citácia:
reakce na: Evaa, 29.10.2019 06:33 (Dobry den, chtela bych poridit ...)
Ahoj Evaao
Škodovky nemají doporučitelný diesel v dané cenové relaci.
- 1.4 TDI je tříválec, potíže nastávají při 200tis.km
- 1.6 TDI , na první pohled dobrá volba, na druhý problémy se vstřiky, EGR ventilem, takže nějaká investice bude jistě kolem 200tis.km
- 1.9 TDI poslední generace tohoto motoru jsou daleko problémovější, než u konkurence.
Ale když opravdu chceš Škodu v dieslu, bral bych 1.6 TDI a to v Octávii III, která je daleko lépe zpracovaná, než Rapid nebo Fábie. Pokud nebude stačit rozpočet, došetřil bych, stojí to za to.
Jinak určitě bych se podíval na tyto vozy:
- Toyota Auris 1.4 D-4D opravdu podařený spolehlivý vůz i motor
- Renault Megane III 1.5 Dci 81kw nebo 1.6 Dci 96kw ,peníze Ti vyjdou i na facelift 2012+
(spolehlivost motoru je dobrá, zlobí menší věci. Auris je na tom holt lépe
)
- Z menších vozů pak vynikající spotřebu má Peugeot 208 1.4 HDI. Na tento motor slyším zatím chválu a to i v předešlé generaci PSA(Peugeot/Citroen) modelů. Pokud by Ti vadil moderní kopkit, stejný motor najdeš v Citroenu C3.
- Dalším oblíbencem je Renault Clio 1.5 Dci, který má výhodu, že je verze i v kombíku. Dobrou zprávou je, že Clio není malé, podvozkově je větší než Rapid. Proto se dá doporučit i na dálniční přesuny. Je to příjemný menší vůz, ale pořád kus auta a ne superúzká Fábie, která má problém nejen s bočním větrem, ale i stabilitou při dálničním tempu, nemluvě o sněhu na vozovce
Jinak obecná doporučení: hledej ojetiny primárně u dealerů dané značky a s plnou servisní historií. Běžné české autobazary včetně AAA a Esa obejdi obloukem - každý rok tam někdo kolem mě koupí zamaskovaný vrak, často po velmí vážné autohavárii. Dokud se český autobazarník bude chovat jako Ten na Hradě, nechodil bych se tam
Držím palec!