0
späť
 

diskuze k tématu: Co by jste doporucili, 6 valec, benzin, kombi...

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.04.2015 21:36, Co by jste doporucili, 6 valec, benzin, kombi...
Jak uz je napsano v nadpise, co by jste doporucili za vozidlo? Pozadavky jsou nasledujici:
- 6 valec,
- benzin,
- kombi,
- velikostne cca jako audi A6 C5 postaci,
- znacka ani model neni rozhodujici.
- rok 2005 a novejsi,
- pohodlny vuz,
- spolehlivost,
- rozpocet 300 tis. max.

Nechci zadny zbytecnosti typu adaptivni tlumice, Start-Stop, kamery atd. Proste prostorny pohodlny spolehlivy auto. Rad bych si ho po koupi nechal urcite dele nez 5 let. Diky Tom.
reagovať
nahlásit
Citroenak
počet príspevkov728
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 17.04.2015 09:32, Vyssia stredna kombi
Ak trvate na vyssej strednej triede a kombi, mate vyber znacne ulahceny. Pokial viem, okrem nemeckej premie a mozno este chryslera 300 take auto nikto neponuka (v skodovke vam este povedia superb). No a z tychto 4 aut by som zobral bmw 530i vdaka motoru, ktory vie jazdit aj usporne. Ak by ste si ale povedali, ze vozit 1,5m3 vzduchu nepotrebujete, je tu lexus, krasna honda legend ktoru v poslednej dobe stretavam, ak ste zberatel tak aj citroen c6 alebo lancia thesis, ktorych ceny v najvyssich vybavach do buducna pravdepodobne porastu vdaka exkluzivite (kamarat ma napr thesis, a vsetci 6 majitelia na slovensku sa kazdy rok stretavaju, chodia spolu na dovolenky, pomahaju si so servisom). Dalej peugeot 607. Neviem ci lattitude ma v6 motor... Tieto obycajne znacky ale zohnat s V6 bude nadludsky vykon, takze ak sa vam na auto nechce cakat dlho, asi aj tak budete vyberat v BMW.
reagovať
nahlásit
michalst
počet príspevkov6
dátum registrácie22.04.2010
Piatok 17.04.2015 09:35, ST220
Zkusil bych se zamyslet nad Mondeem ST220 ve verzi po FL. Sice se musí chvíli hledat než se najde dobrý kus, ale cenou se do limitu vejdete pohodlně a ještě dost zůstane. Je to velmi dobře sladěné auto, sportovní, ale zároveň pohodlné. Sám ho mám už šestým rokem(bohužel verze před FL) Jel jsem s ním několikrát do Švýcarska cesta 1200km v kuse a dalo se v pohodě. Verze po FL už má šestikvalt a hlavně už nerezne. Pokud se hlídá olej je to bezproblémový, a myslím, že dostatečně výkonný motor s perfektním zvukem. Spotřeba se dá v pohodě udržet kolem 10l.
reagovať
nahlásit
sympatico
počet príspevkov54
dátum registrácie04.03.2014
Piatok 17.04.2015 22:28, V6 kombi
BMW 530, 190kw - souhlasím. Řekl bych, že člověk těžko najde lepší kombi s benzínovým V6.

Mondeo ST220 - vypadá pořád dobře, obzvlášť v modré barvě, s origo koly a v bílé kůži se světlou obrazovkou. Nutno koupit v německu, u nás výběr tragický. Nicméně "divně vysoký" posed, klasika u fordu, a i nejlepší kousky začínají vypadat...staře. Ovšem velmi levné na servis, nutno prověřit motor- známý problém s olejovou vanou. Ovšem pokud máte na auto budget 300tkč, je Mondeo ST nesmysl...za pár let už to prostě bude zastaralé.

Volvo V70 3.2 nebo 3.0T6 rok 2007+. Obě auta velmi zajímavá, vypadají pořád dobře. 3.2 se dělala i v manuálu, netrpěla většími problémy. T6 pouze v automatu, už 6-ti stupňový geartronic, v základu 210kw, s origo Polarstar nebo BSR chipem 230-240 kw se zárukou. Jinak klasické Volvo, pohodlné sedačky, není na sportovní jízdu, verze které mají nastavitelný podvozek- four-c tlumiče- zásadně nebrat, pokud odejdou , je to sranda za 50tkč.

