citácia:
reakce na: Bon66, 17.10.2021 10:36 (Hezký den všem,prosím o radu. ...)
Tady je jediná možná volba, resp. 3, ale jedna není ideální pro staší: Mitsu outlander cca 2 roky starý (jsou, v jednom jsme včera zrovna seděl i jel) s neprůstřelným motorem 2,0 MIVEC 110kW atmosféra a manuálem 5°, cena je 519.000Kč, dále tak 4 roky stará Honda CR-V s 2,0i I VTEC a 114kW opět atmo, bez filtru a pak Honda Civic 1,8i se skěvlou atmo 1,8 iVTEC a 104kW. Ta je nízká, ale je mi 62 a od včera s ní jezdím. Pak tu je MItsu ASX (nebrat - je to křáp - hlučný, 1,6i nejede, uvnitř 90. léta), Dacia je mimo diskuzi díky NCAP , nulová bezopečnost, dále tu máme Suzuki SX Cross a také Suzuki Vitara, ale tam je 1,6 atmo a ochybuji o tom, jak to pojede. Jinak porovnal jsme během tohoto víkendu dva vozy: Hondu CR-V s 2,0i a Mitsu opuotlander s MIVEC 20,i. MITSU jede výrazně lépe a smenší spotřebou, je tišší a lépe se řídí. Honda je vzdau dost hlučná. S MITSU se dá jet v klidz za 7/100, což jsem si dvakrát ověřil, s CRV tak 7,5/100. MITSU je stejně velé jako CR-V, ale vzadu má vyšší sedačky, takže sedíte přirozeněji. Má také pro někoho atraktivnější dyzajn, než CR-V, někomu u CRV nesedí ten zadní C sloupek otočený do protisměru (můj případ). Mitsu sim na nic nehraje, ono takové je. krabice, ale výborná. Jinak jsme zkusil i Outlůander s CVT a 4x4, bohužel, motor je díky CVT takový sešněrovaý a uto trpí pocotem lenosi. Manuální 5 kvlat je výrazně živější a úspornější, ač by tomu mělo být právě naopak. Jinak terénní schopnosti MITSU s 4x4 josu výborné. No a pak tu máme favorta nakonec - Subaru Outback s 2,5i a 4x4, míra luxusu a jízdních vlastností je jak proti Mitsu, tak zeména CRV, o kus dál a to úpbě ve všem, bohuel včetně ceny. Za 600tCZK bude tak 5 roků starý kus s cca 50 -100tkm, což ale nic neznamená. Já toto stejné dilema na důchod vyřešl původně tak, že jsme objednal toyotu RAV s NT a 4x4 2,0i, bohužel sjem nevydržel čekat až jeden rok, takže jsem to zrušil. Pořidil sjem dražší, ale daleko lepší Subaru Outback model 2021 a nelituji. Cena byla jinde, ale vše ostatní to vyváží, zejména naprosot špičkový systém Eye-sight a dokonalé odladnění CVT převodovky, kd emáte dojem, že jedet se starým klasickým hydroměničem. Z tohoto jsem nadšený a velmi pozitivně překvapený. Ticho, pohodlí, výkon 129kW sice není na trhání asfaltu,a le pro svižnou a zejména úspornou ídzu bohatě dostačující. jezdíms ním za 6,8-7,2/100 mimo mětstké trasy a to s enemusím nijak zvlášť kontolovat. Aby\ch dosáhnul dejme tomu 8/100, musel bych jet jako dobyteka to myslím zcela upřímně a nebo trvale v horách... Takže můj vozový park je nyný zmíněný Outback a Honda Civic 1,8i do města a kolem baráku. Původně to měla být nová RAVka, ale zazdili to dodací lhůtou a jako u druhého auta jsme zvažoval Outlander (byl jsmerozhodnut tka na 90%), pak CR-V (dyzajn) a ankoenc jsme skončil u zcel ajiného auta - Civica za dobrou cenu s minimálním nájezdem 35.000km v plné výbavě a halvně super levným provozem - od prodejce jsme dojel domů se spotřebou 5,8/100. A to se počítá. Štastný výběr! A sorry za překlepy, snad to přečtete, spěchám...