Dobrý den, líbí se mi Váš výběr vozů. Reaguji, protože sám mám Rover 75, 2,5 r.v. 2000. Jsem uživatel bez větších technických znalostí, moje názory budou jistě subjektivní, zkušení místní borce prosím proto o shovívavost. Auto jsem kupoval jako šestileté, mělo cca 120 000 km, nyní mám kolem 320 000 km. Za celou dobu jsem kromě běžného materiálu (jako kotouče, destičky, výfuk, čepy, ložiska... ) měnil kompresor klimy (rozsypané ložisko) a muselo se měnit těsnění pod hlavami (vidlicový šestiválec). Chlazení je trochu problematické. Mně odešla sahara a v létě v koloně jsem najednou vařil, poté odešlo těsnění. Problematický je tapecírung, po letech přestává držet a padá. Antikorozní ochrana je dobrá až na prahy dveří vzadu, kde začínají hnít. Viděl jsem sedmdesátpětky s dírami v prazích. Netuším, proč tady nechal výrobce takové slabé místo. Problém může být s ucpanými odtokovými kanálky před předním sklem, když se nečistí, mohou se ucpat a zvlhne řídící jednotka. Spotřeba dlouhodobě kolem 8-9 l/100 km. Motor pořádně táhne kolem 3 až 4 tis. otáček, v nižších je línější. Převody jsou docela dlouhé, v manuálu tak stačí 5 rychlostí. Náhradní díly, především ty specifické, jsou někdy problém, naštěstí funguje http://roverclub.cz/. Zde se dá najít spousta dalších informací a jsou zde lidé, kteří ND vozí z Anglie a Rovery servisují. Bez nich by to šlo dost těžko. Vlastnictví tohohle vozu je - podle mého názoru - tak trochu malé šílenství
. Ale nedám ho pryč, dokud to jen půjde, je to návykové. Tak pozor
.