0
späť
 

diskuze k tématu: Benzín/nafta na krátké a zárověn i dlouhé cesty

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
koktal2
počet príspevkov1
dátum registrácie21.03.2021
Nedela 21.03.2021 12:53, Benzín/nafta na krátké a zárověn i dlouhé cesty
Zdravím, chtěl bych poradit, jaký koncernový motor (Octavia III Combi, Golf 7 Variant..) by jste doporučili pro poměrně nesourodé jízdní typy.
Přes týden dojíždím do práce pouze cca 5km tam a 5 zpět + městské popojížďky do obchodu atd, kděžto o víkednu až na vyjímky jezdím 400-600km z 90% po dálnici. Ročně to dělá ca 20-25000 km.
Mám strach, že naftový motor krátkými cesty přes týden i přes zimu zničím. Řešením by byl nějaký plug-in hybrid, ale ty jsou zatím poměrně nové a tím pádem i moc drahé na můj rozpočet, který je do cca 300 000Kč.
Případně může jít i o jiné než koncernové auto. Aktuálně mám Clio III, 1.2, což je v pohodě na jízdy do práce, ale na 300km cestu po dálnici to je opravdu velmi nepohodlné, nebál bych se říct utrpení jak pro mě tak pro auto.
Předem děkuji, pokud vás něco napadne.
reagovať
Pepas
počet príspevkov25
dátum registrácie07.02.2020
Pondelok 22.03.2021 17:38, RE: Benzín/nafta na krátké a zárověn i dlouhé cesty
Zdravím, nájezd je opravdu hraniční na rozhodování nafta/benzin. Osobně si myslím že moderní nafta zvládá i pravidelné kratší trasy, pokud je jako ve vašem případě pravidelně proložená dlouhoi dálniční trasou, kde se stihne zregenerovat filtr pevných částic. Motor 1.6 tdi je bohužel do města nevhodně zpřevodovaný a není to úplně komfortní, na dálnici je to tak akorát výkonově do cca 140kmh, vyhodou je spotřeba tak kolem 5-5.5 l. Vhodný by mohl být benzínový 1.2 Tsi 81kw anebo 1.0 tsi 85kw. Litr je méně komfortní ve městě (rozjezdy s malým tříválcem), na druhou stranu na dalnici je naprosto tichý a spotřeba v kombinaci kolem 6 litrů. Spolehlivost benzinovych verzi je bez výhrad. Záleží co vám je bližší: zda nízká spotřeba na dálnici (1.6tdi), nebo rychle zahřátý motor s dobrou dynamikou ve městě ale horší dálniční spotřebou a dynamikou (1.2 tsi). Za sebe bych asi šel do 1.0 tsi-má solidní točivý moment 200nm, 6ti kvalt vhodný i na dálnici, servisní nároky asi nejnižší z uvedených tří motorů.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 23.03.2021 11:21, RE: Benzín/nafta na krátké a zárověn i dlouhé cesty
citácia:
reakce na: koktal2, 21.03.2021 12:53 (Zdravím, chtěl bych poradit, j ...)

Ahoj, jsem také pro benzínový turbomotor 1.0 TSI nebo 1.2 TSI a možná i 1.4 TSI bez ACT.
Kvůli dálnici bych hledal spíše Golf VII nebo Leon, protože větší vůz se chová klidněji i pří větru a dešti, nemluvě o vynikajícím interiéru a sedačkách v Golfu.

Hledal bych u dealera něco s jasnou historíí:
škoda plus

Motory TSI jsou sice přímovstřikové, ale slušně odolné i při kratších trasách. Je dobré ale měnit opravdu olej co 15tis.km, jezdit na kvalitní palivo a pro jistotu dávat aditivum do paliva, stačí úplně VIF Super. Přes týden bych v zimě nechal před startem vůz minutku na volnoběh pro zichr, napadá mě i kryt chladiče, ale nemám s tím zkušenost

Nepřímovstřikový turbomotor má nové Clio a Sandero, husarský to kousek. Bobužel Clio začíná někde nad 300tis.kč, ikdyž s verzí LPG se ti přeplatek 60tis.kč vrátí během dvou let a budeš si lebedit levným provozem. U Sandera si nejsem jist, že by to byl dálniční vůz , ale může překvapit i on, nesmíme zapomínat, že podvozek je stejně velký jako u Scaly, takže pidi vůz ala Fábie 3 to není

Trochu stranou neoprávněně pak stojí Toyota Auris s motorem 1.2 Turbo, který nezlobí a může také oslovit.

Tož držím palec!
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.