0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý Citroen Xantia – jaký je po 12 letech?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Utorok 22.10.2013 00:43, Spolehlivost
Xantie je relativně bezproblémové auto. Jako každý francouz je citlivá na bouračky předku, protože i ona zde má skrytý (nad chladičem) hlavní elektrický svazek. Co tahle auta po delší době trápí je právě koroze vysokotlakého potrubí, které není tak úplně odstraněno a vyskytuje se v omezené míře v podobě trubek v motorovém prostoru, které jsou velmi těžko přístupné. Pak také dochází k prorezivění právě předních pružících jednotek kudy poté uniká dost oleje. Xantie má společnou zásobu oleje pro motor a podvozek, takže podcenit tyto úniky se může rovnat zadřenému motoru. Občas tato auta po dolití oleje trochu nesmyslně blikají kontrolkou mazání. Xantie mají trochu jiný systém kontroly nedostatku oleje založený na jeho tlaku, což může způsobit, že i téměř "suché" auto neprotestuje a nesvítí. V létě se také objevují chyby čidel sahary, kdy auto po jízdě spustí přední ventilátor a už ho nezastaví. Vzhledem k tomu, že běžící ventilátor chladiče v horkých dnech i po vypnutí motoru a vytažení klíčku je u francouzských aut normální zjev, většina majitelů tomu nevěnuje pozornost. Xantie jim pak může připravit nemilé překvapení v podobě vybité baterie.

Jinak ovšem nemá Xantie závažných nedostatků a snese i velmi nevybíravé zacházení. Podvozek ovšem nedovoluje nějaké projíždění nerovností, protože poloha která by něco takového umožnila je poloha servisní a auto vám nedovolí v tomto režimu jet, přesněji řečeno, pokud to zkusíte, auto se samo "upustí". Někomu může také vadit, že zejména v zimě je nutné po nastartování počkat než se auto "nafoukne", tedy zvedne a teprve poté je připraveno k jízdě.
reagovať
MarekMM
počet príspevkov39
dátum registrácie05.05.2013
Utorok 22.10.2013 07:39, RE: Spolehlivost
Rover623 napísal:
Xantie je relativně bezproblémové auto. Jako každý francouz je citlivá na bouračky předku, protože i ona zde má skrytý (nad chladičem) hlavní elektrický svazek. Co tahle auta po delší době trápí je právě koroze vysokotlakého potrubí, které není tak úplně odstraněno a vyskytuje se v omezené míře v podobě trubek v motorovém prostoru, které jsou velmi těžko přístupné. Pak také dochází k prorezivění právě předních pružících jednotek kudy poté uniká dost oleje. Xantie má společnou zásobu oleje pro motor a podvozek, takže podcenit tyto úniky se může rovnat zadřenému motoru. Občas tato auta po dolití oleje trochu nesmyslně blikají kontrolkou mazání. Xantie mají trochu jiný systém kontroly nedostatku oleje založený na jeho tlaku, což může způsobit, že i téměř "suché" auto neprotestuje a nesvítí. V létě se také objevují chyby čidel sahary, kdy auto po jízdě spustí přední ventilátor a už ho nezastaví. Vzhledem k tomu, že běžící ventilátor chladiče v horkých dnech i po vypnutí motoru a vytažení klíčku je u francouzských aut normální zjev, většina majitelů tomu nevěnuje pozornost. Xantie jim pak může připravit nemilé překvapení v podobě vybité baterie.Jinak ovšem nemá Xantie závažných nedostatků a snese i velmi nevybíravé zacházení. Podvozek ovšem nedovoluje nějaké projíždění nerovností, protože poloha která by něco takového umožnila je poloha servisní a auto vám nedovolí v tomto režimu jet, přesněji řečeno, pokud to zkusíte, auto se samo "upustí". Někomu může také vadit, že zejména v zimě je nutné po nastartování počkat než se auto "nafoukne", tedy zvedne a teprve poté je připraveno k jízdě.


Dovolím si nesouhlasit - Xantia určitě nemá společnou zásobu oleje v motoru i pérování. V motoru je motorový olej, v systému pérování hydraulický, který zároveň ovládá i brzdy.
