0
späť
 

diskuze k tématu: Bezpečné auto pro mladou rodinu, která stále cestuje

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy
krivanekfilip
počet príspevkov1
dátum registrácie27.04.2020
Pondelok 27.04.2020 14:30, Bezpečné auto pro mladou rodinu, která stále cestuje
Dobrý den, je nám 30 a čekáme do měsíce miminko a hodně se nacestujeme jako rodinka. Hledám proto bezpečné a pohodlné auto na cesty kde se vleze slušný náklad. Manželka s ním bude jezdit dost často i sama a nechtěl bych, aby na krajnici řešila závady, kterým se dá dobrým výběrem auta a jeho parametrů předejít.
Nemám představu o ceně servisů a udržení auta ve správném stavu - jsem ten tip co si za servis zaplatí a mám rád auta ve 100% stavu - nesnáším když někde něco skřípe nebo se něco někde ozývá co nemá z auta. Proto moje otázka spíš bude o upřesnění jaké auto vybrat z pohledu spolehlivosti a ceně servisu a nákladů na údržbu - výběr tak nějak už mám namyšlený. Ještě poznamenám na začátek - nehledám nejlevnější servis auta - když auto bude stále v servisu, tak je mi k ničemu levný servis - klidně může být vyšší, pokud se to u toho auta řeší jednou za pár let - plánuji auto mít tak 3 až 4 roky. Nechci jít do premiových aut právě z pohledu servisu a nákladů na údržbu jako je BMW, Audi a MB, ale možná se v tom pletu a proto bych rád za Vaše zkušenosti. Rozpočet 400.000 Kč (s daní, bez daně, to je jedno)

Výběr je zhruba následující - plus konkrétní porovnání ve dvou třídách - kombi a SUV:

Kategorie SuV
- Volvo xc90 první generace, touareg 3.0 TDI a z těch menších SUV třeba Subaru forester XT a BMW X3 3.0d - je mezi nimi rozdíl v ceně servisu a nákladů na údržbu vůbec? Nelíbí se mi Bmw X5, ale jak je to oprati servisu těchto aut? Má smysl kupovat xc90 jako levnější variantu na servis a údržbu? Je servis X3 levnější když je to menší model? Děkuji.

Kombi:
Vw passat b8, Kia Optima gt, Subaru outback, z těch měnších Subaru Levorg a Golf GTD, dražší alternativy - Audi a6 avant a z těch menších Mb C - zase netuším jaký je rozdíl v servisech a nákladech na údržbu těchto konkrétních modelů


Chápu, že kombi bude méně nákladné jak SUV ale netuším o kolik - beru to tak že je pasivně bezpečnější a lépe se tam budou nakládat děti, s tím že bych kupoval 7mi místné pokud by to šlo, což by jsme využili - otázkou je kolik tyto výhody SUV budou stát na servisu a nákladů na údržbu více. Budu rád za Vaše tipy s odůvodněním - podmínkou je bezpečné pohodlné auto s automatem a velkým prostorem (transportéry apod. auta mě nezajímají). Radši bych benzín než naftu, ale připadá mi že žádný nedává smysl krom v subaru. Děkuji moc za pomoc.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 27.04.2020 15:30, RE: Bezpečné auto pro mladou rodinu, která stále cestuje
citácia:
reakce na: krivanekfilip, 27.04.2020 14:30 (Dobrý den, je nám 30 a čekáme ...)

Ahoj, teda tak tady je každá rada drahá
Začal bych od toho nejdůležitejšího. Pro jakékoliv miminko a malé dítě je to nejlepší jezdit co nejméně. Žádná ausedačka malé dítě neochrání před velkým přetížením, protože svaly krční páteře nejsou vyvinuté. Když to vyženu do extrému, raději bych koupil ženě chatu, chalupu nebo se přestěhoval tak, ať nemusíte tolik pendlovat a cestovat. A to není vše. Žádný kabinový filtr ani ten nejdražší neochrání vaše dítě před karcinogeny, které jsou na vozovce ve vysokých koncentracích a to nejde jen o exhalace z výfuku, ale i mikročástice z pneumatik!
Uznávám, že každý jsme hozeni do nějake situace, která má k ideálu daleko, ale je dobré si to uvědomit, že nejde ani o bezpečné ani o zdravé prostředí, co se týká dopravy i v tom nejdražším autě na světě a ten nejkránější dárek pro malé děti je zahrada se stromy a travou a hodně pohybu na čerstvém vzduchu.

Ohledně vozu, jezdíte hodně, takže benzín se neoplatí. Nejde jen o spotřebu, ale i najeté kilometry, kdy diesel v dobrém stavu dobře prodáte i s 200tis.km, benzín už ne.
Za mě bych se držel nohama na zemi a vzal Golf nebo Passat 2.0 TDI cca 2016+, kdy DSG vám pár let vydrží a servis není tak drahý jako u Volva nebo BMW. Mě jsou sympatické verze Alltrack, ale to jenom, kdybyste plánovali jezdit do hor...

Jsou tu chlapi co znají Subaru a další, tak určitě napíšou více, tož
Držím palec.
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Utorok 28.04.2020 00:53, RE: Bezpečné auto pro mladou rodinu, která stále cestuje
citácia:
reakce na: krivanekfilip, 27.04.2020 14:30 (Dobrý den, je nám 30 a čekáme ...)


