0
späť
 

diskuze k tématu: Auto v benzinu (combi) do 230.000 Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Blanka2
počet príspevkov2
dátum registrácie15.04.2019
Pondelok 15.04.2019 08:22, Auto v benzinu (combi) do 230.000 Kč
Dobrý den, hledám combi v benzínu. Poradíte prosím někdo, na jaké auto se zaměřit.
- Cena max 230.000 Kč
- Každodenní ježdění do práce – krátká vzdálenost + víkendové výlety + jednou ročně delší cesta
- Combi z důvodu že, většinou jezdíme ve 3 až 4 (dospělí, děti) + v kufru přepravka s menším psem. Možná by mohl být i hatchback s větším kufrem
- Stáří vozu od 2012
- Většinou bude toto auto řídit žena
Zatím jsme se dívali na Opel Astra, Ford Focus, Kia Ceed, VW Golf, ale nebráníme se ani jiným značkám.
Můžete prosím poradit, vaše názory, zkušenosti. Moc děkujeme za Váš čas
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 15.04.2019 10:01, RE: Auto v benzinu (combi) do 230.000 Kč
citácia:
reakce na: Blanka2, 15.04.2019 08:22 (Dobrý den, hledám combi v benz ...)

Ahoj, časté kratší cesty, znamená vzit raději atmosférický motor. Výběr máš pěkný, takže spíše bych projel dané vozy a vybral, co rodině vyhovuje nejvíce.

Jaké motory bych bral za sebe?
- Ford Focus III 1.6 Ti-VCT 8xkw > spolehlivý motor, celkově robustní vůz, kde investice budou jen prkotiny. Dobrá zpráva je, že tento motor dokáže být i úsporný, tj. na okreskách jezdí za 6l, což je krásné číslo na atmosféru. Na Focusu III se mi líbí celková poctivost vozu, pocit bezpečí a jistoty, přitom má nepředražený servis.

- Golf VI 1.6 MPI(75kw) - skvělý vůz, právem etalon - jen bude opravdu těžké sehnat v téhle motorizaci. Pokud jsi klidný řidič/ka, vystačí Ti i 1.4 MPI(59kw), kde odměnou je dobrá spotřeba. U Golfu VI budeš patrně spokojený/á se vším, od sedadel, po odhlučnění, až po výdrž dílů. Skvělá antikorzoní ochrana je samozřejmostí.

- Přídal bych do výběru Toyotu Auris 1.6 VVT kombík. Nemám sice s tímto vozem přímou zkušenost, ale na Toyotím foru si pochvalují spolehlivost. Snad někdo tady napíše více.

- Přídal bych do výběru také Renault Megane 3 facelift 1.6 16v 81kw(6kvalt). Nedej na hospodské řeči, tento Megane netrpí ani na "elektriku" ani na "rez" ani na "fatální závady". Je to dobře postavené auto. Mimo jiné jeden 9 letý kus mi stojí před garáží a měnil jsem akorát část výfuku a tyčky stabilizátoru, jinak velká spokojenost! Výhodou je, že si můžeš dovolit i facelift 2014+ a opravdu pěknou výbavu. Mě Megane 3 dostal na komfort, od sedadel, po podvozek, až po lehkost pedálů a serva. Srandou je, že M3 má tak skvělý rejd, že do města radějí beru jeho, než manželčin nablýskaný Rapid, se kterým i k domku musím vjet na dvakrát

- Hyundai i30/Kia Ceed - u těch korejců doporučuji také atmoférický motor 1.6, klidnému řidiči vystačí i 1.4. Mě vadil jen hluk od kol. Vůz není v ničem špatný, je třeba jej vyzkoušet prostě Celkově mi ale Focus a Golf připadá o stupínek lepší.

- Opel Astra 1.6 Ecotec > bohužel neznám, snad někdo poradí

Držím palec a snad ostatní chlapi tady napíšou taky něco, zejména o Astře, Aurisu ...
reagovať
Blanka2
počet príspevkov2
dátum registrácie15.04.2019
Utorok 16.04.2019 07:24, RE: RE: Auto v benzinu (combi) do 230.000 Kč
citácia:
reakce na: BobanHTP, 15.04.2019 10:01 (Ahoj, časté kratší cesty, znam ...)


Moc děkuji za rady a tipy. Bude ten výběr asi trošku složitější. Jak se dívám na nabídky, tak většina nabídek je na Focuse 1.0 Ecobost, VW golf 1,2 TSI. Naštěstí zatím, ještě moc nespěchám, tak budu hledat i ty vámi doporučované motorizace
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 16.04.2019 09:16, RE: RE: RE: Auto v benzinu (combi) do 230.000 Kč
citácia:
reakce na: Blanka2, 16.04.2019 07:24 (Moc děkuji za rady a tipy. Bu ...)

Ahoj Blanko2, co se týká motorů 1.2 TSI, bohužel ve tvé cenové relaci jsou právě ty problémové verze E111. Kdy od cca 2012/6 se odstranil alespoň problém selhávání rozvodového řetězu. Zůstává ale špatné topení pří stání a v kolonách a při častých krátkých trasách také ředění oleje benzínem(pokud budeš měnit každý rok olej, může to ještě být ok).
Naopak pozdější verze E211(cca 2015) jsou bezproblémové.

U Fordu je Ecoboost 1.0 bez velkých skandálů, ale pozor - ve Fordu by Ti měli vyměnit jakousi problémovou hadičku chlazení, která byla poddimenzovaná a mohla prasknout. Což pokud hned nezastavíš, tak zadřeš motor. Nová hadička už nevykazuje problémy podle majitelů.
Dalším a stejně důležitým bodem je dávat opravdu JEN OLEJ PRO ECOBOOST, kdo to nedělá, protože chce ušetřit pár korun, poškodí časem motor. Proto je možná lepší zkusit nejdříve prohledat ojetiny přímo u dealerů Fordu(to ale platí i pro Golf) a vzít vůz jen s jasnou servisní historií).

Držím palec a jestli nespěcháš, je to nejlepší pro výběr toho správného vozu
Také se nabízí možnost prostě zajet k dealerovi Fordu a VW do Německa a něco si prostě přivézt
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.