citácia:
reakce na: brit, 19.02.2019 07:25 (Dobrý den, po velmi dlouhém hl ...)
Ahoj z mého okolí skutečně koncernový 1.6 MPI je zatím asi nejlepší volba pro LPG. Komfortem mi sedí asi nejvíce VW Jetta, možná kombík, cca 2006+. Samozřejmě bych nejraději navrhl došetřit na Golf VI, kde už nejsou chronické problémy s krokovými motorky autom. klimatizace.. A v čem je 1.6 MPI Jetta pro mě vyjímečná? Zejména v odlučnění a komfrotním podvozku, tam moc konkurence z té doby neexistovala. Bohužel stejný motor v Octávii II je odhlučněný špatně, takže na dálnici se moc nehodí. Kde soudruzi z NDR udělali chybu nevím, patrně se jen šetřilo
Co se týká Fordů, tak Focus II facelift jsem měl a je opravdu hlučnější na dálnici než Golf V, natož Golf VI. Ale s tovární LPG nemá motor potíže, v práci mám více kolegů, kteří se blíží 200tis.km bez poruch. Jenže komfort jízdy při 130 km/h stojí za prd
Jinak s tou Jettou 1.6 MPI jezdím pravidelně do Rakouska, měnila se jednou řídící jednotka pro LPG, pak nějaký ventil, teď se bude měnit nádrž, plus pravidelné revize. Prostě není to tak bezúdržbové jak to vypadá
Přitom takový Megane III 1.5 Dci 81kw jezdí i dálnice pod 6l s přehledem, tak těžko říct, jestli je to tak růžové s LPG obecně
Navíc počítej, že vyjma některých japonských motorů, limitní nájezdy benzíňaků jsou tak něco kolem 350tis.km, kdežto dobře udržovaný diesel zvládne více a ještě se dá prodat.
Co si vzpomínám, tak ještě můj kolega a kamarád je spokojený s LPG na motoru Renault 2.0i. Tento motor je dostupný nejen ve Scenicu, ale myslím i v Laguně 3, která právě není poruchová a nabízí komfort stejný jako Mondeo nebo Superb II, či Passat. Obecně mi Laguna 3 připadá jako dobrá alternativa k zavedeným Passatům a Monedům, navíc většinou nabízí bohatou výbavu a perfetkní antikorzoní ochranu.