0
späť
 

diskuze k tématu: Benzínové auto do 150 tis.?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
Aniba
počet príspevkov6
dátum registrácie08.02.2022
Piatok 09.12.2022 07:39, Benzínové auto do 150 tis.?
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s koupí auta.
Aktuálně mám octavii 1 1.9 tdi 81 kW a potřebovala bych benzínové auto. Najedu cca 1000 km měsíčně. Chtěla bych něco, co trošku jede a s benzínovýma autama, co jsem do posud jela, spíš nejely, proto se obracím na vás. Teď pokukuji po golfech MPI IV, V nebo VI. Dají se v této cenové relaci sehnat. Je to ale dobrá volba nebo je lepší sehnat něco jiného? Případně jaký motor a do kolika najeto?
Chtěla bych lepší výbavu - vyhřívané sedačky, loketní opěrka a parkovací senzory (samozřejmě dá se tohle vyřešit i jinak, ano vím o tom).
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 09.12.2022 12:47, RE: Benzínové auto do 150 tis.?
citácia:
reakce na: Aniba, 09.12.2022 07:39 (Dobrý den, potřebovala bych po ...)


Jaký je důvod přechodu na benzínový motor? Mpi v golfech IV, V, VI budou zdechlé, snad s vyjímkou 1,8 20V v golfu IV...
Pak je tady teda ještě jedna věc. S naftovými a benzínovými auty se jezdí jinak a je potřeba torchu přenastavit hlavu. Díky naftovým kopancům pak jezdí nafta pocitově mnohem lépe, ale když vezme člověk do ruky stopky, tak zjistí, že to vůbec není pravda...
reagovať
Aniba
počet príspevkov6
dátum registrácie08.02.2022
Piatok 09.12.2022 13:09, RE: RE: Benzínové auto do 150 tis.?
citácia:
reakce na: KoobaS, 09.12.2022 12:47 (Jaký je důvod přechodu na benz ...)


Důvodem je, že dojíždím denně 10 km do práce tam a 10 km domů. Příležitostně jedu delší vzdálenost. A bylo mi řečeno, že tím kazím naftové auto, ještě navíc se za tu cestu nestihne ani ohřát. Kór v těchto teplotách. Každopádně, pokud myslíte, že zůstat u nafty je ok. Tak pro mě lepší. Nerada jezdím s benzínem...
reagovať
Aniba
počet príspevkov6
dátum registrácie08.02.2022
Piatok 09.12.2022 13:11, RE: RE: Benzínové auto do 150 tis.?
citácia:
reakce na: KoobaS, 09.12.2022 12:47 (Jaký je důvod přechodu na benz ...)


Ještě, jak myslíte, přenastavit hlavu? Autům moc nerozumím, proto se ptám...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 09.12.2022 15:33, RE: RE: RE: Benzínové auto do 150 tis.?
citácia:
reakce na: Aniba, 09.12.2022 13:11 (Ještě, jak myslíte, přenastavi ...)


10km tam a 10km zpět neprospívá ani benzínovým autům, protože se taky pořádně neohřejou - hlavně v zimě.
Pokud s Vaší současnkou octavií nejsou problémy, tak nemá smysl ji měnit za auto, které bude trpět méně - ale v neznámém stavu a s neznámým původem.
Má ale smysl ty krátké jízdy řešit - jednou za čas se jet jen tak zbůhdarma projet třeba 50km mimo město, zkrátit servisní interval na polovinu apod. Při nájezdu 10tkm jednou za rok zajet do servisu, nechat vyměnit olej, při každé druhé nebo třetí prohlídce nechat vyměnit chladící kapalinu a klidně i brzdovou kapalinu. Důsledně se starat o baterku... Tohle vše sice stojí peníze, ale ve výsledku je to levnější než pořízení a údržba jiné ojetiny.
S přenastavením hlavy je to tak, že se s naftovým autem prostě jezdí jinak než s benzínovým. Benzín potřebuje k životu vyšší otáčky, kdežto u nafty obvykle vytáčení nemá větší smysl. A u 1,9 tdi to platí dvojnásob...
Ještě mě napadla taková blbost, ale octa s touhle motorizací je celkem rozšířené auto a úplně ideálním řešením problému by bylo sehnat někde použité nezávislé topení a používat ho od podzimu do jara. Výrazně to urychlí ohřev motoru a nebude třeba hledat jiné auto...
reagovať
jintaj
počet príspevkov13
dátum registrácie02.10.2008
Piatok 09.12.2022 21:05, Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
To samé ale platí i pro benzín s přímým vstřikem paliva (TSI, FSI). Ten se taky nestihne ani ohřát a navíc se bude olej ředit benzínem, takže MPI motorizace bude na takové krátké popojíždění téměř ideální. Motor MPI vyvíjí víc tepla, protože má horší účinnost než TSI, benzín se stříká do válce při otevření sacího ventilu a ne až těsně před zážehem svíčkou, což vede k tomu, že se lépe promísí ve válci se vzduchem a spálí se, aniž by zůstaly na stěně válce nespálené zbytky, které naředí olejovou náplň. O menší karbonizaci u MPI motorů nemluvě. Takže prvotní výběr správný. Motory TSI mají navíc na triku spoustu drahých poruch a závad, takže jejich pořízení je vždycky věštění z koule, zda vydrží bez problémů alespoň do příští STK.
reagovať
Aniba
počet príspevkov6
dátum registrácie08.02.2022
Sobota 10.12.2022 01:02, RE: RE: RE: RE: Benzínové auto do 150 tis.?
citácia:
reakce na: KoobaS, 09.12.2022 15:33 (10km tam a 10km zpět neprospív ...)