Citroen C5 V6 benzín- ano, v německu se dá pořád sehnat C5 z roku 08-09 s benzínovým šestiválcem 155kw. Většinou mají velmi málo najeto, luxusní výbavu, šestisupňový Aisin. Ovšem plno věcí v tomto autě je proti starší verzi vyrobeno tak nějak...laciněji. Měl jsem C5 V6 kombi, prodával jsem jí s 320tkm, rok '01...bylo to bytelné auto které jezdilo a jezdilo. Verze '08+ mi přijde dost ošizená...

Někdo tu zmínil Hondu Legend- fantastické auto, ta moje už má najeto 300tkm a funguje naprosto bez chyby. V kombíku by byla dokonalá. Mínusem je absence některých dílů v druhovýrobě- stěrače nekoupíte nikde, mají stupidní patent...originály stojí těžko uvěřitelných sedm tisíc-ano, pouze dvě ramínka - nebo vám prodají dvě gumičky, za krásných sedmset...ehm. Brzdové kotouče přední nabízí x firem, bohužel nikoliv v origo rozměru 320mm...takže originály i s destičkama za 12.500, zadní brzdy stejný příběh- kelly, nipparts, elit-všichni je nabízejí, ovšem rozměrově nesedí, všechny jsme vrátili a koupil jsem originály za 13. 000 i s destičkami...Na druhou stranu jenom jezdím a jezdím a tankuji lpg, a legend mých 7tkm měsíčně zvládá bravurně bez ztráty kytičky...

Za mě bych tedy hlasoval pro BMW 530i 190kw. Bude vypadat hezky i za pět let, zásadní problémy při správné péči nehrozí a co se týká jízdních vlastností, žádný z výše zmiňovaných kombíků mu nesahá ani po kolena.
reagovať
nahlásit
Peter128
počet príspevkov3
dátum registrácie19.04.2015
Nedela 19.04.2015 13:38, RE: V6 kombi
sympatico napísal:
Někdo tu zmínil Hondu Legend- fantastické auto, ta moje už má najeto 300tkm a funguje naprosto bez chyby. V kombíku by byla dokonalá. Mínusem je absence některých dílů v druhovýrobě- stěrače nekoupíte nikde, mají stupidní patent...originály stojí těžko uvěřitelných sedm tisíc-ano, pouze dvě ramínka - nebo vám prodají dvě gumičky, za krásných sedmset...ehm. Brzdové kotouče přední nabízí x firem, bohužel nikoliv v origo rozměru 320mm...takže originály i s destičkama za 12.500, zadní brzdy stejný příběh- kelly, nipparts, elit-všichni je nabízejí, ovšem rozměrově nesedí, všechny jsme vrátili a koupil jsem originály za 13. 000 i s destičkami...Na druhou stranu jenom jezdím a jezdím a tankuji lpg, a legend mých 7tkm měsíčně zvládá bravurně bez ztráty kytičky...

Treba hľadať a nie vyhadzovať peniaze z okna
Hoď si do googlu coxmotorparts a na stránke eshopu si môžeš objednať originál honda diely. Za komplet brzy dáš v prepočte necelých 12 tisíc korún. Čo máš viac ako 50% úsporu.
A za stierače dať 7 tisíc tomu nerozumiem . Podľa mna s tebou v servise akurát niekto vyjebá....l a peniaze mu išli do kapsy. Z eshopu ich máš za cca 760 korún.
reagovať
nahlásit
sympatico
počet príspevkov54
dátum registrácie04.03.2014
Nedela 19.04.2015 20:51, Díly...
Děkuji moc za upozornění. Budu se snažit nevyhazovat peníze z okna.

Kotouče a destičky na Legenda není problém v Čechách objednat u x aftermarketových výrobců. Jak jsem uvedl, žádné bohužel neseděly rozměrově. Situace gradovala do takové absurdity, že jsme začali zcela vážně uvažovat, že mám na Legendu jiné než běžné brzdy z výroby.

