0
späť
 

diskuze k tématu: Chip v kolika km?

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy
BanditaX
počet príspevkov4
dátum registrácie22.03.2014
Pondelok 26.05.2014 16:17, Chip v kolika km?
Nevím zda-li se to tu už někde řešilo možná jo ale nenašel jsem. Uvažuji o koupi vozu s motorem 1.9 TDI z koncernu to znamená Fabia I, Octvavia I nebo II , Golf IV. Nejspíš to ale bude ta Fabka a chtěl bych se zeptat jestli nevíte v jakém nájezdu km je nejlepší motor načipovat respektive kde je ten maximální nájezd aby to motor vydržel. Děkuji
reagovať
nahlásit
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Utorok 27.05.2014 09:25, RE: Chip v kolika km?
BanditaX napísal:
Nevím zda-li se to tu už někde řešilo možná jo ale nenašel jsem. Uvažuji o koupi vozu s motorem 1.9 TDI z koncernu to znamená Fabia I, Octvavia I nebo II , Golf IV. Nejspíš to ale bude ta Fabka a chtěl bych se zeptat jestli nevíte v jakém nájezdu km je nejlepší motor načipovat respektive kde je ten maximální nájezd aby to motor vydržel. Děkuji


jakým způsobem načipovat? i v rámci sw čipování jsou rozdíly, jinak zatěžující růuzné díly. většinou se jen "nafouká" turbo, bez změny čehokoli dalšího...čili primárně trpí turbo a spalovací prostory, sekundárně ojnice/klika a terciálně spojka, převodovka, případně komponenty hnacích náprav.

jakékoli čipování je na úkor životnosti a nemělo by překročit ani jeden limit jednotlivých komponentů - čili pokud je např. 77 kw motor dělaný i v silnější verzi, a rozdíl je jen software, pak ho lze "čipnout". nutno však ověřit, zda má i ten samý zbytek hnací soustavy - převodovky (silnější verze 1,9 tdi měly často silnější, šestikvaltové, převodovky s větší spojkou), atp.

obecně lze čipování nedoporučit, a pokud ano, pak u nejslabších verzí, které mají stejné komponenty jako "o číslo silnější" sourozenci a to cca na sílu těchto silnějších sourozenců - typicky např. koncernový 2,0 tdi 63 kw posílit někam k 75-80 kw (silnější verze má 75 kw a stejnou spojku, převodovku i další) - příklad pro vw trapsporter a caravelle
reagovať
nahlásit
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Utorok 27.05.2014 09:42, chip
Hlavně když už chip tak nekupovat nějake za 2-3 tisíce sra*ky které jsou většinou placebo....Kvalitní tunerská firma je zaklad..tyto firmy dělají pokaždě diagnostiku měření před měření po a nechipujou auta 20 min nebo nějaké takové blbosti....Další totalní blbost je powerbox nebo racechip nebo neco takového kde je šlehnutý odpor za 2 kč a prodavaj to za 2 litry....připojí se to na vstřikovače tento bullshitbox oblbne ECU že je málo paliva takže pak je v railu natlakovaný velky tlak a akorat to dává vetší dávky paliva s tím že si jednotka myslí že je to akorat takže i měřič spotřeby ukazuje měnší spotřebu o litr třeba ale realita je opačná....
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 27.05.2014 10:38, RE: Chip v kolika km?
BanditaX napísal:
Nevím zda-li se to tu už někde řešilo možná jo ale nenašel jsem. Uvažuji o koupi vozu s motorem 1.9 TDI z koncernu to znamená Fabia I, Octvavia I nebo II , Golf IV. Nejspíš to ale bude ta Fabka a chtěl bych se zeptat jestli nevíte v jakém nájezdu km je nejlepší motor načipovat respektive kde je ten maximální nájezd aby to motor vydržel. Děkuji


xtrox to bezvadně shrnul.
Jinak dotaz je obecný, neboť neznáme obecnou životnost motoru 1.9 TDi ani v jednom výkonovém provedení (66, 77, 81 a 96 kW). Nelze tedy predikovat ani "správný čas pro chip" ani určit zbytkovou životnost, a to jen za předpokladu, že motory opravdu sdílejí totožné komponenty.
Obecně čipování nedoporučuji a pokud někdo kupuje ojetinu, tak doporučuji koupit motorizaci s již vyhovujícím výkonem a tedy odpovídajícím dimenzováním všech dotčených systémů.

