0
späť
 

diskuze k tématu: Auta nejsou saně

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.04.2006 11:21, Roztahování dieselů
Na téma roztažení dieselů mám jednu připomínku - autor uvádí neřadit při roztahu dieselu jedničku, ale dvojku, o pomalém puštění spojky nemluvě. Já nevím jak kdo, ale pokud roztahuji auto s benzínem, MUSÍ mít zařazenou alespoň dvojku - nevím jak kdo, ale mně se ještě auto přes jedničku roztáhnout (nebo roztlačit) nepodařilo. Důvodem je obrovský odpor motoru roztáčeného přes relativně obrovský převodový poměr dorychla. Proto u benzínu určitě nejméně dvojku. A u dieselu se nerozpakuji říct, že pokud roztahuji diesel s rozvodovým řemenem, chci po řidiči startovaného auta, aby mne nechal rozjet na cca 30 - 40km/h a pak pouštěl spojku se zařazenou nejméně TROJKOU - otáčky motoru jsou podobné, jako při normálním startu, a setrvačnost vozu v této rychlosti zabrání onomu tolik nežádoucímu KOPNUTÍ ZPĚT a eventuálnímu přeskočení rozvodu. Tedy u dieselu nejméně trojku, raději čtyřku - i když se to nezdá, KAŽDÝ motor má startovací otáčky velmi nízké, jen kolem 100 - 150 ot/min, teprve po zážehu nebo vznětu v jednom až dvou válcích se otáčky zvýší na obvyklejší hodnotu, takže se nikdo nemusí bát, že by zrovna jeho motor nenaskočil. Vzpomeňte si na dobu, kdy se natáčelo ručně klikou - dnes už to téměř nikdo neumí, jen majitelé veteránů, ale dobře seřízený motor s dostatkem paliva musel a i dneska musí chytit i takhle - na jediné přehození přes kompresi!!! A studenému, pokud zrovna nemá zamrzlý přívod paliva (s tím pak pomůže jedině teplá garáž, v nouzi fén nebo horkovzdušná pistole, nedoporučuji používat jakýkoliv zdroj otevřeného ohně) by mělo stačit otčit se tolikrát, kolik je stupňů pod nulou - osobní empirická zkušenost. Pokud motor nenaskočí ani pak, je zle a nemá cenu to pokoušet - může vzniknout daleko horší škoda.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.04.2006 11:30, RE: Roztahování dieselů
EKKAR napísal:
Na téma roztažení dieselů mám jednu připomínku - autor uvádí neřadit při roztahu dieselu jedničku, ale dvojku, o pomalém puštění spojky nemluvě. Já nevím jak kdo, ale pokud roztahuji auto s benzínem, MUSÍ mít zařazenou alespoň dvojku - nevím jak kdo, ale mně se ještě auto přes jedničku roztáhnout (nebo roztlačit) nepodařilo. Důvodem je obrovský odpor motoru roztáčeného přes relativně obrovský převodový poměr dorychla. Proto u benzínu určitě nejméně dvojku. A u dieselu se nerozpakuji říct, že po...
A k tomu odtahu aut s automatikou - pokud je odtahovka slušná, s autem netříská jak ku... s děckem, přežije to automat s troškou štěstí bez úrazu. Pokud jsou odtahováci hovada, máte smůlu i při použití ramene - jsou schopní auto odřít nebo pomačkat k nepoznání, o poškození pohonu cukáním navijákem, když je jim líno položit pod kola nájezdové plechy a rvou auto na plochu přes 10cm vysoký okraj nemluvě.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.