0
späť
 

diskuze k tématu: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
kuk22
počet príspevkov9
dátum registrácie17.12.2020
Štvrtok 17.12.2020 14:56, Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
Dobrý den,
vybírám auto pro 5 člennou rodinu. Občas potřebuji převézt 7 lidí, ale na těch 2 sedadlech ve 3. řadě budou sedět jen děti. Auto tedy musí mít 7 sedadel. A ideálně aby ve 2. řadě sedadel byli 3 samostatné sedačky s rovnou podlahou (aby ten co sedí uprostřed nemusel mít roztažené nohy skrz "tunel").

Moc toho za rok nenajezdíme - max 7 000 km, ale většinou krátké trasy. Proto koukám po benzínovém motoru a ideálně bez turba. A aby to v 7 lidech trochu jelo.

Na auto mám včetně nějakého vstupního servisu / opravy 250 000 Kč.

Poradíte mi prosím nějaké?

Nebo vždy skončím u Galaxy / S-Max? Jak velkou porci km tyto 2 modely zvládnou? Ojetiny jsou někde okolo 200 000 km.

Moc děkuji.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 18.12.2020 09:56, RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 17.12.2020 14:56 (Dobrý den,vybírám auto pro 5 č ...)


Toyota Previa 2,4i
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 23.12.2020 15:14, RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 17.12.2020 14:56 (Dobrý den,vybírám auto pro 5 č ...)

Dobrý den, Fordí 2.0i Duratec může mít problém s výřivými klapkami - uvolní se a nasají do motoru. Škody jsou na G.O.
Motor bez skandálů je 1.5 Ecoboost, jenže ceny také nad 300tis.kč.
Jistota je prostě 2.0TDCi nebo 2.2TDCi - ale s poctivým servisem. Pak sice po 200tis.km se ozve spojka, časem se FAP bude muset uměle vypálit a vyčistit, ale vstřiky vydrží často hodně nad 300tis.km.

Pořád ale je dobré mít se na pozoru, protože v třetí řadě nikdy není zcela bezpečno, nejde jen o absenci okenních airbagů, ale zejména při zadním nárazu např. většího vanu.
S ohledem na to bych zvážil i VW Caddy Maxi
reagovať
Petr S
počet príspevkov1243
dátum registrácie28.11.2008
Streda 23.12.2020 17:10, RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 17.12.2020 14:56 (Dobrý den,vybírám auto pro 5 č ...)


Toyota Verso 1.8 108 kW. Ve 2. řadě jsou 3 samostatná sedadla. Prostřední je sice užší, ale i pro dospělého je použitelné pokud si sedadlo posune kus dopředu, aby měl místo na ramena. Některé modely mají i 2 sedadla ve 3. řadě. Při jejich použití je v kufru ale málo místa. A taky deformační zóna vzadu pak není skoro žádná. Takže je to v 7mi lidech opravdu jen pro občasné jízdy na kratší vzdálenosti bez větších zavazadel.
reagovať
kuk22
počet príspevkov9
dátum registrácie17.12.2020
Streda 23.12.2020 19:34, RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.12.2020 15:14 (Dobrý den, Fordí 2.0i Duratec ...)

A zvladne to TDCi 14 dni v zime stat a pak jet jen 10km?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 25.12.2020 22:21, RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 23.12.2020 19:34 (A zvladne to TDCi 14 dni v zim ...)

Zvládne to každý diesel, ale za tu dobu se nezahřeje zcela olej a nestihne se vypálit filtr pevných částic.
ALE:
- nechal bych minutu po startu vůz na volnohěh se alespoň trochu "promazat"
- jezdil bych na prémiovou naftu s aditivy, stačí bohatě VIF
- olej bych měnil poctivě co 15tis.km/rok maximálně a opět kvalitní olej, včetně filtru
- pokud to jde o víkendu bych zajel na delší trasu "za babičou"

Jinak ideál je opravdu např. Toyota Verso 1.8 VVT nebo Opel Zafira B 1.8i apod. Tyhle motory snesou hodně. Ale chápu, že S-MAX baví rodinu i tatínka
reagovať
kuk22
počet príspevkov9
dátum registrácie17.12.2020
Piatok 25.12.2020 22:42, RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: Petr S, 23.12.2020 17:10 (Toyota Verso 1.8 108 kW. Ve 2. ...)