Když selhaly možnosti v ČR, zkusil jsem německo, kde trávím několik dní v týdnu. Bohužel veškeré dotazy v ATP, PKWteile, kfzteile dopadly se stejným výsledkem. Konzultoval jsem záležitost v Hondě Fugel v Chemnitz a u Stierleho ve Stuttgartu, do obou měst pravidelně jezdím.

Jejich odpověď byla stejná- přes 90% OEM výrobců brzdových komponentů pro Hondu Legend jí vyrábí v nekompatibilním rozměru. Už se s tím problémem setkali, jediné řešení které nabídli byly originální díly, za cenu takřka stejnou v ČR. Veškeré kotouče v nabídce byly 300,310,312- já jsem potřeboval 320 mm.

Obrátil jsem se se žádostí na německé forum motortalk.de, kde mi v podstatě potvrdili moje zkušenosti, uvedli dva odkazy kde se dají kotouče ve správném rozměru objednat, a zároveň je důrazně nedoporučili, z vlastní zkušenosti.

Vykašlal jsem se tedy na shánění náhrady, i z titulu, že jsem s legendem najel za rok a půl 120tkm bez výhrad, takže jsem to bral jako nutnou investici.

Ale velmi rád se nechám poučit, ako treba hľadať a nevyhadzovat penize z okna, ďakujem.

Takže ano, mohl jsem koupit velmi levné kotouče a za měsíc dva je vyhodit, do toho jsem nešel.

Stejný příběh byl se stěrači, ovšem to už mělo nádech komedie. Vážně stojí tolik, v kterékoliv Hondě v republice, a bohužel i v německu. Ovšem pokud ty gumičky co jsem koupi, za 700,- vydrží třeba 150tkm, tak s tím nemám problém...vycházím ze svého nájezdu a měnil jsem je poprvé...Jinak není problém stěrače koupit, i třeba v německém ATU...ale nepasují.

Po zkušenostech s kotouči z německa, kdy jsem vyzkoušel asi devět největších dodavatelů ( kromě výše jmenovaných direkt, rexbo atd atd) , všichni nabízeli správný díl a přitom nepasoval ani od jednoho...tak z anglie opravdu nic objednávat nebudu, nemám důvod. Ale děkuji za odkaz a za upozornění.

Byla to drahá sranda, ale myslím, že mám minimálně 100tkm klid, a jinak na svém legendu neřeším vůbec nic, a věřím, že 400tkm zvládne v pohodě...takže to beru jako nutné zlo, u auta, které je neskutečně spolehlivé a pohodlné a vezme si okolo 13l lpg...co dodat...
reagovať
nahlásit
Peter128
počet príspevkov3
dátum registrácie19.04.2015
Pondelok 20.04.2015 12:29, RE: Díly...
sympatico napísal:
Děkuji moc za upozornění. Budu se snažit nevyhazovat peníze z okna.....


Ja tomu verím, že diely z druhovýroby nemusia sedieť aj keď je u nich uvedené, že sú určéné pre konkrétny typ. V tomto prípade Honda Legend.
Lenže z coxmotorparts si môžeš objednať originál diely. V krabici s logom Honda. Presne tie isté ako dostaneš v origo servise. To mi snad chceš tvrdiť, že tie kotúče budú mať zlý rozmer?
reagovať
nahlásit
sympatico
počet príspevkov54
dátum registrácie04.03.2014
Pondelok 20.04.2015 13:45, Díly...
No, jsem rád že Tvůj další příspěvek se obešel bez jízlivosti a sarkasmu, což bez znalostí okolností bylo dost mimo mísu.

Ale ok, zkusíme to tedy ještě jednou. Kdyby mi kdokoliv potvrdil z osobní zkušenosti, že z coxmotorparts objednal přední i zadní brzdy na Legenda KB1 a vše sedělo, nerozmýšlím ani vteřinu. Ovšem tuto eventualitu nezmínil nikdo ani na motortalk.de, což je poměrně dost navštěvované forum.

