0
späť
 

diskuze k tématu: Citroën C-Elysée je Rapid po Francouzsku

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
Muroň
počet príspevkov71
dátum registrácie10.06.2008
Štvrtok 08.11.2012 09:54, Zajímavá volba s několika otazníky
Přiznám se, že mě tohle auto hodne zaujalo - robustní, jednoduché, stavěné na výdrž, service-friendly, cenově zajímavé, navíc se mi i líbí (předek jako větší Citroeny, zadek připomíná 5er báwo). Ta levná řešení tak tragická nejsou (ovladače oken na středové konzoli či pseudodigi zima jsou věc zvyku, vzpěry zasahující do kufru má většina sedanů), spíš by mi vadily pevné opěrky hlavy na zadních sedadlech, co můžou překážet dětským sedačkám. Největším otazníkem jsou motory a ceny. Poláci už mají ceník, začíná v přepočtu na 245k s tříválcem 1,2 Vti a nechudou základní výbavou. Ten motor je v Peugeotu 208 dobře hodnocen, ale pro C-Elysee bude asi slabý a na rozdíl od Rapidu s ním počítají asi jako s nejprodávanějším. Použitelnější 1,6 Vti (nabízí se až se střední výbavou, která je dostačující - klima, muzika, mlhovky, el-zrcátka) a 1,6 HDI (sice dobrý, are pro low-cost drahý) jsou přes 300k. Ten 1,6 VTi zřejmě není problémový Prince vyvinutý s BMW (88 kW) a trpící na rozvody, časování ventilů a teplotní čidla, nýbrž emisně přizpůsobené vzkříšení starého TU5 opěvovaného ve Xsarách (80 kW), což by bylo jen dobře. Takže pro úspěch na našem trhu je hlavní, jak si použitelnější motorizace budou cenově stát oproti Rapidu a korejcům/Renaultu.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 08.11.2012 10:49, nadsázka
Označit Rapida za prodlouženou Fabii, to chce sakra hodně nadsázky. Možná k té nadsázce přidat trochu "trávy".
reagovať
Muroň
počet príspevkov71
dátum registrácie10.06.2008
Štvrtok 08.11.2012 10:57, RE: nadsázka
Koloss napísal:
Označit Rapida za prodlouženou Fabii, to chce sakra hodně nadsázky. Možná k té nadsázce přidat trochu "trávy".


Zas tak moc ne. Podvozek Rapidu je nejblíže Roomsteru, který měl přední nápravu z Fabie (I. i II.) a zadní z Octavie I. a nijak se až po přední sedačky netajil tím, že z Fabie vychází. Rapid má přední nápravu z Pola (resp. budoucí Fabie), zadní z Octavie I, i když to nazývají novou platformou. To v C-Elysee povozek z C3 zřejmě protáhli jen do délky.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 08.11.2012 14:47, RE: nadsázka
Muroň napísal:
Zas tak moc ne. Podvozek Rapidu je nejblíže Roomsteru, který měl přední nápravu z Fabie (I. i II.) a zadní z Octavie I. a nijak se až po přední sedačky netajil tím, že z Fabie vychází. Rapid má přední nápravu z Pola (resp. budoucí Fabie), zadní z Octavie I, i když to nazývají novou platformou. To v C-Elysee povozek z C3 zřejmě protáhli jen do délky.


To už koukáš hodně do detailů, pokud bys začal vypočítávat které šroubky jsou stejné, tak bychom se asi pobavili. Postav ty dvě auta vedle sebe a je to jako nebe a dudy. Dudy jsou Fabia - extrémně úzká a nepřiměřeně vysoká, ne že by Rapid byl zrovna nebe, ale přece jen ty proporce jsou vyvážené.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 08.11.2012 14:50, kufr
Taky nesouhlasím s "roubováním" kufru. Když si vzpomenu na první generaci Thalie, která vznikla přilepením hranaté krabice ke Cliu, tak tady si myslím, že kufr se podařilo zakomponovat do karoserie dost citlivě, je to sedan a nic na něm netrčí.
reagovať
Muroň
počet príspevkov71
dátum registrácie10.06.2008
Štvrtok 08.11.2012 16:10, RE: nadsázka
Koloss napísal:
Muroň napísal:
Zas tak moc ne. Podvozek Rapidu je nejblíže Roomsteru, který měl přední nápravu z Fabie (I. i II.) a zadní z Octavie I. a nijak se až po přední sedačky netajil tím, že z Fabie vychází. Rapid má přední nápravu z Pola (resp. budoucí Fabie), zadní z Octavie I, i když to nazývají novou platformou. To v C-Elysee povozek z C3 zřejmě protáhli jen do délky.
To už koukáš hodně do detailů, pokud bys začal vypočítávat které šroubky jsou stejné, tak bychom se asi pobavili. Postav ty dvě auta vedle sebe a je to jako nebe a dudy. Dudy jsou Fabia - extrémně úzká a nepřiměřeně vysoká, ne že by Rapid byl zrovna nebe, ale přece jen ty proporce jsou vyvážené.


