0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 150 000 ,-

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
jakub236
počet príspevkov5
dátum registrácie03.02.2020
Pondelok 03.02.2020 21:02, Auto do 150 000 ,-
Zdravím,
vím že podobných témat tu je asi milion, nicméně jsem v žádném nenašel uspokojivou odpověď ... Hledám auto v ceně do 150 000, které bude mít ideálně spolehlivý benzínový atmosférický motor s výkonem aspoň 100kw, kombi s nějakou výbavou.
Auto bude využíváno, pro jízdu po městě a 1-2x do měsíce pojede trasu po dálnici 2x400 km, roční nájezd počítám 15-20 000 km.
Co jsem procházel web, tak mě zaujaly tyto vozy:
Subaru legacy/outback v motorizacích 2.0 (121 kw) a 3.0 (180 kw)
Honda accord tourer 2.0i (114 kw)
možná Toyota avensis

Co se jinak týká koncernu, tak tam z benzínových motorů nevím moc co vybrat.
Někdo nějaký tip z čeho ještě vybrat, příp. který z uvedených by byl ideální?

Dík za rady (nápady)
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 04.02.2020 12:32, RE: Auto do 150 000 ,-
citácia:
reakce na: jakub236, 03.02.2020 21:02 (Zdravím, vím že podobných téma ...)

Ahoj, za mě máš výběr právě spolehlivých vozů, kde bohužel neznám Subaru, tak snad chlapi něco napíšou.
Za mě bych bral Hondu Accord 2.0i, protože je má kamarád ve flotile firmy a to jak starší tak novější verze a ty motory se prostě nekazí ani po 400tis.km, navíc co mě dostává na kolena je, že i automat se drží stejně dobře! Tohle koncernové automaty prostě neumí a nejen koncernové, evropské povšechně Ten automat je totiž tuze příjemná věc do města a na dálnici nepřekáží.
Avensis 1.8 VVT moc neznám, mě odrazuje fádní interiér, kdy Accord zejména 8gen. je prostě v interiéru nádherný, hlavně v noci !

Co bych přidal do výběru? Možná Opel Astra J 1.4T nebo 1.6T, protože vůz je velmi pohodlný, ale zároveň trošičku kompaktnější do města.

Jako alternativu bych zkusil Ford C-MAX 2 1.6 Ti-VCT 92kw, protože ta představa, že 95% času jezdím po městě ve velkém kombiku mě trochu naplňuje obavou Přitom C- MAX sedí dobře, 92kw jede pěkně a ve městě kratší MPV je daleko příjemnější společník. Pravdou ale je, že největší devízou auta ve městě je automat, až na druhé místo bych dával rozměr vozu

Pak mě napadá ještě šílenější alernativa, kterou měl do nedávna soused. Mercedes B 1.7i. Opravdu asi nejlepší MPV do města, přitom na dálnici stejně dobrý. Jen netuším ceny náhradních dílů, ovšem to ani v Subaru a Hondě nebylo nikdy nic levného
reagovať
jakub236
počet príspevkov5
dátum registrácie03.02.2020
Utorok 04.02.2020 16:53, RE: RE: Auto do 150 000 ,-
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2020 12:32 (Ahoj, za mě máš výběr právě sp ...)


Ahoj,
dík za reakci, co se týká accordu tak na něj čtu všude chválu po stránce spolehlivosti. Co se týká oplu, tak mě tam trochu děsí to turbo - každopádně dík za tip. Ohledně toho C-maxe tak nejsem moc příznivcem MPV v současnosti, možná v budoucnu až bude rodina atd... ono i s tím kombíkem se to dá přežít - kombík volím z důvodu, že čas od času se plánuje trip s přítelkyní/partyjou, tak ať je kam dávat věci bez rakve,...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 05.02.2020 09:17, RE: RE: RE: Auto do 150 000 ,-
citácia:
reakce na: jakub236, 04.02.2020 16:53 (Ahoj, dík za reakci, co se týk ...)

Ahoj, Opel Astra předešlé generace má 1.4 T spolehlivý, bohužel ten v aktuální měl problémy a nedoporučuje ho ani pan Vaculík ze Světa Motorů. Ale i tak na Accord holt nemá ani náhodou. Accord je nejen vyjímečně spolehlivý, ale dobře se řídí a má vynikající ben. motory. Jen si zkus raději sednout dozadu, není to tak hrozné, ale i v Golfu VI se sedí lépe. Vpředu je to jiná písnička tam Accord předvádí luxusní posed i pocit z řízení, rovněž ovládácí prvky jsou na úrovni
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Piatok 07.02.2020 15:20, A frantik?
A co takhle Francouze si nepřemýšlel..?