A co se týká výdrže motoru, tak to závisí na několika věcech:
1) aktuální stav (najeté km nemusí být vždy tím správným ukazatelem - lepší je kontrola tlaků, množství karbonu, atd.)
2) míra zvýšení výkonu (několik % nehraje roli, ale 1/3 navíc už bude znamenat významné změny v zatížení, a tedy životnosti)
3) podmínky provozování upraveného motoru (změna výkonostní třídy oleje, jeho častější výměny, změna kvality paliva (pro benzín 98 - 100 oktanů), důsledné dochlazování a velmi pozvolný prohřev)
4) způsob použití (časté využívání maxima, časté vysoké otáčky)

A to nemluvím o legislativě, a tedy pravidelných emisních kontrolách, kde takto upravený motor se nemusí vejít do limitů a je to obvykle vyřešeno papírově.
reagovať
nahlásit
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 27.05.2014 10:39, v kolika...
Neřekl bych ře stav tachmetru je jediným ukazatelem který určuje opotřebení. Každé auto přece bylo používáno v jiném režimu, jedno ve městě taxikářem, stále pod plným plynem, takže jeho opotřebení bude po 100tis. km vyšíí, jiné zase jen klidnou jízdou po dálnici, kde bude po 100t km vypadat skoro jako nové (na dálnici skoro neřadíme, skoro nezatěžujeme spojku, stále nevysedáme a nenasedáme, nestartujeme tak často motor, atd.).
Takže řiďte se stavem vozu, ne stavem tachometru, který je stejně u dvou třetin ojetin padělaný. Před jakýmkoliv chiptuningem zajistěte, aby po připojení na diagnostiku nevykazoval motor jakoukoliv závadu, chuiptuning svěřte někomu s prokazatelnými zkušenostmi, což Franta co to čipne na parkáči před Globusem, rozhodně není. Osobně bych se informoval u Cimbu, nebo někoho stejně schopného.
reagovať
nahlásit
Pepe
počet príspevkov1143
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 27.05.2014 12:43, RE: chip
radek.slivaFB napísal:
Hlavně když už chip tak nekupovat nějake za 2-3 tisíce sra*ky které jsou většinou placebo....Kvalitní tunerská firma je zaklad..tyto firmy dělají pokaždě diagnostiku měření před měření po a nechipujou auta 20 min nebo nějaké takové blbosti....Další totalní blbost je powerbox nebo racechip nebo neco takového kde je šlehnutý odpor za 2 kč a prodavaj to za 2 litry....připojí se to na vstřikovače tento bullshitbox oblbne ECU že je málo paliva takže pak je v railu natlakovaný velky tlak a akorat to dává vetší dávky paliva s tím že si jednotka myslí že je to akorat takže i měřič spotřeby ukazuje měnší spotřebu o litr třeba ale realita je opačná....


Hm, ale jinak je celej dotaz pěkná kravina. Čipování beru jako úchylku, když zavřu obě oči, zacpu si obě uši a vypnu orgán, co je poblíž , tak ještě jakž takž pochopím čip u auta co mám, a chci aby to jelo líp (žralo míň). Ale když kupuju "nový", tak si ho snad rovnou koupím s motorem o výkonu, jakej chci a nevymejšlím hověziny...
reagovať
nahlásit
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Utorok 27.05.2014 13:34, KM nemají vliv!!!
Jak už tu zaznělo, tak nájezd KM nemá vůbec vliv. Jde o stav auta jako takového a důvod čipu.
já dělal na svém autě čip při 250tkm, ted mám 290 a problém žádný, spotřeba nižší výkon krouták větší, takže ideál. (BMW 525d ze 130 na 150kw a ze 400 na 480Nm)

Proč čip chcete?