Ta Toyotka se mi začíná líbit. Má někdo zkušenosti s automatem?
reagovať
Petr S
počet príspevkov1243
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 26.12.2020 18:22, RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 25.12.2020 22:42 (Ta Toyotka se mi začíná líbit. ...)


Mam zkusennost jen s manualnim razenim. Sehnat variantu benzin, automaticka prevodovka a zaroven 7 mist nemusi byt snadne. Pokud najedete 7 tkm / rok. Tak bych mozna pozadavek automatu ozelel.
reagovať
rbiciste
počet príspevkov83
dátum registrácie30.09.2011
Pondelok 04.01.2021 14:17, RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 17.12.2020 14:56 (Dobrý den,vybírám auto pro 5 č ...)

Doporučuji se podívat na Mitsubishi Outlander ve verzi 2.4 nebo 2.0 MIVEC případně klony Citroen C-Crosser a Peugeot 4007.
reagovať
kuk22
počet príspevkov9
dátum registrácie17.12.2020
Pondelok 25.01.2021 21:33, RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: Petr S, 23.12.2020 17:10 (Toyota Verso 1.8 108 kW. Ve 2. ...)


Toyota Verso 1.8 108 kW - to má nepřímé vstřikování?

Multi-point indirect injection - znamená nepřímé vstřikování?

https://www.auto-data.net/en/toyota-verso-facelift-2012-1.8-valvematic-147hp-18036

Moc díky.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1243
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 25.01.2021 22:32, RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 25.01.2021 21:33 (Toyota Verso 1.8 108 kW - to m ...)


Auto mám a nevím jaký má typ vstřikování a popravdě je mi to celkem jedno

Jsem rád že se jedná o jednoduchý a úsporný motor, který téměř jistě nebude vyžadovat jinou péči než výměnu oleje, chladící kapaliny a svíček po celou dobu co auto budu mít.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 26.01.2021 08:11, RE: RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: Petr S, 25.01.2021 22:32 (Auto mám a nevím jaký má typ v ...)


Jenomže s tím přímým vstřikováním je ten motor sice podobně jednoduchý, ale taky naáchylný ke karbonizaci i při atmosférickém plnění. Takže ta bezproblémová nesmrtelnost už není tak nesmrtelná ani bezproblémová.

Jinak ano, Multi-point indirect injection znamená vícebodový nepřímý vstřik. Direct injection je přímý vstřik.
reagovať
kuk22
počet príspevkov9
dátum registrácie17.12.2020
Utorok 26.01.2021 10:43, RE: RE: RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: KoobaS, 26.01.2021 08:11 (Jenomže s tím přímým vstřiková ...)


To Verso má teda nepřímé vstřikování. Petr S nepsal jaké má vstřikování, jen že je spokojený.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 26.01.2021 11:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: kuk22, 26.01.2021 10:43 (To Verso má teda nepřímé vstři ...)


Byla to reakce na to, že napsal, že je mu to jedno a dodal, že jeho motor je příkladně jednoduchý a bude mu stačit základní servis.

To samozřejmě platí a nerozporuju ani jeho spokojenost. Jen jsem chtěl napsat, že u motoru s nepřímým vstřikem, je pravděpodobnost dlouhověkosti větší. Přesto se spousta lidí u atmosféry s přímým vstřikem ohání tím, jak je to super jednoduchej, poctivej motor, prostě poctivá atmosféra, která najezdí bambilion jenom s výměnama oleje. a to není pravda. Protože se ten motor jednou zakarbonuje a bude potřeba to řešit...
Když teď po sobě čtu ten původní příspěvek, tak jsem ho napsal hodně nešikovně. Takže se omlouvám všem, které jsem zmátl.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1243
dátum registrácie28.11.2008
Streda 27.01.2021 15:38, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: KoobaS, 26.01.2021 11:31 (Byla to reakce na to, že napsa ...)


