0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 260 000 tisíc

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, typ vozidla, osobní
Mynyus
počet príspevkov3
dátum registrácie19.03.2021
Sobota 20.03.2021 22:46, Auto do 260 000 tisíc
Dobrý den už si opravdu nevím rady tak potřebují poradit od zkušených lidí co mají zkušenosti samozřejmě.
Jezdím každý den do práce 63km tam 63 zpět Nájezd za rok je v době korony tak 27k takže počítám že normální rok by byl kolem 30k najeto
Teď mám vozidlo škoda Octavia I 1.6 74Kw a spotřeba je opravdu šílená jezdí to za 9l protože jezdím 90% dálnici město minimum, vždy jen vyjedu na okresku a rovnou na dálnici.
Samozřejmě každého by napadlo vzít naftu ale když se zmíním před znamimi že chci naftu tak řeknou že patří do kamen a že tam jsou obrovské servisní náklady tak jsem docela vyděšen napadlo mě koupit 1.4 tsi 110kw od škodovky a proto se chci zeptat jestli 2.0 TDI nebo 1.4 tsi auto chci koupit kolem 260 tisíc korun +- díky všem za odpovědi.
PS. Samozřejmě pokud máte tip na jine vozidlo nemusí to být koncern samozřejmě ale by to bylo lepší díky .
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 21.03.2021 12:25, RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: Mynyus, 20.03.2021 22:46 (Dobrý den už si opravdu nevím ...)

Ahoj, ten nájezd už je "dieslový", pokud jezdíš dálnici a nebo trasa je hodně kopcovitá, pak se žádný benzínový motor nevyrovná díeslu. Jinak jsou ale motory 1.2 TSI a 1.4 TSI řady EA211 to nejlepší na trhu mezi malými ben. turbomotory a já by přidal i 1.0 TSI 8xkw.

Na okreskách dovede 1.2 TSI jezdit do 6l s přehledem, na dálnici do 7l, teď mluvím o Octávii, např. v Rapidu je to ještě o 0,5l méně, protože je menší a lehčí. Motor 1.4 TSI EA211 jezdí o 0,5l s větší spotřebou, ale nabízí suverenní dynamiku a bez ACT patří opět na špici ve spolehlivosti mezi menšími trubomotory. Já za sebe bych upřednostnil spíše Golf, kvůli lepšímu interiéru i sedačkám, ale to už jsou ryze osobní preference. Leon tak moc neznám, snad tu někdo napíše z chlapů více

V dieslech je oblíbený 2.0 TDI do cca 2015 má ale Achillovu patu a je dobré o ni vědět: ve Speciálu Světa Motorů varují, že se množí případy vyhozeného ventilu do válce, což je pro motor K.O. Na vině je zakarbonování zdvihátek. Může za to prý zejména prodloužený interval výměny oleje, co 30tis.km. Proto se po koupí doporučuje u takových vozů preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel(uvádí tam cenu 8000kč). Pak prý je motor "nesmrtelný". Může zlobit maximálně EGR ventil, ten se dá promazat speciální vazelinou je ok.

Já bych se vůbec nebránil menšímu motoru 1.6 TDI, který je sice v Octávii hůře odhlučněný, jenže umí jezdit i dálnice pod 5,5l, okresky klidně pod 5l. Vstřiky a filtr penvých částic se sice ozvou mezi 250-300tis.km, jenže to je tak vše. Pětikvalt je zpřevodován hodně do rychla, což trochu bere dynamiku vozu, ale jako dříč na ježdění do práce bude sloužit dobře. VW Golf přidává k dieslům lepší odhlučnění, bohužel 1.6 TDI má stále 5-kvalt, to jen Audi A3, Passat a Touran dostali tenhle motor s 6.kvaltem.
Hledal bych v programech Autoplus a Autowelt:
https://www.skodaplus.cz/
https://www.dasweltauto.cz/

U konkurence mě napadá Ford Focus III facelift 1.5 TDCi 88kw, hledal bych skvělou výbavu Titanium a menší nájezd, nejlépe přímo u dealera. Benzínovému Ecoboostu bych se raději vyhnul, protože se množí případy nevysvětlitelných úniků chlad. kapaliny a to i po výměně problémové hadičky.

