trasu, jak je zvyklá na ty otáčky dle fabky asi tak se pod 9,5 nevejde) žere to i pěkně olej ... ale co místo toho do 200-240tis Kč tak 5-6 roků starý asi nějaká holt leasingovka nebo referenční .. dle mě prostě benál mín problémů, ale na kombi zas ten benál aby člověka nesežral na spotřebě, navíc tedy pokud nechceš ty nové tříválce a downsize motory, které ale prodávají všude a pomalu nic jiného a mají spotřebu těch 6 ... koukal jsem po Meganu, kterej tady skoro každej zhejtoval že prostě ne, ok co dál podobný velikostně Rapid ani Fabka to nebude, Ceed, Auris nevím neznám ... to auto by sloužilo jak pro ni tak i pro občasný rodinný výlet, 4 lidi a pes někdy kola nebo rakev s lyžema takže prostě aby to i trochu jelo (s Fabkou byste nevěřili co se mě tam vše podařilo dostat atd když se chce vše jde, ale děti už jsou větší a takové harakiry už dělat ani nechceme) s tou majdou se fakt v poho vejde vše, v té rychlosti kolem 110km/h si to auto jede pěkně a i spotřeba dobrá, ale to je vše, žádné zrychlení, kopce taky nemá rádo a další věci ... tak babo raď

Když bude z vás někdo hodnej a napíše jak ke 2) tak 3) variantě nějaké postřehy nebo rady budu rád ... kdyby někdo měl dotazy k té Mazdě 5 klidně se ptejte myslím, že už o tom něco i vím, informací není moc k sehnání ..
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 30.04.2020 15:52, RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: centris610, 30.04.2020 14:35 (Zdarec borci, zajímalo by mě z ...)

Ahoj, pokud to jenom půjde, pro manželku bude super ta udržovaná Corsa. Pohlídal bych si jen podovozek a pořádně jej zakonzervoval.

Pro rodinu bych zvolil kombík VW Golf VII 1.2 TSI 81kw(cca 2016+) nebo ještě lepší 1.4 TSI(dle mého může být 2013+). Jsou to spolehlivé turbomotory a 300tis.km dovedou najezdit i s původním turbem a vstřiky. Zatím se ukazuje, že i diesel 1.6 TDI v Golfu VII seká dobrotu.
Fortelným Golfem je za mě i šestka s nezničitelnými atmosférickými motory 1.4 MPI a 1.6 MPI, které jsou levné na servis a snesnou s přehledem LPG.

Ještě lepší odolný kandidát na rodinné auto by mohla být Toyota Auris kombik 1.6 VVT, skvělé spolehlivé auto na dalších 10-15let, kdy budeš měnit jen olej Nevím jak je to s LPG, ale mě by celková spotřeba do 6,5l ani k plynu nelákala.

Ohledně Renaultu - Megane III facelift není špatné auto, jen se vyhni motoru 1.2 TCe. Megane 3 mám - měnil jsem pružiny, spojku už ve 150tis.km. Ostatní díly zatím drží, koroze žádná, elektrika určitě neblbne, to se dělo v Megane II před faceliftem. Vynikající je diesel 1.5 Dci.
Ale výdrž dílů a interiéru není tak dobrá jako v Golfu a Aurisu, s tím musíš počítat...

Těch dobrých vozů je daleko více a ostatní chlapi také něco jistě napíšou..
Tož držím palec!
reagovať
centris610
počet príspevkov22
dátum registrácie28.01.2015
Piatok 01.05.2020 12:11, RE: RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.04.2020 15:52 (Ahoj, pokud to jenom půjde, pr ...)


Ahoj díky moc za tip, ten golf jsem vůbec nějak ani nepřemýšlel, ale právě jsem psal že nevím jak ty nové turbo motory benzínáky, tak na to se ještě mrknu ... LPG vůbec neuvažuji že bych do dalšího auta už dával, to spíš bych raději hybrid, ale ten je právě ted ještě dost drahý ... jak jsi psal ještě ten Auris ...
letos nejspíš zkusíme tu Corsu, a příští rok nejspíš už náhradu za tu M5 ...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 01.05.2020 18:26, RE: RE: RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: centris610, 01.05.2020 12:11 (Ahoj díky moc za tip, ten golf ...)