Bambilión km najet neplánuju

Jaký je to v praxi vlastně problém? Jak často se v servisu mění třeba turbo vs. jak často se musí dekarbonovat motor? Neznám nikoho kdo by to musel dělat.

Co jsem našel na netu, tak to trvá cca 60 minut, nic se nedemontuje a cena v servisu je okolo 3000 Kč. Ale i tak pochybuju, že to někdy budu řešit.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Streda 27.01.2021 16:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto pro větší rodinu (7 sedadel) okolo 250 000 Kč / benzín bez turba?
citácia:
reakce na: Petr S, 27.01.2021 15:38 (Bambilión km najet neplánuju : ...)


Nejhorší kombinace je samozřejmě turbo + přímý vstřik + dlouhé intervaly oleje.
Jakmile z těch 3 věcí jednu vyhodíš, tak je situace o dost lepší. Důkazem budiž třeba 0,9tCe od renaultu s nepřímým vstřikem - nájezdy 300 000km s původním turbem nejsou vyjímkou.
Motor nejvíce karbonuje při nízkém zatížení, kdy EGR ventil vrací spoustu spalin do sání. Bordel se potom usazuje na sacích ventilech a jejich sedlech. Proto se u aut doporučuje jednou za čas vyhnat otáčkoměr do vyskoých otáček pod plným plynem - nepřímý vstřik totiž palivo posílá před ventily a ty se velkým množství paliva "opláchnou." Tahle poučka u moderních přímovstřikových motorů postrádá smysl.
Atmosférický motor asi nebude tolik (pokud vůbec nějaké) spaliny posílat do sání. Takže to znečištění ventilů bude mnohem nižší. Ale pořád zůstává zvýšená zátěž oleje - tu můžeš vyřešit častější výměnou.
Jinak u těch moderních motorů provozovaných řekněme méně vhodným způsobem je patrný nános karbonu klidně po 100tkm.
Co se týče dekarbonizace, tak existuje více možností jak to provést a spousta protichůdných názorů. Řešili jsme to nedávno s mým mechanikem. Exituje dekarbonizace vodíkem, u které jsme se shodli, že to přináší asi více rizik, než možných pozitiv a nejspíš to funguje spíše na principu placeba. Takže jsme vyzkoušeli olejovou dekarbonizaci/proplach od firmy BG. Je to asi 3 krokový olejový proplach, který trvá cca 2-3 hodiny. Firemní transit, takový otloukánek, který má asi 13 let a nějakých 180tkm se trochu zklidnil a zkultivoval - zajímalo by mě, co to udělá s obligátní ojetinou s 200tkm na tachu, a 500tkm reálně na hrbu. Já budu dávat svého megana na tuhle kůru za dva týdny. Tam budu schopen lépe porovnat výsledky, takže se na to dost těším.
Jinak majitel, který koupí nové auto, nebude se řídit servisními inervaly výrobce, bude tankovat kvalitní palivo a auto prodá před nájezdem 200tkm se karbonu bát nemusí. Je to strašák spíše pro kupující ojetiny, který to auto bude provozovat za hranicí 200tkm, nehledě na stav budíků.
Na závěr dodám, že to co jsem napsal je můj názor více či méně podložen jak vlastními zkušenostmi, tak tím co čtu - ať už ve více či méně odborné publikace, tak třeba názory majitelů aut s přímým vstřikem.
PS: teď jsem si vzpomněl, že jsme měli na firmě zafiru s přímovstřikovým 2,2i. To auto bylo celej život trápeno servisními intervaly od opelu - jedna z vaček byla měněna ještě v záruce, štos faktur byl opravdu vysoký a auto šlo z firmy s nějakými 230tkm a motor nebyl v moc dobré kondici - oleje žral opravdu hodně...
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.