0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 40 tisíc

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Saquaro
počet príspevkov15
dátum registrácie30.05.2019
Štvrtok 02.07.2020 11:17, Auto do 40 tisíc
Zdravím potřebuji teď koupit auto na ježdění do práce takže stačí i něco malého je to na ježdění 15 tam a 15 zpátky. Asi jasnou volbou bude benzín protože nafty za ty peníze se neplatí. Do oka mě padl Fiat Punto 1.2 ale nevím jestli je to dobrá volba mám vybrané 2 další auta zatím nevím budu rád za každé doporučení nejakeho spolehlivého auta. Tady jsou odkazy díky za rady jestli nějaký z nich je dobrá volba.

Https://auto.bazos.cz/inzerat/122069745/fiat-punto-12-44kw.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/121959178/fiat-punto.php
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 02.07.2020 23:33, RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Saquaro, 02.07.2020 11:17 (Zdravím potřebuji teď koupit a ...)

Ahoj, Punta I mají podařený motor 1.2 a 1.4, ale hodně reziví a časem může zlobit elektrika.
Prostě vůz pořádně prohlédní a otestuj.
Daleko lepší už je Fiat Punto Grande, ty samé motory 1.2/1.4, kde spíše zlobí servo, ale jinak je to o třídu fortelnější vůz, než Punto I.Bohužel cena letí výš trochu...

Můžeš zkusit pohledat Renautl Clio 1.2/1.4 cca 2005+, který ma vynikající antikorozní ochranu a motory rovněž toho vydrží hodně. Celkově je to pohodlný i úsporný vůz.

Další odolný levný vůz může být Ford Fiesta 1.3 cca 2005+ nebo VW Polo a Lupo 1.0 MPI nebo 1.4 MPI.

V těch nízkých cenových relacích je hlavní najít zachovalý udržovaný vůz, zaměřit se přesně na jednu značku moc nejde. Já měl například štěstí na Peugeot 206 1.1 44kw 2002, kde jsem si musel opravit jen prkotiny a přitol fungovala nejen klimatizace, ale i 6xrepro, el. ovládání oken, čí mlhovky, prostě luxus za 44 000kč

Tož držím palec!
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 03.07.2020 09:22, RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 02.07.2020 23:33 (Ahoj, Punta I mají podařený mo ...)


Bobane, ty tvoje rady jsou fakt zadarmo drahé. Přestaň už konečně pindat o tom, o čem nemáš nejmenší ponětí. Všecko ze Světa motorů nevyčteš a něco asi ani nepřečteš správně. Za prvé v těch inzerátech není punto I, ale punto II. Za druhé punto I i II má pozinkovanou karoserii a nerezaví víc než fabia I nebo zmíněné lupo. Za třetí u všech starších aut se koroze projeví, pokud při nehodě někdo použije levné plechy z Polska, které nemají antikorozní ochranu, případně nedodrží technologické postupy opravy, nebo se k tomu autu zkrátka někdo chová špatně (neřeší hloubková poškození laku, ucpané odtokové kanálky, nechává na autě sůl a bahno).

Kdybych si ale měl vybrat mezi těmi dvěma inzeráty, tak bych hledal dál. Ten první kus po faceliftu vypadá o něco lépe, nicméně je zjevně lakovaný na zádi, má volant z verze Sporting, takže možná byl automobil bouraný i zepředu. Fotky v této kvalitě toho moc neřeknou.

To druhé auto není nafocené skoro vůbec, ale pokud někdo vylomil krytku vlečného oka, možná už to auto potřebovalo odtah, což při jeho nízké ceně nebude zrovna nejlepší předpoklad dobré koupě.

Grande punto, které je skutečně nesrovnatelně lepší auto, za 40 000 sice koupit jde, ale ve stavu, že do něj dalších 40 tisíc nateče do základní údržby. Dvojkové punto za stejný rozpočet bude v lepším stavu, ale chce to hledat.

Zvážil bych ve stejné relaci ještě Renault Clio II po faceliftu a případně Fiat Panda II ve střední výbavě, ale s motorem 1.2 (ideálně výbava Dynamic, ne Active a ne Emotion).
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 03.07.2020 09:32, RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Giorgio, 03.07.2020 09:22 (Bobane, ty tvoje rady jsou fak ...)