Další velmi povedený diesel je 1.5 DCi /1.6 DCi v Renaultu Megane IV, nenech se zmást, že jde o nespolehlivého francouze, opak je pravdou, tyhle diesly jsou nadprůměrně spolehlivé a vůz zlobí jen drobnostmi, nejčastě praskne pružina po cca 150tis.km a to je tak vše.
Kouknul bych i na nabídky u Renaultu:
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/#p=1&o=0&a=1&t=1&pp=12

U francouzů se povedl i Peugeot 308 II s motorem 1.6 HDI 88kw (ještě bez močoviny), který má moje kamarádka a tady musím vyzdvihnout hned několik věcí:
- skvělá spotřeba i na dálnici, v podstatě přes 5,5l se nedá dostat při dodržování rychlost. limitů
- velmi dobrá kultivovanost
- na daný objem výborná dynamika, vlastně nikdo takovou nemá v daném objemu
- za mě zatím výborná spolehlivost celého vozu
Vybíral bych ojetinu od dealera:
skladové vozy Peugeot

V benzínu mě také napadá Toyota Auris 1.2T, ale tohle auto si můsíš projet, jestli Ti vůbec sedne, motor je ale spolehlivý.

Tož držím palec!
reagovať
Mynyus
počet príspevkov3
dátum registrácie19.03.2021
Nedela 21.03.2021 12:38, RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 21.03.2021 12:25 (Ahoj, ten nájezd už je "d ...)


Díky moc za váš čas a radu šéfe
reagovať
Bronn
počet príspevkov128
dátum registrácie23.11.2014
Nedela 21.03.2021 13:29, RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: Mynyus, 20.03.2021 22:46 (Dobrý den už si opravdu nevím ...)


Tady uz se vyplati diesel.. Ale jeste lepsi moznost by mohla byt, dat aktualni auto na LPG, tam usetrite nejvic

Ale hlavne je potreba rict, ze kdyz si stezujete na silenou spotrebu, tady je potreba si neco uvedomit. Vase spotreba 9l je vazne divna, realnou spotrebu bych videl na 7l.
Takze bud mate nejakou technickou zavadu, coz neni moc pravdepodobne, jelikoz byste to asi poznal, ale nejspis jde jen o to jakou rychlosti jezdite po te dalnici. 9l odpovida cca rychlosti 140km/h a vice.
Takze jestli vam vadi ta silena spotreba, co se zamyslet a zkusit jednou jet cca 110km/h, spotreba by mela byt do 6,5l. To je podle me nejlepsi rada, protoze zmena auta vam moc nepomuze. Ono i ty novejsi auta kde jsou udavane spotreby cca 5,5l u TSI a 4,5l u TDI jsou sice pekne, ale pokud s temi auty budete jezdit 140km/h, spotreba bude cca 8l u TSI a 6,5l u TDI. Takze si asi moc nepomuzete
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Nedela 21.03.2021 21:31, RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: BobanHTP, 21.03.2021 12:25 (bohužel 1.6 TDI má stále 5-kvalt, to jen Audi A3, Passat a Touran dostali tenhle motor s 6.kvaltem)

Není pravda, šest rychlostí mají verze s Haldexem a třeba i Octavie Greenline.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 22.03.2021 12:26, RE: RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: vavrisimo, 21.03.2021 21:31 (Není pravda, šest rychlostí ma ...)

Ano mají, ale pro dané použití tyto varianty jsou mimo mísu. Greenline má myslím i snížený podvozek, což pro nás chataře a chalupáře je také k ničemu a je to škoda, už v Meganu 1.5 DCi ten šestikvalt má smysl na dálnici(pokud není velký kopec )
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 22.03.2021 14:06, RE: RE: RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
Pro dané použití mimo mísu? Já v dotazu vidím 30k ročně z toho 90% po dálnici a na tohle se zmiňovaný Greenline hodí asi nejlépe, řekl bych. Když použiju závěry třeba z recenze na auto.cz, tak tam píšou toto:

citácia:
Rozdíl vidíme pouze v delším pátém a šestém stupni, což oceníte především na dálnici. Zatímco běžná šestnáctistovka točí při rychlosti 130 km/h 2.500 otáček za minutu a spolyká 5,5 l na 100 km, GreenLine si na šestku vystačí s 2.100 min -1 a spotřebou 4,4 l na 100 km.


Že se to tobě na chalupu nehodí (i když tam bych zase viděl využití toho Haldexu, když už jsme u toho) je možný, ale tazatel se na tohle neptal. Mně je celkem jedno, co si z toho kdo vezme, jen jsem chtěl korigovat tvoje tvrzení, které prostě není pravdivé. Nehledě na to, že se šestikvaltem jsou ty Golfy/Octavie s tímto motorem jiná a lepší auta.
reagovať
Petr Blažek
počet príspevkov54
dátum registrácie28.11.2020
Utorok 23.03.2021 21:46, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: vavrisimo, 22.03.2021 14:06 (Pro dané použití mimo mísu? Já ...)


Je ale rozumné kupovat ojetý greenline?
Slyšel jsem něco o nesmyslně řídkém oleji s nesmyslně dlouhým intervalem...
reagovať
Mynyus
počet príspevkov3
dátum registrácie19.03.2021
Utorok 23.03.2021 21:52, Díky všem
Díky všem za reakce a názory zatím vyhrává 2.0 TDI 3 Octavia ale nevím jestli se dá kolem 260k CZK sehnat se slušným nájezdem asi budu muset trochu víc našetřit ale za názory všech moc díky
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Utorok 23.03.2021 23:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: Petr Blažek, 23.03.2021 21:46 (Je ale rozumné kupovat ojetý g ...)