A v nejvyšší poloze lze normálně jet, ale velmi pomalu. Pérování totiž prakticky netlumí rázy.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov724
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 22.10.2013 09:35, RE: Spolehlivost
Rover623 napísal:
Xantie je relativně bezproblémové auto. Jako každý francouz je citlivá na bouračky předku, protože i ona zde má skrytý (nad chladičem) hlavní elektrický svazek. Co tahle auta po delší době trápí je právě koroze vysokotlakého potrubí, které není tak úplně odstraněno a vyskytuje se v omezené míře v podobě trubek v motorovém prostoru, které jsou velmi těžko přístupné. Pak také dochází k prorezivění právě předních pružících jednotek kudy poté uniká dost oleje. Xantie má společnou zásobu oleje pro motor a podvozek, takže podcenit tyto úniky se může rovnat zadřenému motoru. Občas tato auta po dolití oleje trochu nesmyslně blikají kontrolkou mazání. Xantie mají trochu jiný systém kontroly nedostatku oleje založený na jeho tlaku, což může způsobit, že i téměř "suché" auto neprotestuje a nesvítí. V létě se také objevují chyby čidel sahary, kdy auto po jízdě spustí přední ventilátor a už ho nezastaví. Vzhledem k tomu, že běžící ventilátor chladiče v horkých dnech i po vypnutí motoru a vytažení klíčku je u francouzských aut normální zjev, většina majitelů tomu nevěnuje pozornost. Xantie jim pak může připravit nemilé překvapení v podobě vybité baterie.Jinak ovšem nemá Xantie závažných nedostatků a snese i velmi nevybíravé zacházení. Podvozek ovšem nedovoluje nějaké projíždění nerovností, protože poloha která by něco takového umožnila je poloha servisní a auto vám nedovolí v tomto režimu jet, přesněji řečeno, pokud to zkusíte, auto se samo "upustí". Někomu může také vadit, že zejména v zimě je nutné po nastartování počkat než se auto "nafoukne", tedy zvedne a teprve poté je připraveno k jízdě.

Poopravim trochu par chyb vo vasom texte. Takze xantia urcite nema spolocny olej do motora a do hydrauliky. Hydraulicky okruh vyuziva pruzenie, posilovac riadenia a v tomto pripade este brzdy. O tej sahare to nebudem komentovat, nikdy som o tom nepocul. Pravdepodobne to bude suvisiet s burackou auta a zlou elektrikou. V najvyssej polohe auto moze ist do 10km/h, cize velmi pomaly prejde aj vacsie nerovnosti, ale uz v druhej polohe je auto dost vysoko. Tu mozete ist rychlostou do 40km/h a mate svetlu vysku vyssiu nez vacsina SUV. Netreba ale zabudnut, ze cim je auto vyssie, tym je tvrdsie, a na najvyssej polohe vam zrata vsetky zuby. Xantia z roku 2001 urcite po zaparkovani nesada (robili to starsie modely). Drzi si svoju svetlu vysku a pohybuje sa max podla roztaznosti oleja (ak zaparkujete a von je 30 stupnov, tak rano bude auto asi o 2 cm nizsie, pretoze v noci olej ochladil a zmensil svoj objem). Je to ale zanedbatelne. Z motorov by som doporucil pre udrzbu urcite 66kw motor (nema dvojhmotu, turbo nema variabilne natacanie, nema medzichladic). To auto je este lahke (co ukazuju aj horsie crash testy) a ani 66kw v tom nejde zle. Len pozor aby mal vstrekovanie bosch. Obcas moze byt problem aj s podavacim cerpadlom, co sa da niekedy opravit, niekedy treba zohnat ine. Zalezi to aj od nafty, ak je nekvalitna, moze sa zaniest sitko. Je k nemu ale dobry pristup (je pod zadnou sedackou pod plastovym srobom). Uz len dve veci- auto ma rucnu brzdu na predok (kvoli hydraulike) takze vam na nom syn nebude driftovat, a filtre davat vzdy original purflux, a menit palivovy+olejovy s olejom max 15t km a ak budete pouzivat aditiva, auto bude jazdit este velmi dlho.

reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Utorok 22.10.2013 09:40, Spolehlivost?
Dobrý den.
U takhle starého vozu bych viděl jako jasnou výhodu právě možnost ověření servisní historie, než danou značku a tip. Určitě existují i vozy a motorizace, které bych ani při jasné historii nedoporučil, ale Xantia mazi ně dle mého názoru nepatří. Naopak se u ní pravidelný servis projevuje právě bezproblémovým provozem. A neexistuje vůz o kterém by se dalo říci,"Tohle si kupte,to je naprosto spolehlivé", rozhodně ne po dvanácti letech provozu.
Takže Xantia klidně. A pokud jste si jist tím, že vás prodejce nebude vodit za nos, potom tuplem ano .