Bud je pro Vás auto slabé, nechce dostatečně zrychlovat nejede dost rychel do kopce nebo při zatížení.... Potom se na čip vyprdnětě a kupte si jiné auto, tohle za chvilku s čipem uženete (bez čipu za 2 chvilky ) a je jedno kolik má najeto - obvykle případ aut cca do 100kw a závodníků

Nebo jako já chcete čip u silnějšího auta ježděného na dálky kdy extrémní výkon využijete na 200m jednou za 200km při předjíždění, zrychlení na nájezdu na dálnici / v křižovatce a podobně, jinak budete s aute uplně normálně jezdit a nebudete ho nijak "honit " , tak vám auto vydrží uplně stejně jako bez čipu a opět je jedno kolik má najeto.
reagovať
nahlásit
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Utorok 27.05.2014 15:28, RE: chip
Pepe napísal:
radek.slivaFB napísal:
Hlavně když už chip tak nekupovat nějake za 2-3 tisíce sra*ky které jsou většinou placebo....Kvalitní tunerská firma je zaklad..tyto firmy dělají pokaždě diagnostiku měření před měření po a nechipujou auta 20 min nebo nějaké takové blbosti....Další totalní blbost je powerbox nebo racechip nebo neco takového kde je šlehnutý odpor za 2 kč a prodavaj to za 2 litry....připojí se to na vstřikovače tento bullshitbox oblbne ECU že je málo paliva takže pak je v railu natlakovaný velky tlak a akorat to dává vetší dávky paliva s tím že si jednotka myslí že je to akorat takže i měřič spotřeby ukazuje měnší spotřebu o litr třeba ale realita je opačná....
Hm, ale jinak je celej dotaz pěkná kravina. Čipování beru jako úchylku, když zavřu obě oči, zacpu si obě uši a vypnu orgán, co je poblíž , tak ještě jakž takž pochopím čip u auta co mám, a chci aby to jelo líp (žralo míň). Ale když kupuju "nový", tak si ho snad rovnou koupím s motorem o výkonu, jakej chci a nevymejšlím hověziny...
Já s tím souhlasím jen píšu když už tak....

reagovať
nahlásit
BanditaX
počet príspevkov4
dátum registrácie22.03.2014
Utorok 27.05.2014 19:23, RE: Chip v kolika km?
BanditaX napísal:
Nevím zda-li se to tu už někde řešilo možná jo ale nenašel jsem. Uvažuji o koupi vozu s motorem 1.9 TDI z koncernu to znamená Fabia I, Octvavia I nebo II , Golf IV. Nejspíš to ale bude ta Fabka a chtěl bych se zeptat jestli nevíte v jakém nájezdu km je nejlepší motor načipovat respektive kde je ten maximální nájezd aby to motor vydržel. Děkuji


Děkuji za rady. Rád bych to ještě trochu upřesnil pro tu Fabii 1.9 TDI jsem rozhodnut na 80% a bohužel po všech výpočtech atd. mi toto auto vyhovuje nejvíce a nemohu si už dovolit silnější verze jelikož je to verze RS, která je o dost dražší a také se nedělá v combi. 74 kw mi po vyzkoušení vyhovuje, akorád jsem tak přemýšlel do budoucna, protože mnoho lidí říká mnoho věcí takže chci slyšet názor více lidí nejlépe i někoho kdo s tímto motorem a má konkrétní zkušenost.
reagovať
nahlásit
Pepe
počet príspevkov1143
dátum registrácie09.05.2007
Streda 28.05.2014 09:25, RE: chip
radek.slivaFB napísal:
Pepe napísal:
radek.slivaFB napísal:
Hlavně když už chip tak nekupovat nějake za 2-3 tisíce sra*ky které jsou většinou placebo....Kvalitní tunerská firma je zaklad..tyto firmy dělají pokaždě diagnostiku měření před měření po a nechipujou auta 20 min nebo nějaké takové blbosti....Další totalní blbost je powerbox nebo racechip nebo neco takového kde je šlehnutý odpor za 2 kč a prodavaj to za 2 litry....připojí se to na vstřikovače tento bullshitbox oblbne ECU že je málo paliva takže pak je v railu natlakovaný velky tlak a akorat to dává vetší dávky paliva s tím že si jednotka myslí že je to akorat takže i měřič spotřeby ukazuje měnší spotřebu o litr třeba ale realita je opačná....
Hm, ale jinak je celej dotaz pěkná kravina. Čipování beru jako úchylku, když zavřu obě oči, zacpu si obě uši a vypnu orgán, co je poblíž , tak ještě jakž takž pochopím čip u auta co mám, a chci aby to jelo líp (žralo míň). Ale když kupuju "nový", tak si ho snad rovnou koupím s motorem o výkonu, jakej chci a nevymejšlím hověziny...
Já s tím souhlasím jen píšu když už tak....


Jo, já souhlasím, jen jsem potřeboval příspěvek někam připojit
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.