To je jasne, já minimalne 1-2x týdne jedu aspoň 50 km. Každopádně nové auto řeším právě proto, že se mi do tohoto nechcou dávat peníze, je tam na opravu moooc věci. A za ta cena za výměny se mi nechce dávat. To za ty peníze radši další ojetou oktu ?
reagovať
Aniba
počet príspevkov6
dátum registrácie08.02.2022
Sobota 10.12.2022 01:06, RE: Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
citácia:
reakce na: jintaj, 09.12.2022 21:05 (To samé ale platí i pro benzín ...)


Děkuji za vysvětlení. A myslíte, že volba Golfa by byla vhodná i na úkor toho, že nepojede jako aktuální octa? Případně radši starsi nebo novější verze? Nebo je lepší jít do něčeho jiného?

Předem děkuji za rady, četla jsem několik for, diskuzi a většina se shodla právě na tom MPI, každopádně nikdy jsem benzín neřešila a vůbec tomu nerozumím. Když jsem kupovala octu, cíl byl jasný levné auto, se slušně si výbavou a kdyby s ní nebyl takový problém, tak si ji ráda ponechám...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 10.12.2022 09:23, RE: RE: Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
citácia:
reakce na: Aniba, 10.12.2022 01:06 (Děkuji za vysvětlení. A myslí ...)


Pokud by mi vadilo, že benzínový motor nepojede tak, jak naftový, tak vyjedu o dvě minuty dříve. Pane bože...Samej závodník tady...Jinak k věci: přímý vstřik = holej nesmysl. Moderní nafta = holej nesmysl. EA = holej nesmysl. Jedinej smysl dává stará klasika - například Clio 1,2 55kW. Motor, kterej nezná problémy a vydrží světelný roky. Mluvím ze zkušenosti. Jo a ještě detail - díky skvělýmu podvozku a nízké váze tohoto auta si dovolím tvrdit, že s ním vytřu řiť kdejaký 100kW naftě. Důvodem bude to, že lehounký Clio dokáže v zatáčkách neuvěřitelné divadlo navzdory nízkému výkonu. Opět zkušenost. Jinak každého věc...Jo a ještě detail: asi by nebylo od věci osvojit si, jak funguje nafotvý turbo motor a atmosfericky plněný benzín. Asi nelze míchat jabka s hruškama. ve výsledku stejně výkonný benzínový motor pojede vždy lépe, než nafta. Jen ho je ptřeba pustit do otáček, kde má maximální výkon.
reagovať
jintaj
počet príspevkov13
dátum registrácie02.10.2008
Sobota 10.12.2022 10:01, RE: RE: Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
citácia:
reakce na: Aniba, 10.12.2022 01:06 (Děkuji za vysvětlení. A myslí ...)


Obecně platí, čím vyšší emisní normou je ten motor zatížený, tím má na sobě víc "kurvítek", která zvyšují jeho poruchovost. Na druhou stranu, shánět Golfa Mk IV v dobrém stavu je hodně nejisté. Leda kápnout na auto po důchodci, který s tím vyjel 2x ročně a vdova neumí řídit, tak se té relikvie zbavuje. Takové auto bude mít úplný motorový základ a výbavu holobyt. Ale hlavně - na trhu s ojetinami je vzácnější než unicorn :)
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 12.12.2022 09:48, RE: Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
citácia:
reakce na: jintaj, 09.12.2022 21:05 (To samé ale platí i pro benzín ...)


Za těch 10km se neohřeje ani MPI, pokud není starý aspoň 25 let...

Za 150 tisíc bych hledal Megane 3. generace s motorem 1,6. Jakž takž to jede, spolhlivost motoru i celku mnohem lepší než u golfů V a VI. Golf IV nebo jakákoliv oktávka za 150 tkč bude naleštěná bída.
U toho megana stačí pořádně udělat rozvody a je vyřešno... a za 150 tkč to bude hezkej kousek...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 12.12.2022 19:26, RE: RE: Desetikilometrové trasy nejsou pro diesel nic moc
citácia:
reakce na: KoobaS, 12.12.2022 09:48 (Za těch 10km se neohřeje ani M ...)


Nehledě na o galaxii lepší antikorozní ochranu Renaultů proti čemukoliv jinému....
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.