0
späť
 

diskuze k tématu: Auto kolem 100 - 150 tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Teksi
počet príspevkov1
dátum registrácie02.03.2020
Pondelok 02.03.2020 08:53, Auto kolem 100 - 150 tis.
Zdravím,
chystám se na nákup nového ojetého vozu. Chtěl bych zainvestovat tak 100 až 150 tis. Do teď jsem měl Octavii I 1.9tdi 81kw, takže bych teď chtěl něco ještě trochu většího a silnějšího.
Přemýšlel jsem nad Octavií II, Passatem B6 s benzínovým motorem 2.0tfsi nebo 1.8tsi.
Nebo naftové BMW e39 530d
Jde mi o kombi ve kterém se pohodlně přepraví 4 lidi.
Roční nájezd mám cca 20-25tis km
Máte nějaké rady čeho se vyvarovat, nebo doporučení na jiné auto?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 02.03.2020 09:17, RE: Auto kolem 100 - 150 tis
citácia:
reakce na: Teksi, 02.03.2020 08:53 (Zdravím,chystám se na nákup no ...)

Ahoj, bohužel TSI motory v B6 a Oct II jsou problémové, bude riskantní něco takového koupit.
Kolem 150tis. kč je asi nejlepší volba Ford Mondeo 2.0 TDCi, vychází to tak na ročníky 2010-2012. Celková spolehlivost motoru a fortelnost podvozku, velmi dobré jízdní vlasnosti dělají z Mondea velmi oblíbený koráb na "všechno". Výhodou je, že tenhle motor plus man. převodovka toho hodně vydrží, pokud se mění řádně olej. Nemá Achillovu patu jako starší 2.0 TDI od koncernu a jede velmi slušně. Pokud chceš něco silnějšího, můžu doporučit 2.2 TDCi, ale pod 6,5l se jezdit nedá. Odměnou je ale, že v kopcích utrhneš i dieslové Octávie RS
Spolehlivost 2.2 TDCi je rovněž příkladná.

Pak mě napadá prostě došetřit na Passat B7, kde přišly už spolehlivější motory v dieslu i benzínu. Navíc dostaneš nadčasový vůz i po stránce dizajnu a budeš dalších deset let spokojený
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Utorok 03.03.2020 06:26, RE: RE: Auto kolem 100 - 150 tis
citácia:
reakce na: BobanHTP, 02.03.2020 09:17 (Ahoj, bohužel TSI motory v B6 ...)


Ahojte, tentokrát nemohu jinak než souhlasit naprosto s bobanem. Mondeo je výborný vůz a přesně pro tebe. Spolehlivost není u Fordu tedy zrovna význačná, ale pokud máš pod kapotou srdce PSA, tedy 2.0Hdi(u Forda TDCI) 100/103kw, jedine co budes řešit jsou tu a tam nějaký uhnily kablik/konektor, nebo občas snímač. Jinak je to celkem spolehlivý vůz, měl jsem ho v automatu a jezdil hlavně dalky(každý týden Rakousko a zpět, povětšinou 150-170km/h na bundeskach 120 a spotřebu jsem v téhle rychlostech měl okolo 7-7,5l což na automat super. Převodovka tam je AM6 aisin od Japonců. Momentální nájezd 400kkm kupovano se 117000. Jednou odešel EGR ventil, jinak pouze servis a ta elektrika no, vždy banalita.

No a jak jsem říkal je to motor PSA a v jedné věci s bobanem nesouhlasím. VŽDY vybirej JEN a pouze rok 2008-10. Mondeo totiž má 2 druhy řízení motoru. Od roku 2010-11 má vstrikovace Delphi a i jiný systém DPF. Odchází čerpadla a u filtru pevných částic se pěkně prohnes.

Starší verze byli cistokrevni francouzi, i s jejich elektronikou, aditivacnim systémem apod.

U 2.2Tdci jsi nejsem jist zda je Ford nebo PSA. Ale když PSA motor tak ti mohu doporučit levnější a zdaleka neméně spolehlivou variantu. Citroën C5 se stejným motorem 2005-2008, eventuálně C5 X7 do roku 2010. A v silnější variantě 2.2Hdi byturbo 125kw, rovněž spolehlivé můj má 563kkm a pouze údržba, stále původní hydro a pérování bez závad. Zadní ramena jsem dělal nedávno teprve po druhé, spojka se dělala ve 335kkm a to z duvodu závady spojkového prasátka(ještě ani neklouzala). Výkon skvělý, zátah má v plném rozsahu, ještě jsem neviděl nic jiného s takovým průběhem výkonu, spotřeba manuálu okolo 7l/100, velmi pohodlné, širší vstup do kufru, lepší výbava a hlavně spolehlivost.

Pokud ale raději nižší spotřebu tak 2.0hdi, tam jedeš okolo 5-6,5l/km i v automatu max 7...byturbo neber v automatu - papa i prez 9l, hold vykon+pohodlí, na dalkach sice jde jet k 7l ale město je katastrofa.

Za mě tedy doporučuji Mondeo 2.0Tdci 2008-10 vstřikování Siemens.

Citroën C5 2.0hdi 2004-08 nebo 2.2Hdi až od roku 2007 do 09. Novější X7 mají vyšší náklady na údržbu podvozku.

Peugeot 407 SW se stejnými motorizacemi. Nevím proč ale zpravidla mají o cca 0.5l/100km nižší spotřebu.

Vždy se ale vyhni 1,6HDI od Fordu, byť je spotřeba velmi lákavá, trpí častými a nákladnými zavadami, turbo či úplná devastace motoru.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.