Pokud někoho takového znáš, rád s ním pokecám. Potom řeknu ano, příště tam klidně objednám. Do té doby můžeš tvrdit a psát cokoliv, vím, co je to za obchod, a jistě bych neměl problém si tam objednat zrcátko nebo podobné věci. Ale bez relevantní zkušenosti brzdy nikoliv.

Takže neboj, hledat na googlu umím. Ale stejně bych je tam neobjednal, ani kdyby stály pět tisíc a měly dvacet certifikátů a krabici polepenou logem Honda a pečeť s podpisem Takanobu Ita, ok ?

Takže Ti nechci tvrdit vůbec nic. Zkušenost nemám, nikdo mi jí ani nepředal, až se to změní, milerád Tě budu informovat Legendů tady pár jezdí, Tipcars je poměrně čtivý, takže dřív nebo později tady ta zkušenost přibude, a potom, milý slovenský kolego, budeš navýsost spokojený, protože Ti veřejně poděkuji a budeš usínat s pocitem, že jsi měl pravdu

Ale spíš by mě zajímalo, proč i renomovaní výrobci OEM dílů nabízejí tvrdošíině na Legenda KB1 kotouče 300-312 mm, když tam patří 320. Zvláštní je, že kotouče na Accorda mají 320mm také, zaměnit se bohužel nedají ( Legend je mj. zvláštní i používanou roztečí, místo klasicky " japonských " 114,3 používá "bavorácké" 5x120 ). Potom netuším, jaký smysl má vyrábět a nabízet kotouče, které nepasují Chyba v mém autě není, kolega má totožné auto a kotouče stejné.

A v poslední řadě, Honda má jednou za čas- zpravidla v zimě- akci na veškeré díly mínus 30%, plus se dá domluvit ještě 10% sleva na prodejně (osobní zkušenost). Bohužel jsem brzdy potřeboval dřív, jinak by cena byla samozřejmě jinde.

A opravdu mi nemusíš psát o zmiňovaném obchodu, o tom jak je všechno originál atd atd. Vím, že si tam mraky lidí objednává spokojeně spoustu věcí, to všechno vím, ok ? Mě stačí jedna jediná ověřená zkušenost s mými kotouči, a je to. A propo, poslal jsem jim dotaz s VIN kodem na rozměry, tak jsem zvědav. A v mém minulém příspěvku zmiňované německé rexbo také nabízí originál Honda díly, podle vin kodu...a kotouče byly jiné.
reagovať
nahlásit
Peter128
počet príspevkov3
dátum registrácie19.04.2015
Utorok 21.04.2015 15:46, RE: Díly...
sympatico napísal:
A opravdu mi nemusíš psát o zmiňovaném obchodu, o tom jak je všechno originál atd atd. Vím, že si tam mraky lidí objednává spokojeně spoustu věcí, to všechno vím, ok ? Mě stačí jedna jediná ověřená zkušenost s mými kotouči, a je to. A propo, poslal jsem jim dotaz s VIN kodem na rozměry, tak jsem zvědav. A v mém minulém příspěvku zmiňované německé rexbo také nabízí originál Honda díly, podle vin kodu...a kotouče byly jiné.


Tiež by ma zaujímalo čo ti na ten dotaz ohľadom rozmerov odpísali pretože máme tiež legenda pár mesiacov v garáži. V autorizáku servisovaný nebude a skôr či neskôr sa budú musieť brzdy riešiť.
reagovať
nahlásit
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 21.04.2015 23:52, RE:
Dobrý den. Za doporučení stojí následující vozy: BMW řady 5 s benzínovým třílitrem, Ford Mondeo, Volvo V70, asi nejpohodlnější potom bude Citroën C5, který lze rovněž koupit s benzínovým třílitrem. Všechna tato auta lze za cenu do 300 tisíc korun koupit v zachovalém stavu.
reagovať
nahlásit
sympatico
počet príspevkov54
dátum registrácie04.03.2014
Piatok 24.04.2015 23:55, Díly...
Peter128 : sice jsme tady s tou debatou hodně off topic, snad ostatní prominou.