V tom článku smíchali dvě různé věci - není pravda, že Rapid vychází z Fabie a C-Elysee z C3 (resp. že Rapid je Fabie s kufrem a C-E C3 s kufrem), ale je částečně pravda, že vychází z jejich podvozkových platforem. Samozřejmě kastle byly vyvinuty nově a podle toho to docela hezky vypadá, i když jsou obě auta poměrně úzká a mají docela vysokou světlou výšku. Vzorem C-Elysee je čínské Elysee, což je donekonečna faceliftovaný Citroen ZX předělaný na sedan a téměř veškerý odbyt zaměřují mimo Evropu. Štěstím Rapidu (a Toleda) je, že s ním počítají i pro Evropu a díky tomu je to liftback, pro Indii, Čínu a další rozvojové trhy je to sedan. I když kdoví, zda C-Elysee a P 301 nepředstaví jako jednoduché kombi ve stylu Citroenu ZX nebo Peugeotu 306. Protože v této třídě už PSA žádný klasický kombik nemá (Peugeot 308 mezi ně nepočítám, to už je blíže MPV).
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Štvrtok 08.11.2012 16:16, RE: kufr
Koloss napísal:
Taky nesouhlasím s "roubováním" kufru. Když si vzpomenu na první generaci Thalie, která vznikla přilepením hranaté krabice ke Cliu, tak tady si myslím, že kufr se podařilo zakomponovat do karoserie dost citlivě, je to sedan a nic na něm netrčí.


buď rád že tady nevídáme šílenosti jako Yaris sedan nebo Corsa sedan, které jezdí v arabských a severoafrických zemích běžně. to by ti i ta Thalia připadala jako vrchol autoelegance ))
reagovať
Muroň
počet príspevkov71
dátum registrácie10.06.2008
Štvrtok 08.11.2012 16:27, RE: kufr
tomaskrtek napísal:
Koloss napísal:
Taky nesouhlasím s "roubováním" kufru. Když si vzpomenu na první generaci Thalie, která vznikla přilepením hranaté krabice ke Cliu, tak tady si myslím, že kufr se podařilo zakomponovat do karoserie dost citlivě, je to sedan a nic na něm netrčí.
buď rád že tady nevídáme šílenosti jako Yaris sedan nebo Corsa sedan, které jezdí v arabských a severoafrických zemích běžně. to by ti i ta Thalia připadala jako vrchol autoelegance ))


Nebo fiesta sedan pro Ameriku: http://www.telegraph.co.uk/motoring/motor-shows/los-angeles-auto-show/6729433/LA-Auto-Show-Ford-Fiesta.html
Yaris sedan první generace je hrůza, jezdí jich dost na Maltě a vypadá to jak výsledek čínsko-pákistánské spolupráce. Novější už tak hrozný není: http://www.toyota.com.au/yaris/specifications/yrs-4-door-sedan-manual
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 09.11.2012 13:46, RE: kufr
Muroň napísal:
tomaskrtek napísal:
Koloss napísal:
Taky nesouhlasím s "roubováním" kufru. Když si vzpomenu na první generaci Thalie, která vznikla přilepením hranaté krabice ke Cliu, tak tady si myslím, že kufr se podařilo zakomponovat do karoserie dost citlivě, je to sedan a nic na něm netrčí.
buď rád že tady nevídáme šílenosti jako Yaris sedan nebo Corsa sedan, které jezdí v arabských a severoafrických zemích běžně. to by ti i ta Thalia připadala jako vrchol autoelegance ))
Nebo fiesta sedan pro Ameriku: http://www.telegraph.co.uk/motoring/motor-shows/los-angeles-auto-show/6729433/LA-Auto-Show-Ford-Fiesta.htmlYaris sedan první generace je hrůza, jezdí jich dost na Maltě a vypadá to jak výsledek čínsko-pákistánské spolupráce. Novější už tak hrozný není: http://www.toyota.com.au/yaris/specifications/yrs-4-door-sedan-manual


Ta Fiesta není zase tak hnusná, spíš jen nezvyklá. Ani ten Yaris není zase tak hroznej, několik let jsem potkával u nás na ulici Yaris první generace v provedení Verso, to byl hnus, velebnosti.
reagovať
frenmartjan
počet príspevkov10
dátum registrácie08.01.2012
Piatok 09.11.2012 14:40, divny clanek
Nadpis je jen o Citroenu a clanek z vetsi casti o podelanem rapidu... Autor to mel nazvat srovnanim, anebo sem skodovku vubec neplest...
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.