Giorgio, nevím jak moc reznou fabie, ale mám pocit, že u nich to jde aspoň vidět.
Problém dvojkovýho punta, ale třeba taky mojí alfy 147 je ten, že hnije "zevnitř"
Kastle je na pohled krásná, bez špetky rzi, ale podlaha může být kaput.
Před rokem jsem kupoval nějaký věci z vrakované 147, kterou borci rozdávali na díly. Auto vypadalo velkmi slušně, ale zadní tlumič projel shnilým uložením... Kolega před 2 roky vrakoval dvojkový punto, kastle krásná, auto celkově hezký, ale podlaha na maděru...

Pokud to má být levnej povoz do 40 tisíc, tak bych se zaměřil na to, aby to mělo co nejdelší technickou. Já osobně bych koukal po Cliu II po faceliftu, kdy se značně zlepšila odolnost vůči korozi a případně na dvojkovýho megana...
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 03.07.2020 10:17, RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: KoobaS, 03.07.2020 09:32 (Giorgio, nevím jak moc reznou ...)


Od roku 2001 dodnes mi prošla pod rukama vlastní nebo rodinná 2 punta I, 6 punt II, 1 grande punto a 1 punto 2016. Auta byla pořízená v různém stavu a různého stáří, jak ojetá, tak fungl nová. S hloubkovou korozí nemělo problém ani jedno. Ale když jsme někdy v roce 2009 dovezli z menšího pražského bazaru pětiletého dvojkového sportinga s 60 000 km, tak nám na levém předním blatníku a levých dveřích pěkně rozkvetl. Zatímco barvu servis trefil dobře, tak plechařinu koupil nejlevnější možnou. Ony ty fiaty samozřejmě mohou shnít, ale ne "samy od sebe". Proto jsem na Bobanovy plky opsané bez vlastní zkušenosti z netu a časopisů už fakt alergický.

Popravdě dvojkové punto 1.4 16V v dobrém stavu bych si možná na přiblížení po centru města koupil i teď. Protože jak pošilhávám po pandě 100HP 2007+ s nájezdem pod 100 000 km, tak se nedá sehnat a lidi už i mnohem jetější kusy berou jako investiční potenciál pro zajímavého youngtimera.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 03.07.2020 10:50, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Giorgio, 03.07.2020 10:17 (Od roku 2001 dodnes mi prošla ...)

Ajeje někdo si dal pár piv a pak začal rozdávat moudra V rodině jsme měli Punto I a jedno měla má kolegyně:
- oba rezly daleko více, než konkurence
- furt něco s elektrikou, jedno svítila kontrolka kdy neměla, pak kontatky v páčkách
- najít kus s funkční klimatizací a zachovalým interiérem je dobrodružství
- mizerná bezpečnost, často bez ABS, jeden airbag

To nejlepší příjde, když člověk přesedne z Punta I do Clia (cca 2005) , to si teprve uvědomí ten rozdíl v komfortu, odhlučnění, ale i kvalitě! To samé Peugeot 206, to snad ani nejde Puntem I porovnávat, já měl hodně ojetý kus 2002 a pořád ABS, 2xairbag, funkčí klima, opravdu nadčasový interiér a dokonce velmi dobrá pasivní bezpečnost karosérie. Fiesta to samé a Polo ani nemluvě.
reagovať
Saquaro
počet príspevkov15
dátum registrácie30.05.2019
Piatok 03.07.2020 11:29, RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Giorgio, 03.07.2020 09:22 (Bobane, ty tvoje rady jsou fak ...)


Díky všem za rady. Díky moc Giorgio zrovna dneska jsem se chtěl jet podívat na toho šedého (modrého) punťaka ale teda budu se dívat po tom Clio 1.2. Ale sněma to bude asi horší co se tak dívám tak je jich hodně málo a jediné co jsem zatím našel je toto. Uz nevim co tak vybrat za auto napada mě ještě nějaké SDI nebo 1.5 dci nějaké takové naftaky.

https://auto.bazos.cz/inzerat/120564808/renault-clio-12-rok-2005.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/121942045/Renault-Clio-12i.php
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1016
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 03.07.2020 11:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.07.2020 10:50 (Ajeje někdo si dal pár piv a p ...)


Bobane tak teď ale porovnáváš neporovnatelné.
Punto I. generace se začlo vyrábět v roce 1993 - srovnávat ho můžeš s felicií, 205, cliem I. generace...
Srovnávat s 206 nebo Cliem II. generace můžeš punto druhé generace a každej z těch modelů má něco.
Giorgio: jenom jsem chtěl poukázat na to, že zatímco konkurence hnije tak nějak viditelně, u Italů to nemusí být vidět. Kastle může být krásná a zachovalá, ale spodek špatnej.
Jasně, když je to opravená bouračka, tak to pak všechno vyleze o poznání rychlejc...
reagovať
duch
počet príspevkov57
dátum registrácie16.12.2008
Piatok 03.07.2020 12:04, RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Saquaro, 03.07.2020 11:29 (Díky všem za rady. Díky moc Gi ...)


