0
späť
 

diskuze k tématu: C4 II 1,6 HDI do 100 tis. Kč? Info o motoru

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Kiwex
počet príspevkov1
dátum registrácie10.11.2019
Nedela 10.11.2019 21:48, C4 II 1,6 HDI do 100 tis. Kč? Info o motoru
Dobrý den, rád bych s přítelkyní si pořídil nové vozidlo kolem částky 100 000 kč. Měli bychom zájem o vůz Citroen C4 akorát nevíme který motor vybrat na internetu je plno recenzí o nespolehlivosti 1,6 HDi přičemž o tento motor bychom měli asi největší zájem kvůli poměrně vysokému ročnímu nájezdu a dojíždění do práce po dálnici a rychlostní komunikaci. Mohl bych vás požádat o radu a informace o tomto motoru. děkuji
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 11.11.2019 11:11, RE: C4 II 1,6 HDI do 100 tis. Kč? Info o motoru
citácia:
reakce na: Kiwex, 10.11.2019 21:48 (Dobrý den, rád bych s přítelky ...)

Ahoj, v Citroenu II je motor 1.6 HDI už druhé generace, poznáš i podle výkonů 68kw a 82kw. To znamená daleko lepší spolehlivost, ale zároveň už má FAP filtr a plní Euro5.
Bohužel pořád platí, že olejová vana nerada zcela vypouští olej, takže dole zůstává nebezpečný starý olej.. Je tu možnost srovnat prolis výpustě, na inetu najdeš dostatek odkazů na firmy.

Jinak pokud bys hledal velmi úsporný a bezkonfliktní motor, hledej 1.4 HDI. Takový Peugeot 207(je i kombík)ale zejména 208 by tě mohli oslovit Tento motor najdeš i v Citroenu C3
Obecně pak PSA má skvělé diesly 2.0HDI, které najdeš ve velkém spektru vozů PSA.

Asi nejlepší diesel staršího data je v Toyotě Auris - 1.4D-4D. Spolehlivostí deklasuje 1.6 HDI, spotřebou je tam podobně a jinak Auris jako Toyota je zárukou menšího počtu návštěv v servisu. I když to opravdu záleží v jakém stavu auto koupíš.

Držím palec!
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Nedela 09.02.2020 14:21, RE: RE: C4 II 1,6 HDI do 100 tis. Kč? Info o motoru
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.11.2019 11:11 (Ahoj, v Citroenu II je motor 1 ...)


Tak v tomto případě si dovolím oponovat.

V prvé řadě si musíš uvědomit že 1.6hdi je Ford a nikoliv citroën. Problémy s mazanim vyřeší dobrej servis, já například olej odsavam a vyměním vše, další věc odstranit micrositko k mazání turba. Pokud se jedná o c4 tak obecně 66kw je o něco malinko spolehlivější. Z hlediska spotřeby a nižšího povinného na ježdění kolem komína a velmi klidného řidiče OK. Olej měnit po 10k km nebo každý rok.

Ve tvém případě je tato volba holý nesmysl.

Mimo jiné verze 66kw a 80kw se vyráběli taktéž s FAP filtrem. Citroën má FAP od roku 2000 takřka ve všech modelech, verze které ho nemají jsou podle země původu a do roku 2006. To že ho má až druhá generace je pitomost.

Jak říká kolega ano nová generace je spolehlivější, ale jen co se týče turba.
Vstrikovace odcházejí stejně neli častěji, turba jsou o něco lepší ale žádný zázrak, je to jednovacka takže spotřeba u tohoto modelu klesá pouze ve městě. V tvém případě půjde nahoru. A to nejhlavnejsi, ty nové motory mají konstrukční vadu, praskají těsnění pod hlavou a to často. Nemá to hlídání a nemáš šanci na to přijít včas. Další důvod proč to můžeš uvařit je vodou chlazený EGR. Pokud chceš jezdit dálky jednou jsem dělal tento motor co zkolaboval na dálnici a než to stihli zastavit popraskal i block motoru.

Ja bych pro Tvé potřeby volil rozhodně C5 druhé generace 2.0hdi 100kw, která umí jezdit okolo 6 litrů venku i pod. Navíc ji koupíš levněji než C4 a seženeš i bez FAP.

Nehledě na to je i v C4 ale je jich málo.

Spolehlivost je bezkonkurenční, jedinej konkurent je oktavka, ta má i nižší spotřebu, ale uz je stará odlitana, drahá, a hnije. A tvrdost podvozku ji z konkurenceschopnosti zcela vyrazuje. Jediný co jí drží jsou fanatici nesmyslný značky a spotřeba.

Ceny náhradních dílů se u C5 R nemusíš bát, je to stejné jako u C5...do tvé cenové relace spadá už i X7, ale tam počítej s rapidnim nárůstem nákladů na pneu, nápravy a hnijou tlakové trubičky na zadní nápravu, je i poruchova ruční brzda. S modernizaci se ale snížila spotřeba, i s automatem jezdíš pod 7, ovšem náklady na údržbu jsou vyšší, ale až na pár blbin je stale spolehlivost dobrá.

Jinak pokud bys chtěl něco okolo 2007-08 je ve hře ještě spolehlivější 2.2Hdi byturbo kde se nemusíš bát téměř žádného zatížení a jezdí okolo 7-7,5 já sám mám 550kkm na tomto voze a spokojenost maximální. Jen tenhle motor nebrat v automatu to pak jezdíš po městě i 9.5l venek je potom zhruba o půl litru nahoru.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.