Ahoj, motory 1.2 TSI novější řady EA211 jsou příjemné, vyčíst jim toho moc nejde, ale opravdu stojí za to vzít silnější variatu.
Dobrotu seká rovněž 1.4 TSI 92kw řady EA211, kde výkonově jde o parádní vůz, dokonce v Superb III nedělá ostudu!! Jsou už motory, co mají najeto 300tis.km a šlapou dobře. Mě se líbí na jednačtyřce, že se krásně rozjíždí, nečeká se tak dlouho na nadechnutí turba, prostě radost řídit.Opět je to přímý vstřik a tak bych mu dopřál kvalitní "krmivo" s aditivem

Auris kvalitou a výdrží je vůz ve vlastní kategorii Toyota Koncern s TSI nabízí jen lepší dynamiku a je tichší na palubě.

Tož držím palec!
reagovať
centris610
počet príspevkov22
dátum registrácie28.01.2015
Štvrtok 07.05.2020 16:31, RE: RE: RE: RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: BobanHTP, 01.05.2020 18:26 (Ahoj, motory 1.2 TSI novější ř ...)

prosím tě ještě bych se chtěl optat jako to je s tím renault motorem 1.2 Tce vím že v Meganu s ním byl problém, dávali ho ale i do další vozů např Scenic? známý ho má v Grandscenicu ale zadny problemy nema, ale mozna to je tim ze on ma rok 2018 myslím ...
reagovať
rbiciste
počet príspevkov83
dátum registrácie30.09.2011
Streda 13.05.2020 11:47, RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: centris610, 30.04.2020 14:35 (Zdarec borci, zajímalo by mě z ...)


Koukal jste se na FIAT Tipo nebo FIAT 500L? Obojí je náhrada za Mazdu 5. Všechny motory jsou nepřímo vstřik a vhodné na krátké trasy. Můžete si vybrat mezi atmosférou 1.4 16v nebo 1.4 T-Jet s turbem. U turba je spotřeba kolem 7 litrů. Lze sehnat s továrním LPG. Motory jsou to nezničitelné a točivé. T-Jet funguje spíše jako dvoulitr atmosféra bez turbo díry apod.
Hodně štěstí
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 14.05.2020 09:23, RE: RE: RE: RE: RE: Dilema starší menší auto s klimou nebo novější kombik ale jaky motor v benalu
citácia:
reakce na: centris610, 07.05.2020 16:31 (prosím tě ještě bych se chtěl ...)

Ahoj, Renault se pokoušel motor 1.2 Tce mírně vylepšovat, bohužel nejde dohledat co tím myslí
Ten motor nesnáší krátké trasy, karbonuje v takové míře, že odrovnaný motor se mění i v 30tis.km. Na foru to majitelé probírají zejména v sekci Meganu IV a došli k pár doporučením:
1. Nejezdit JEN krátké trasy, vůz se musí občas projet dál
2. MĚNIT OLEJ CO 10TIS.KM I DŘÍVE(7000KM)
3. Jezdi na kvalitní benzín + aditivum, stačí český VIF
4. V zimě případně opatřit kryt chladiče, aby se stihl vůz trochu zahřát
5. Na zahraničních forech se majitelům osvědčilo dát co pár let vyčistit motor. U nás se na to specializují firmy, možná to umí i Renault, to jsem nezjišťoval.. Ale že by to někdo potvdil, jako účinný prostředek, to jsem nenašel.

.... jenže problém je s ojetinou, jestli je už motor špatný, opatření nepomůžou.
Jinak Megane III a IV má skvělý diesel motor 1.5/1.6 Dci, který má samostatný vstřik o do FAPfiltru, ten Ti vydrží daleko více, bere o 2l méně paliva a ještě je prodejný i s větším nájezdem

Ještě jsem našel, že Němci s tímto motorem v Megane IV najeli 100tis.km bez znatelného opotřebení, viz. https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/1307343796070462/ Jezdil převážně dálnice Jinak část majitelů trápí i vysoká spotřeba oleje, což může být důsledek zakarbonování ale..
Tady jsem našel ještě návod na výměnu oleje od poláka, co vyčistí i motor přípravkem do něj.
https://www.youtube.com/watch?v=pusS7ZqOH_I
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.