Jako že by tomu naordinovali ještě delší než variabilní interval 30 000/2 roky? Já nevím, možný je všechno, ale neřekl bych že by v Boleslavi byli až takoví střelci. Já Greenline neznám, nezajímá mě, jen jsem reagoval na to, že se do 1.6 TDi montovaly jen pětikvalty. Co si pamatuju, tak je snížený podvozek, nějaké úpravy na aerodynamice, dynamika s už tak dlouhými převody asi nebude nic moc, ale věřím, že někomu, komu jde hlavně o spotřebu a kdo jezdí v režimu "vyjedu z baráku, najedu na dálnici, zapnu tempomat a vypnu ho až u práce", to může dávat smysl.
S 1.6 4x4 mám krátkou zkušenost a to auto je v pohodě, nebo takhle, není tak hrozný jako normální verze.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 24.03.2021 12:43, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: vavrisimo, 22.03.2021 14:06 (Pro dané použití mimo mísu? Já ...)

Ahoj, to jsem přehnal "mimo mísu", promiň. Měl jsem to napsat přesněji: 4x4 není dobrý, pokud chci nízkou spotřebu a co se týká Greenline, mě připadá Golf už tak nízký a na chalupu je to na hraně, Greenline už hobluje sníh při 13 cm. Jinak 6-kvalt na dlouhé cesty je nejlepší volba!!, já bych doporučil Audi A3 1.6 TDI 6kvalt, ale kombík to není a ceny nejsou moc lidové...
Napadá mě pak ten Passat 1.6 TDI 6 kvalt z Německa...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 24.03.2021 12:50, RE: Díky všem
citácia:
reakce na: Mynyus, 23.03.2021 21:52 (Díky všem za reakce a názory z ...)

Ahoj, O3 není špatná, ale v Passatu si budeš lebedit. To mi nemusíš vůbec věřit, opravdu se projeď. Passat posouvá odhlučnění a pohodlí na vyšší úroveň.

Pak jsem si vzpoměl, že sousedka o pár domků vedle má O3 facelift 1.4 TGI na CNG hmm myslím třetím rokem, hodně toho najezdí a zatím velká spokojenost. Ohledně Octávie 3 - vybírej určitě výbavu Style a výše, protože má lepší sedačky.

Tož držím palec!
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 24.03.2021 21:23, RE: Auto do 260 000 tisíc
citácia:
reakce na: Mynyus, 20.03.2021 22:46 (Dobrý den už si opravdu nevím ...)


Tohle miluju...
Ti známí budou přispívat na benzín?
Ne? Tak do toho asi nemaj co plkat, řekl bych. Tohle je dělané na 2,0 TDI, buďto v OIII nebo v SII po FL ( Common Rail, 103 kW). Neřešit vzhled, kravál, ale jezdit a lejt do toho olej a naftu. Na víkendové frajeřiny jsou jiná auta
reagovať
rbiciste
počet príspevkov83
dátum registrácie30.09.2011
Streda 24.03.2021 22:22, RE: Auto do 260 000 tisíc
Na dálnici a tento nájezd dává asi největší smysl naftový motor případně tovární LPG nebo CNG.
Z nafty bych doporučil FIAT 1.6 JTD nebo 2.0 JTD. Oba jsou opravdu velmi spolehlivé a příjemné na ježdění. Porovnávat 1.6 JTD a TDI nemá vůbec smysl. Záleží na Vás, jestli potřebujete prostor FIAT Tipo kombi nebo hatchback nebo hezké svezení Alfa Romeo Giulietta. Pak zbývají ještě FIAT 500L, FIAT 500X, Jeep Renegade a možná ještě další.
Tovární LPG je velmi dobrý FIAT 1.4 T-Jet. Ten lze nalézt v FIATu Tipo nebo Alfě Romeo Giulieta.
Šťastnou ruku.

citácia:
reakce na: Mynyus, 20.03.2021 22:46 (Dobrý den už si opravdu nevím ...)
reagovať
Robert12
počet príspevkov1
dátum registrácie25.03.2021
Štvrtok 25.03.2021 12:21, Nafta na dálkovou jízdu
Zrovna jsem dal na prodej BMW X1
Jezdím každý den dálnici + víkendy vesnice a spotřebu mám kolem 7 litrů, no dá se ještě snížit, ale když ta dálnice tak láká

Nejlepší by asi byla stará klasická 1.9 tdi v audi nebo oktávce,to jezdí i do 5 litrů.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.