Napsal jsem jim, uvedl VIN kod a svůj požadavek. Odpověď byla celkem rychlá, evidentně vygenerovaná, požadavek na rozměr nebyl brán v potaz.

Tak jsem napsal podruhé, už osobně šéfovi prodeje, namazal jsem mu trochu medu kolem pusy - jak jsou známí a populární i v ČR, jak jim fandím...a takové ty klasické věci. Poptával jsem znovu kotouče, uvedl VIN, nastínil německou anabázi a velmi moc poprosil o zkontrolování rozměru, jen opravdu pro jistotu.

Odpověděl že rozměr mi neřekne, ale v podstatě vyloučil možnost, že by mi poslali něco jiného. Že prostě VIN je rozhodující, tady kouknu, tady sáhnu, tady pošlu, šup, všechno pasuje, sbohem a nazdar.

Napsal to s takovou sebedůvěrou, že jsem ochoten mu věřit. Nezažít to samé v německu, s negativním výsledkem, tak o tom vůbec nepochybuji.

Resumé- dost pravděpodobně pošlou správný rozměr a člověk ušetří spoustu peněz. Ale někdo to musí vyzkoušet a pak poreferovat, pořád tam nějaké "ale" je. Kdekoliv jsem v německu ověřoval rozměr, byla to záležitost pár desítek vteřin...tady vůbec. Škoda, určitě to zajímá víc majitelů Legenda...
reagovať
nahlásit
Tom.as
počet príspevkov1
dátum registrácie11.08.2016
Štvrtok 11.08.2016 13:34, Díly
Hoši, tak já se hlásím jako dobrovolník, čísla dílů souhlasí, podle VINka je to taky OK, tak uvidíme... Nepřídá se někdo?? ;) Objednávám přední kotouče a desky, držte palce :)
reagovať
nahlásit
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 12.08.2016 11:29, RE:
Ja bych urcite souhlasil s tim mondeem, ale je to predokolka, tzn koncepce, ktera jde celkem proti sportovnimu duchu STcka. Navic mam za to, ze STcko nedelali kombik.

To uz bych sahl po Jaguaru X-type, ktery sdili platformu s mondeeem. Rozhodne je designove zajimavejsi, a nehraje si na sportak. Ja mel holobyt s 2.5i V6, je to modifikace duratecu od Cosworth, ma rad otacky Holobyt v X-type znamena latkovy sedacky, a chybejici navi. Jinak samozrejme vse el. okna, zrcatka, klima.

BMW 530i je super, ten bych taky doporucil.
Kdyby nebyl pozadavek na prostor, tak luxusni V6 motor ma Nissan 350/370Z, ale to je vylozene na prepravu lidi, moc prostoru v tom neni.

Ten citron C6 je fajn, ale nuda, pokud si chces trochu uzit jizdu.

Taky bych mrknul postarsi Audi, treba RS4 B5 Avant je paradni (2.7 biturbo V6), ale nevim jestli sezenes peknou do 300k...


reagovať
nahlásit
Zdeny60
počet príspevkov1249
dátum registrácie08.09.2009
Piatok 12.08.2016 16:54, RE:
sheogorath napísal:
Ja bych urcite souhlasil s tim mondeem, ale je to predokolka, tzn koncepce, ktera jde celkem proti sportovnimu duchu STcka. Navic mam za to, ze STcko nedelali kombik.To uz bych sahl po Jaguaru X-type, ktery sdili platformu s mondeeem. Rozhodne je designove zajimavejsi, a nehraje si na sportak. Ja mel holobyt s 2.5i V6, je to modifikace duratecu od Cosworth, ma rad otacky Holobyt v X-type znamena latkovy sedacky, a chybejici navi. Jinak samozrejme vse el. okna, zrcatka, klima. BMW 530i je super, ten bych taky doporucil.Kdyby nebyl pozadavek na prostor, tak luxusni V6 motor ma Nissan 350/370Z, ale to je vylozene na prepravu lidi, moc prostoru v tom neni. Ten citron C6 je fajn, ale nuda, pokud si chces trochu uzit jizdu.Taky bych mrknul postarsi Audi, treba RS4 B5 Avant je paradni (2.7 biturbo V6), ale nevim jestli sezenes peknou do 300k...