Punto bych také nebral a pokud ano, pořádně zespodu zkontrolovat podlahu u řidiče a u spolujezdce. Pár bazarových kusů jsem viděl když jsme vybírali auto pro dceru v podobné cenové relaci. Reznou, i když kastle vypadá netknutá.
Nakonec jsme vybrali Fiestu z r.2004 a kupodivu vše funguje včetně klimatizace.
Za sebe pokud to má být přibližovadlo bych klidně volil Opel Astra G - už to byl pozink a pokud nebyla bouraná, tak s korozí problém nemívá. Motoricky buď 1.4 16V nebo 1.6 8V. Šestnáctistovkové šestnáctiventily většinou berou olej, těm se raději vyhnout.
reagovať
Saquaro
počet príspevkov15
dátum registrácie30.05.2019
Piatok 03.07.2020 14:55, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: duch, 03.07.2020 12:04 (Punto bych také nebral a pokud ...)


Taky možnost mrknu se jestli se dá nexo vybrat a nebo budu muset připlatit třeba kolem 80 tisíc bych už mohl najít něco v naftě ale co to je tezko
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 03.07.2020 15:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.07.2020 10:50 (Ajeje někdo si dal pár piv a p ...)


Nebudu řešit blábolení o pivech, protože tvoje snídaně mě nezajímá. Ovšem tvůj majstrštyk porovnávat auta mezigeneračně je samozřejmě nesmysl, jak píše Koobas. Čistě proto, že punto I má s puntem II shodných asi 20 % dílů. Dotaz a inzerce tu směřuje na punto II, konstrukčně úplně jiné auto.

Elektřina je u punta v pořádku, dokud do ní nezačneš hrabat (taky třeba po nehodě). Na jedničkovém puntu, jakmile dopojíš neoriginální systém, se začne vybíjet baterka. A to je asi tak všechno. Zbytek ti prostě nevěřím a nemáš to podloženo vlastní zkušeností, takže plácáš opsané plky (ať žije hospoda).

Je rozhodně menší pravděpodobnost, že ti v puntu I i II začne haprovat elektrika, než že na P 206 odejdou konstrukčně špatně vyřešené páčky pod volantem, což je problém pro jakoukoliv vzdálenost jízdy a jakkoliv rušný provoz.

Co je pro tazatele horší, tak to, co je na Bazoši v inzerci, je jeden adept na šroťák vedle druhého. Snad na tohle by se mělo smysl podívat: https://auto.bazos.cz/inzerat/121824504/punto-13-44kw-112-253km-r05-klimatizace.php
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 03.07.2020 15:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Saquaro, 03.07.2020 14:55 (Taky možnost mrknu se jestli s ...)


Za 80 000 se dá koupit grande punto s motorem 1.4 16V a 6stupňovou převodovkou, případně ve variantě 8V a 5stupňovou převodovkou (víc vydrží). A tam už je výběr rozumných kusů výrazně lepší. Základní motor 1.2 má posílený výkon na 48 kW a stačí klidnějšímu řidiči.
reagovať
Saquaro
počet príspevkov15
dátum registrácie30.05.2019
Piatok 03.07.2020 22:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Giorgio, 03.07.2020 15:07 (Za 80 000 se dá koupit grande ...)


A co třeba tohle

https://auto.bazos.cz/inzerat/121682444/jetta-20-tdi-prvni-majitel-pouze-vw-servis.php
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 04.07.2020 08:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 40 tisíc
citácia:
reakce na: Saquaro, 03.07.2020 22:34 (A co třeba tohlehttps:/ ...)


Jestli má to auto jezdit trasy 15 km, tak bych se na diesel s turbem vykašlal. Jetta je jen golf s batohem, to problém nebude. Ale bytelnější kombinace bude golf V s benzinovým motorem 1.4. Do Mohelničáku se tomu sice moc nechce, ale na krátké pojížďky po městě to bude nejspolehlivější. Za 80 000 se taková kombinace koupit dá. U golfu V i odvozené jetty také pozor na korozi ve spárách - typicky v místě spojení předního blatníku, prahu a dveří. Není to vidět, ale majitele to celkem trápí. A to i u aut s menším nájezdem.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.