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 22.10.2013 12:19, RE: Spolehlivost?
kralici79 napísal:
Dobrý den. U takhle starého vozu bych viděl jako jasnou výhodu právě možnost ověření servisní historie, než danou značku a tip. Určitě existují i vozy a motorizace, které bych ani při jasné historii nedoporučil, ale Xantia mazi ně dle mého názoru nepatří. Naopak se u ní pravidelný servis projevuje právě bezproblémovým provozem. A neexistuje vůz o kterém by se dalo říci,"Tohle si kupte,to je naprosto spolehlivé", rozhodně ne po dvanácti letech provozu. Takže Xantia klidně. A pokud jste si jist tím, že vás prodejce nebude vodit za nos, potom tuplem ano .


Naprostý souhlas. Pokud to auto znáte, nic neřešte. Navíc v diskuzi a určitě i na fórech jsou praktické rady, jak se o auto starat, aby vydrželo co nejdýl. Xantia je dle mého názoru nejpovedenější Citroen v novodobé historii a z vlastní zkušenosti vím, že se s ním dá jezdit i v nejvyšší poloze podvozku, ale jen velmi pomalu a auto je tvrdé jak kámen.
reagovať
ptace
počet príspevkov7
dátum registrácie01.10.2013
Utorok 22.10.2013 21:14, Zkušenost majitele
Xantii mám z roku 98, najeto 200 000 km, z toho třetina v mém vlastnictví. O 2.0 HDI nic psát nebudu, protože jezdím na benzín. Tak tedy ke zbytku auta: ze zmiňovaných dvou míst napadaných korozí mohu potvrdit přechod prahu na zadní blatník, ale není to nic tak zásadního, že by se tam měla udělat díra. Klobouky v mém případě v pohodě.
K podvozku: asi rok po koupi (2007) mi začala téct trubkohadice - spíš mírně ukapávat. Řešil jsem to rizikem použitého dílu, výměna vč. doplění LHM za 2000 Kč (nový díl samotný 6000 Kč). Dodnes bez problému. Druhé místo, kterému jsem se musel věnovat, byl zadní korektor. Nejprve vypadla plastová spojka z kuličky - opraveno provizorně stahovací páskou na několik let. Pak se mi auto vzadu jen přizvedávalo - přidřený zadní korektor. Slibovali mi, jak to úžasně rozchodí - to se sice nestalo, ale auto mi drží v rozumné poloze, jen to udržování stálé světlé výšky úplně nefunguje. Ale péruje slušně, tak to neřeším. Jinak jsem nechával dofoukávat koule a měnil LHM - standardní údržba.
Dalším slabším místem je průchod kabelového svazku do zadního víka (kombi, liftback nevím). Už jednou opravováno bývalým majitelem, pak jsem to jednou dělal já (krátce po koupi, nešlo odmlžování) a teď mě to čeká znovu (nejde zadní stěrač).
Ručka na přední kola je výborná věc na zimu - přibrzdím na první zoubek a místo jednoho protáčejícího se kola mám dvě zabírající - vyzkoušeno, velice jednoduché a učinné "zvýšení svornosti diferenciálu"! Záleží na prioritách, a u mně vede možnost vyhrabat se nad blbnutím bokem napřed. Když dám ale na zadní kola trochu horší gumy než na předek, tak se dá bokem jezdit taky, jen to chce víc citu.
Auto je stavěné spíše na rovnou silnici, to je pak neuvěřitelně pohodovým polykačem stovek kilometrů (nejvíc v jednom dni 1100 km, z toho 900 km dálnice, druhý den do práce, úplně v pohodě). Do zatáček to s ním jde taky - a rád se tak taky svezu, ale přeci jen to není úplně ono. Ale Octavia (I a II) ani Fabia (I a II) na tom není o moc lépe a ničím jiným jsem toho moc nenajel.