Na rovinu přiznávám že k tomuto tématu příliš informací nehrnu, neznám pořádně momentální ceny na trhu. U Hondy bych spise asi volil legendu, jsem asi shyckany, ale akorda mi přijde jako trochu vylepšená Fabie.
Ale co vím zcela jistě tak co do výbavy v porovnání na Francouze snad ta legenda, ostatní dost pokulhavaji, a co se týče poruchovost a i údržby jako takové? U Subaru nebo Japonců obecně je údržba náprav brzd a podobne...no s tím že se s cenama dílů priblizis citroënu nebo Peugeotu vůbec nepočítej, to ani v nejmenším. S frantou jsi na půlce, možná snad ten cmax a o tom že concern je na dily levnej..haha a jak se má karkulka, to skončilo s oktavii TDI.
U Peugeotu to pak je 407 2.0i 2005- nebo úspornější 3.0i V6 ale trochu dražší údržbou. S trilitrem jezdíš cca o litr min a nehonis ho. Jen dobře hledat a nechat si to prověřit. Ja měl oba v automatu a oba okolo 9.5l/100km (i drocka v Praze). Ten dvoulitr cca 10-11 a nestačil mi, výhoda je že dvoulitr dobře snáší plyn. Co se týče novějších THP od BMW těm se zdaleka ale zdaleka vyhni, tahle spolupráce PSA jen poškodila jméno, ano jede ale problém jsou vytahane řetězové rozvody po 70k jak turbo i atmo, padající turba, klepání z motoru, snímače, nebo třeba i poloosy u 200ps verzi. V C5 motory stejný.

Jen ještě dotaz, naftu opravdu ne-e?
Mam 2,2byturbo Hdi, 4 auta od 150k do 550k km a bez vážnějších problémů, ta pulmilionova jezdila 250 tisíc Praha taxi a spojka se dělala ve 350 tisících a to proto že padlo spojkové prasátko ne dvouhmota, na 125kw je zesílená. Pokud uvadis že občas jedeš dálku, filtru pevných částic se vůbec bát nemusíš a oprava je tretinova oproti jiným značkám. Ale nic nenutí jen přidávám svůj názor. Mam 3 na prodej a ani 2.0hdi není k zahození. Jinak ale vyhni se benzínovým 1.8 všem a 2.0 do roku 2004, ty se totiž opravdu nepovedli.

Lovu zdar.
reagovať
jakub236
počet príspevkov5
dátum registrácie03.02.2020
Nedela 09.02.2020 20:47, RE: A frantik?
citácia:
reakce na: SpykeR, 07.02.2020 15:20 (A co takhle Francouze si nepře ...)


jak jsem psal, beru jakýkoliv návrh, nicméně jsem se po peugeotech moc nedíval,.. ale ten 3.0 mě začíná zajímat :D jinak co se týká nafty, tak spíš ne, čím méně "kurvítek" tím lépe, jinak pokud naftu, tak nějakou, která bude v pohodě snášet popojíždění po městě,... bojím se toho, že nafta s ročním nájezdem cca 15k a do 150k bude pro mě kasička na peníze (prostě vylítaná hujda a doby kdy staré rotačky snesly vše jsou pryč,...), z toho důvodu preferuji atmosférický benzín.
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Štvrtok 13.02.2020 03:30, RE: RE: A frantik?
citácia:
reakce na: jakub236, 09.02.2020 20:47 (jak jsem psal, beru jakýkoliv ...)


3.0 je skvělá, ale sám ji sháním už 3 roky, já hledám combi a to je problém. Jinak tu co jsem měl byla sedan. Jak říkám, je to motor který má svoje srdce do kterého se zamilujes a ledacos mu odpustis. Ale moc jsem se o něm nerozepsal tak pro příklad.

Rozvody. 2.0i cca do 6000,-
3.0i 10-12000,-
Cívky zapalování okolo 2000,- a je jich 6
Na 2.0i je celá lišta cca 5500,-
A k tomu se doatavam-3.0i velmi trpí na studený chod, když mu za studena nalozis tak se pokrouti víka na hlavách, stojí raketu. Když budou pokrouceny tak poteče olej na cívky a proto odejdou. Neříkám že neodhazeji, ale to je nejčastější příčina a dojedeš, u dvoulitra když odejde lišta tak jsi skončil.
Svicky na 2.0 do 1500 a u 3.0 jsou iridia, opravdu tě ujistuji nemůžeš dát obyčejný, mám to mockrát za sebou, počítej 2500 pouze díly, na zadní hlavu musíš sundat celé sání.
Navíc V6 je většinou automat a když mu nandas tak to nevydrží čerpadlo oleje v převodovce, jakmile povrzava nebo kope pryč od toho. Jakmile bude umytej motor chce to dobrou smlouvu-nebo nebrat, je jich málo a jsou citlivý na studenej motor, když ale najdeš dobrej kus, budeš velmi mile překvapen vydrží a projevem tohohle skvostu.

Ve své podstatě jsem o francouzech psal proto, že je znám dobře, 12 let je dělám, obecně oni benziny moc neumí, ten 2.0i je schudny, ale má mouchy a žere. C5, C4, P 407 a pod jsou spolehlivá auta, nesypou se, určitě nebudou hnit, co se týče vybavení a pohodlí jsou na tom velice dobře. Hydraulické podvozky jsou jen famou z dob XM kdy to nikdo neuměl a neznal. Údržba podvozku je dnes už na polovině od škodovky nebo Němců. Zavedl jsem toto téma hlavně proto, že mám ověřeno že hdi v C5 II snášejí dobře i městský provoz. Stačí je občas protáhnout.

A pokud jde o benzín, tak 3.0i V6 je jeden z mála velmi povedených motorů, jen se musíš podívat jestli mu někdo před tebou neublizoval. Jinak to ale není zase taková katastrofa, já jsem teda měnil olej po 10kkm ubylo naprosté minimum, jen jsem musel ob výměnu sundat sání a vyčistit olej natekly na cívky. Rozhodně je ale mnohokrát spolehlivější než 2.0i a jede. Po městě jedes na volnobeh a užíváš si to neskutečný ticho. Každopádně na c5club.cz najdeš mnohokrát více info nebo se obrat na jruze.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.