0
späť
 

diskuze k tématu: Auto na důchod - vysoký posez

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Bon66
počet príspevkov2
dátum registrácie17.10.2021
Nedela 17.10.2021 10:36, Auto na důchod - vysoký posez
Hezký den všem,
prosím o radu. Hledám auto, co by mi už vydrželo do konce mých řidičských dnů. Nejspíš typ SUV, benzín, cena nového (předváděcího) max 600 000, ojetiny se trochu bojím. Mám velký problém s levým kolenem a vytahování se z vozu mi dělá problém už nyní a lepší už to nebude. Takže hlavní podmínka je vysoký posez , proto SUV. Ročně najedu do 7 000 km, kratší trasy po městě, o víkendu 2 x 40 km. Napadl mě Duster, ale ty crash testy, navíc se mi moc nelíbí. Velmi se mi líbí nový Tucson, 1.6 T-GDI, vyhovuje mi prostorem pro řidiče, ale obávám se údajně drahého servisu i dílů, zvláště pak po záruce či havárii. Jako budoucí důchodce bych byl nerad majitelem opice, co nemá nemá na banány. Nemusí to být úplný lenoch a chci klasické auto - žádné hybridy atd.
Předem děkuji všem za nápady a názory.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 18.10.2021 16:58, RE: Auto na důchod - vysoký posez
citácia:
reakce na: Bon66, 17.10.2021 10:36 (Hezký den všem,prosím o radu. ...)


Tady je jediná možná volba, resp. 3, ale jedna není ideální pro staší: Mitsu outlander cca 2 roky starý (jsou, v jednom jsme včera zrovna seděl i jel) s neprůstřelným motorem 2,0 MIVEC 110kW atmosféra a manuálem 5°, cena je 519.000Kč, dále tak 4 roky stará Honda CR-V s 2,0i I VTEC a 114kW opět atmo, bez filtru a pak Honda Civic 1,8i se skěvlou atmo 1,8 iVTEC a 104kW. Ta je nízká, ale je mi 62 a od včera s ní jezdím. Pak tu je MItsu ASX (nebrat - je to křáp - hlučný, 1,6i nejede, uvnitř 90. léta), Dacia je mimo diskuzi díky NCAP , nulová bezopečnost, dále tu máme Suzuki SX Cross a také Suzuki Vitara, ale tam je 1,6 atmo a ochybuji o tom, jak to pojede. Jinak porovnal jsme během tohoto víkendu dva vozy: Hondu CR-V s 2,0i a Mitsu opuotlander s MIVEC 20,i. MITSU jede výrazně lépe a smenší spotřebou, je tišší a lépe se řídí. Honda je vzdau dost hlučná. S MITSU se dá jet v klidz za 7/100, což jsem si dvakrát ověřil, s CRV tak 7,5/100. MITSU je stejně velé jako CR-V, ale vzadu má vyšší sedačky, takže sedíte přirozeněji. Má také pro někoho atraktivnější dyzajn, než CR-V, někomu u CRV nesedí ten zadní C sloupek otočený do protisměru (můj případ). Mitsu sim na nic nehraje, ono takové je. krabice, ale výborná. Jinak jsme zkusil i Outlůander s CVT a 4x4, bohužel, motor je díky CVT takový sešněrovaý a uto trpí pocotem lenosi. Manuální 5 kvlat je výrazně živější a úspornější, ač by tomu mělo být právě naopak. Jinak terénní schopnosti MITSU s 4x4 josu výborné. No a pak tu máme favorta nakonec - Subaru Outback s 2,5i a 4x4, míra luxusu a jízdních vlastností je jak proti Mitsu, tak zeména CRV, o kus dál a to úpbě ve všem, bohuel včetně ceny. Za 600tCZK bude tak 5 roků starý kus s cca 50 -100tkm, což ale nic neznamená. Já toto stejné dilema na důchod vyřešl původně tak, že jsme objednal toyotu RAV s NT a 4x4 2,0i, bohužel sjem nevydržel čekat až jeden rok, takže jsem to zrušil. Pořidil sjem dražší, ale daleko lepší Subaru Outback model 2021 a nelituji. Cena byla jinde, ale vše ostatní to vyváží, zejména naprosot špičkový systém Eye-sight a dokonalé odladnění CVT převodovky, kd emáte dojem, že jedet se starým klasickým hydroměničem. Z tohoto jsem nadšený a velmi pozitivně překvapený. Ticho, pohodlí, výkon 129kW sice není na trhání asfaltu,a le pro svižnou a zejména úspornou ídzu bohatě dostačující. jezdíms ním za 6,8-7,2/100 mimo mětstké trasy a to s enemusím nijak zvlášť kontolovat. Aby\ch dosáhnul dejme tomu 8/100, musel bych jet jako dobyteka to myslím zcela upřímně a nebo trvale v horách... Takže můj vozový park je nyný zmíněný Outback a Honda Civic 1,8i do města a kolem baráku. Původně to měla být nová RAVka, ale zazdili to dodací lhůtou a jako u druhého auta jsme zvažoval Outlander (byl jsmerozhodnut tka na 90%), pak CR-V (dyzajn) a ankoenc jsme skončil u zcel ajiného auta - Civica za dobrou cenu s minimálním nájezdem 35.000km v plné výbavě a halvně super levným provozem - od prodejce jsme dojel domů se spotřebou 5,8/100. A to se počítá. Štastný výběr! A sorry za překlepy, snad to přečtete, spěchám...
reagovať
Belous
počet príspevkov44
dátum registrácie23.01.2013
Pondelok 18.10.2021 19:08, RE: RE: Auto na důchod - vysoký posez
citácia:
reakce na: Zdeny60, 18.10.2021 16:58 (Tady je jediná možná volba, re ...)