reagovať
Jarda s Xantii
počet príspevkov3
dátum registrácie23.10.2013
Streda 23.10.2013 14:19, RE: Spolehlivost
Rover623 napísal:
Xantie je relativně bezproblémové auto. Jako každý francouz je citlivá na bouračky předku, protože i ona zde má skrytý (nad chladičem) hlavní elektrický svazek. Co tahle auta po delší době trápí je právě koroze vysokotlakého potrubí, které není tak úplně odstraněno a vyskytuje se v omezené míře v podobě trubek v motorovém prostoru, které jsou velmi těžko přístupné. Pak také dochází k prorezivění právě předních pružících jednotek kudy poté uniká dost oleje. Xantie má společnou zásobu oleje pro motor a podvozek, takže podcenit tyto úniky se může rovnat zadřenému motoru. Občas tato auta po dolití oleje trochu nesmyslně blikají kontrolkou mazání. Xantie mají trochu jiný systém kontroly nedostatku oleje založený na jeho tlaku, což může způsobit, že i téměř "suché" auto neprotestuje a nesvítí. V létě se také objevují chyby čidel sahary, kdy auto po jízdě spustí přední ventilátor a už ho nezastaví. Vzhledem k tomu, že běžící ventilátor chladiče v horkých dnech i po vypnutí motoru a vytažení klíčku je u francouzských aut normální zjev, většina majitelů tomu nevěnuje pozornost. Xantie jim pak může připravit nemilé překvapení v podobě vybité baterie. Jinak ovšem nemá Xantie závažných nedostatků a snese i velmi nevybíravé zacházení. Podvozek ovšem nedovoluje nějaké projíždění nerovností, protože poloha která by něco takového umožnila je poloha servisní a auto vám nedovolí v tomto režimu jet, přesněji řečeno, pokud to zkusíte, auto se samo "upustí". Někomu může také vadit, že zejména v zimě je nutné po nastartování počkat než se auto "nafoukne", tedy zvedne a teprve poté je připraveno k jízdě.


Přeji hezký den, nevím proč často sem píší lidé o autech o kterých toho moc nevědí a dělají zde více škod než by ostatním pomohli. Vážený pane, když si nejste jist se svou informací, tak se zde raději nerozepisujte. Již logická úvaha, že by bylo hydraulické pérování spojeno s motorovým prostorem, potažmo s motorovým olejem zní neskutečně. Tato vozidla jsem prodával a znal a také je vlastním a tak často sleduji tyto hovory v různých článcích. Dnes jsem však již mlčet nedokázal, neb takovéto bludy uveřejňovat jest nepatřičné. Zrovna tak se pouštíte do systému pérování o kterém opět zcela málo víte a uvádíte opět čtenáře v omyl. O samo upouštění bych již vůbec nepsal. Tato vozidla používají takzvané "protipadací koule" tak, že je zajištěno aby vozidla zůstávala na dlouhou dobu v jízdní poloze. Proto Vás prosím, piště o tom co zcela bezpečně znáte a nikoli své doměnky a nebo to co jste někde slyšel od rádoby znalců. Seznamte se někde ve Vašem okolí s někým kdo toto vozidlo vlastní aby Vámk jej ukázal a nebo požádejte prodejnu Citroenů aby Vás vzali na dílnu a umožnili Vám Xantii si prohlédnout.
Je-li o Xantii dobře postaráno, pak žádným únikem oleje netrpí. Ani z hydraulického, tak ani z motorového nebo převodového ústrojí. Jinak se sní nechá dobře jezdit jak po louce tak po lese.
Také nejen po dálnicích, ale zvláště po špatných silnicích kde si umí poradit s většinou nerovností na kterých si již ostatní značky vylámou zuby , nebo spíše posádka. Jak se zmiňují v dalších příspěvcích , že je určena pro dobré silnice. Právě naopak. Xantia byla konstruována pro silnice i nevalných kvalit,
reagovať
MisoF
počet príspevkov6
dátum registrácie04.07.2013
Streda 30.10.2013 21:23, Xantia
Odporúčam pozieť sa na stránky Xantiaclub.cz pre viac informácií. Súhlasím s príspevkami predomnou, okrem prvého. Upresnil by som to hrdzavenie úchytov predných pružiacich jednotiek. Stávalo sa to na Xantiách, myslím do r. v. 1998 - starší model, kde u extrémne zanedbaných áut tzv "kulopero" vedelo preraziť kapotu. U novších áut som o tom nepočul. Niekto tu spomenul bezpečnosť - crash test Xantie nedopadol najlepšie, ale po facelifte v r. 1998 sa vraj situácia výrazne zlepšila (výstuhy a podobne), ale ďalšie crashtesty už nerobila. Spoľahlivosť sa dá vidieť aj v TUV reportoch ak ich beriete do úvahy. Napríklad TUV report z roku 2012 pre 10 - 11 ročné autá. Jazdné vlastnosti ... treba vyskúšať. Podľa mňa to auto veľmi slušne drží stopu v zákrutách (mám naftové kombi s klasickým 6 guľovým podvozkom). Beznáklonová verzia ACTIVA je v tomto takmer bez konkurencie: http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/ Ale táto verzia už je komplikovanejšia a aj náročnejšia na údržbu. Skrátka ak je to auto v dobrom stave a majiteľ sa oň staral odporúčam.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.