Mondeo ST se samosebou v kombi dělal. V6 z 357 je v Infiniti a to hend ve 3 modelech: g37 sedan ( může být i 4x4), G37 kup= a FX37. v G37 to jede celkem dost slušně Rád zodpovím dotazy, kdyby něco.

reagovať
nahlásit
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 15.08.2016 15:13, ultraLOLultraLOL
na dotaz jaký benzínový šestiválec kombi se mu dostane doporučení na sedan nebo kupé, protože motor:)
držel bych se toho Mondea.
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 15.08.2016 15:46, RE: ultraLOLultraLOL
Reno napísal:
na dotaz jaký benzínový šestiválec kombi se mu dostane doporučení na sedan nebo kupé, protože motor:)držel bych se toho Mondea.


Za 300 tisíc budou ty ST-čka 2.
Možná bych v tomto případě jeden válec oželel a volil následující generaci s 2.5T, který má téměř shodný výkon a je o generaci novější. Ano vím, má turbínu, ale v tomto případě jde o jakési "soft turbo", neboť z 2,5-ky uměl Ford vydolovat i 150 kW (ST200) a tady je maximum 162 kW.
Výhodou je, že půjde o sériové auto se sériovými komponentami, což se o ST220-ce říci nedá. Další věc je, že u tohoto benzínového 3-litru je nutné motor skutečně důkladně proklepnout u někoho s dobrým sluchem nebo aspoň se stetoskopem, protože díky konstrukci spojené s lajdáckou péčí pramenící z neznalosti se mu nezřídka stane že se přidře na ojnici.
A pokud by to skutečně musel být šestiválec, pak bych doporučil menší motor do Mondea s obsahem 2,5 litru. Není to dravec, jako ST-čko, ale nevyžaduje takovou péči, i když kontrola hladiny kapalin by měla být měsíční rutinou každého motoristy, kterému není stav jeho auta úplně lhostejný. A teprve až po zjištění, že hladina neubývá se dá tento interval prodlužovat.
V podstatě hladina oleje je jediná věc, která může dělat neplechu, jinak motoru spolehlivostně není moc co vytknout. Rozvody řetězové, nepřímý vstřik, žádný závratný kompresní poměr, nemá EGR ventil, atmosférické plnění, plyn lankem, hydrostavy (někdo na ně nadává, ale pokud se mění pravidelně správný olej, tak je to ideální zařízení) - pro spolehlivost takřka ideální konfigurace.
Princip dvojitého sání způsobuje plochou křivku momentu už od hodně nízkých otáček a příznivě se podílí na nízké spotřebě. V praxi to znamená, že je pružný v celém otáčkovém spektru a jako bonus nad 3500 rpm chytne tzv. druhý dech - citelně ožije. Na běžné ježdění s kombíkem to bude příjemný motor. Navíc s 2.5 V6 bude opět auto ve standardu za lepší servisní ceny.
reagovať
nahlásit
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Streda 17.08.2016 21:56, debakl
Hlavně vybírejte rychle. Když jsem dnes četl, že Škodovka nahradí 3,6 benzín za 2,0 Tsi, tak za chvilku už ten 6tival ani nekoupíte. Benzín 6ti val - střední třída, mám merku už dlouho, ale zdá se, že vnoučatům o takových autech už budu jen vyprávět a ukazovat staré fotky.
reagovať
nahlásit
Pepee
počet príspevkov61
dátum registrácie09.02.2016
Štvrtok 18.08.2016 08:17, RE: debakl
Albi1 napísal:
Hlavně vybírejte rychle. Když jsem dnes četl, že Škodovka nahradí 3,6 benzín za 2,0 Tsi, tak za chvilku už ten 6tival ani nekoupíte. Benzín 6ti val - střední třída, mám merku už dlouho, ale zdá se, že vnoučatům o takových autech už budu jen vyprávět a ukazovat staré fotky.


To si děláte legraci?
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.