Dle zadání (nové, vyšší, bolavá levá noha, malý nájezd, žádné eko blbosti, 600tis. Kč) je volba víceméně jasná - Mitsubishi ASX 2.0 s automatem. Automat a vyšší posez uleví levé noze, motor nesmrtelný, cena v limitu. A že interiér neodpovídá posledním módním trendům, je v tomto případě staršího pána jen ku prospěchu.
reagovať
Bon66
počet príspevkov2
dátum registrácie17.10.2021
Utorok 19.10.2021 09:03, RE: RE: RE: Auto na důchod - vysoký posez
Oběma pánům moc děkuji. Je vidět, že máte mnohem větší přehled, než já. A od Zdeny60 je to vyčerpávající info. Začnu tím, že mrknu na to ASX. Jen tak mimochodem, nevíte, jak je to tam s cenami dílů a servisu?
reagovať
wumpy
počet príspevkov69
dátum registrácie26.02.2010
Utorok 19.10.2021 21:25, RE: RE: RE: RE: Auto na důchod - vysoký posez
citácia:
reakce na: Bon66, 19.10.2021 09:03 (Oběma pánům moc děkuji. Je vid ...)

Pokud budete u Mitsubishi, koukněte na Mitsubishi Eclipse Cross, než z něj udělali elektro tak byl za docela normální cenu. Je modernější než ASX. Ceny dílů u Mitsu jsou vyšší, ale chce si to srovnat osobně, protože každý to vidí jinak.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Streda 20.10.2021 08:20, RE: RE: RE: RE: RE: Auto na důchod - vysoký posez
citácia:
reakce na: wumpy, 19.10.2021 21:25 (Pokud budete u Mitsubishi, kou ...)


Tam je už 1,5 turbo. pokud by to pánovi nevadilo, ale s turbem je zase úplně jiný výběr...
reagovať
wumpy
počet príspevkov69
dátum registrácie26.02.2010
Streda 20.10.2021 09:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na důchod - vysoký posez
citácia:
reakce na: Zdeny60, 20.10.2021 08:20 (Tam je už 1,5 turbo. pokud by ...)
No tazatel zmínil Tucson, 1.6 T-GDI, takže proto zmiňuji i Eclipse Cross. Potom se tu ještě nabízí jedna alternativa za relativně dobré ceny a to je Ssangyong. Ty auta nejsou vůbec špatné, ale v zemi škodovkářů nejsou moc k vidění. Prodeje za poslední rok má tato značka lepší než třeba daleko známější značka Alfa Romeo. Nevýhodou Ssangyongu je, že se následně špatně prodává. Vzhledem k tomu, že pán si kupuje auto jako jeho poslední, tak tuto nevýhodu řešit nemusí . Ssangyong lze často potkat na cestě třeba v Rakousku.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.