citácia:
reakce na: Mynyus, 20.03.2021 22:46 (Dobrý den už si opravdu nevím ...)
Ahoj, ten nájezd už je "dieslový", pokud jezdíš dálnici a nebo trasa je hodně kopcovitá, pak se žádný benzínový motor nevyrovná díeslu. Jinak jsou ale motory 1.2 TSI a 1.4 TSI řady EA211 to nejlepší na trhu mezi malými ben. turbomotory a já by přidal i 1.0 TSI 8xkw.
Na okreskách dovede 1.2 TSI jezdit do 6l s přehledem, na dálnici do 7l, teď mluvím o Octávii, např. v Rapidu je to ještě o 0,5l méně, protože je menší a lehčí. Motor 1.4 TSI EA211 jezdí o 0,5l s větší spotřebou, ale nabízí suverenní dynamiku a bez ACT patří opět na špici ve spolehlivosti mezi menšími trubomotory. Já za sebe bych upřednostnil spíše Golf, kvůli lepšímu interiéru i sedačkám, ale to už jsou ryze osobní preference. Leon tak moc neznám, snad tu někdo napíše z chlapů více
V dieslech je oblíbený 2.0 TDI do cca 2015 má ale Achillovu patu a je dobré o ni vědět: ve Speciálu Světa Motorů varují, že se množí případy vyhozeného ventilu do válce, což je pro motor K.O. Na vině je zakarbonování zdvihátek. Může za to prý zejména prodloužený interval výměny oleje, co 30tis.km. Proto se po koupí doporučuje u takových vozů preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel(uvádí tam cenu 8000kč). Pak prý je motor "nesmrtelný". Může zlobit maximálně EGR ventil, ten se dá promazat speciální vazelinou je ok.
Já bych se vůbec nebránil menšímu motoru 1.6 TDI, který je sice v Octávii hůře odhlučněný, jenže umí jezdit i dálnice pod 5,5l, okresky klidně pod 5l. Vstřiky a filtr penvých částic se sice ozvou mezi 250-300tis.km, jenže to je tak vše. Pětikvalt je zpřevodován hodně do rychla, což trochu bere dynamiku vozu, ale jako dříč na ježdění do práce bude sloužit dobře. VW Golf přidává k dieslům lepší odhlučnění, bohužel 1.6 TDI má stále 5-kvalt, to jen Audi A3, Passat a Touran dostali tenhle motor s 6.kvaltem.
Hledal bych v programech Autoplus a Autowelt:
https://www.skodaplus.cz/https://www.dasweltauto.cz/U konkurence mě napadá Ford Focus III facelift 1.5 TDCi 88kw, hledal bych skvělou výbavu Titanium a menší nájezd, nejlépe přímo u dealera. Benzínovému Ecoboostu bych se raději vyhnul, protože se množí případy nevysvětlitelných úniků chlad. kapaliny a to i po výměně problémové hadičky.
Další velmi povedený diesel je 1.5 DCi /1.6 DCi v Renaultu Megane IV, nenech se zmást, že jde o nespolehlivého francouze, opak je pravdou, tyhle diesly jsou nadprůměrně spolehlivé a vůz zlobí jen drobnostmi, nejčastě praskne pružina po cca 150tis.km a to je tak vše.
Kouknul bych i na nabídky u Renaultu:
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/#p=1&o=0&a=1&t=1&pp=12U francouzů se povedl i Peugeot 308 II s motorem 1.6 HDI 88kw (ještě bez močoviny), který má moje kamarádka a tady musím vyzdvihnout hned několik věcí:
- skvělá spotřeba i na dálnici, v podstatě přes 5,5l se nedá dostat při dodržování rychlost. limitů
- velmi dobrá kultivovanost
- na daný objem výborná dynamika, vlastně nikdo takovou nemá v daném objemu
- za mě zatím výborná spolehlivost celého vozu
Vybíral bych ojetinu od dealera:
skladové vozy PeugeotV benzínu mě také napadá Toyota Auris 1.2T, ale tohle auto si můsíš projet, jestli Ti vůbec sedne, motor je ale spolehlivý.
Tož držím palec!