Řekl bych, že Volvo servis je ještě dražší než Mercedes. Přitom Mercedes je zase někde jinde. Volvo jsem měl a tak můžu říci, že servis je cena servisu Škoda/Ford/... x2. Globáně ve všem. Ceny všeho x2. I na takových věcech, jako stěrače, které kvalitní a od toho samého výrobce koupíš za 1000,-, tak u Volva si řeknou o 2000,-. A to je třeba zrovna věc, kterou snadno koupíš skoro kdekoliv. Třeba u Fordu cena stěračů ta samá, jako někde přes e-shop, max plus tak kilčo. Takže nemá smysl ani řešit. No u Volva jsem se jim na to vysral a objednal ty samé Bosch za polovic a za 2 minuty je vyměněno. S Volvem jsem skončil, protože Východní Čechy je Dekom a to je, po zkušenostech, co servis, to něco špatně a co servis, to snaha ojebávat. Někdy to bylo něco na pousmátí, jindy šlendrián jako asi o 1,5-2cm olej nad ryskou a to tam auto bylo na něco jiného než olej, kterého tam byla 1/3 mezi ryskami a brzy jsem plánoval výměnu po 20tkm. Aby si měli co nejvíc nafakturovat, tak tam narvali asi 2 nebo 3 litry oleje, které dali na fakturu. Litr oleje za litr a stačí to jen nalejt a je vyděláno. Když jsem se tam hádal, že jsem nedával auto na dolití oleje, ale na jinej servis, tak kecy "pane, bez oleje vás nemůžeme pustit, museli jsme dolít." Vylezu ven, kouknu pod kapotu a přelito, takže jsem je to nechal zase vycucnout. Už jsem na ně ani neměl nervy se hádat, že jsem nic takového neobjednával a auto tam bylo za zcela jiným účelem a že olej byl v plánu asi tak za 2 týdny. Jednou mi předali auto vyloženě s nebezpečnou závadou, kdy se mohla manželka kdykoliv vybourat, díky nedotažené matce. Druhý den odpoledne mi volala, že jí auto nejede a nemá se jak dostat z práce. Stát se to za jízdy, tak to skončilo nehodou. Naštěstí se to stalo na parkovišti. Podal jsem si jejich ředitele a samozřejmě kecy " Pane, tohle se stává jednou za 50 let". A i přes to, jsem chtěl v roce 2017 koupit u nich XC60 jako nástupce Ska pro manželku, když ji borec sejmul jízdou na červenou a Volvo skončilo jako totálka u pojišťovny. Ale jednání jejich obchodního ředitele bylo tak na blití, že jsem se nakonec rozhodnul, že Vovlo prostě ne, protože Dekom. Chtěl jsem tehdá vzít skladovku 2,4D co na Sauto inzerovali asi za 1,1M a snažili se mi to prodat za bratru 1,4M, což byla ceníkovka. U Dekomu je zjevně zákazník jen dojná kráva. Když mu to říkám, že jestli se nezbláznil, že na Sauto za přesně tohle auto chtějí o 3 kila méně, tak 5 minut něco ťukal do kalkulačky a ve finále se zase snažil prodat asi o 30 tis. dráž. To byla poslední kapka. Nakonec jsem za to rád, protože se u mě nakonec scházela kritika nových aut od Volva, jak se ty nové Volva neskutečně serou a Volvo to neumí dát dohromady. A pozor, ani v Německu. Tam mému obchodnímu partnerovi ve Frankfurtu dávali XC90 dohromady 2 roky, než závadu odstranili! Za auto dal 80 tis. EUR a dva roky od novoty trápení. Tím u mě definitivně Volvo skončilo. Jinak jsem měl v plánu novou V90, ale nakonec jsem skončil u E400 4matic a chrochtám blahem. Včetně toho, že mám na 125tkm servis zdarma u FaRene a přístup servisu je diametrálně odlišný a fakt se zatraceně snaží. Čímž mě sami překvapili, když mi hned u první návštěvy nabídli možnost být u auta, představili servisáky, na dílnu donesli kafe. Obvykle to bývá naopak a servisy nechtěji pouštět na dílnu. Tady mi to nabídli sami. Když tam do servisu jede člověk ráno, tak super, že tam mají samoobslužný koutek, kde se dá nasnídat, všechno jako součást péče o zákazníka a zdarma. Zatím jsem nezaznamenal ani žádnou snahu ojebávat, naopak sami třeba nabídli výměnu kol zdarma, když jsem si tam objednal zimáky s diskama, za uskladnění kol ty samé prachy, jako u Fordu, ale ve FaRene je navíc ještě myjí.
Od doby, co má Volvo max. 2,0 motory, tak to nějak stojí za starou bačkoru. Problém s elektronikou,... U mě v kombinaci s nemožným dealerem a servisem. A jezdit do Brna nebo do Prahy, to fakt nebudu a to ani nevím, jestli bych si tím polepšil.
Jestli máš kde servisovat Volvo a máš možnost koupit ještě osvědčenou a nesmrtelnou klasiku pětiválce 2,4i nebo 2,4D(skončilo definitivně ve 2017), tak je to dobrá volba, jinak bych se na to vykašlal. SUV je prostorem vždy menší než kombík a nákladově výše.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.