0
späť
 

diskuze k tématu: Zafira nebo 5008 za 300 tisíc korun?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla, německá vozidla
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 28.08.2017 08:46, 5008
Nevím jak je na tom Zafira, ale my právě do rodiny pořídili 5008. Máme ji jen pár dní, takže spíše sdělím jen první dojmy, protože jsem se rozhodoval mezi C4 picasso a 5008. Picasso je určitě uvnitř prostornější, působí vzdušněji, ale podvozek je velmi houpavý, až řekly bych trošku nejistý, naklání se až moc a to i na rodinné poměry. Potom co jsem projel 5008 tak jsem byl nadšen jak Peugeot udělal podvozek. Řídí se to skoro stejně jako osobák. Vybrali jsme motor 1,6HDI 82kw (už by měl mít všechny problémy vychytané) a čekal jsem, že to bude lenoch a musím říct, že mě motor velmi mile překvapil, je neskutečně tichý, velmi slušně to zrychluje a spotřeba je cca 5,5 litru při klidné noze v manuálu. Co naopak není 100% příjemné je umístění řadící páky a středového tunelu. Středový tunel má lepší picasso, protrože tam víceméně spíše není, v peugeotu je to zbytečně stísněné a omezuje to prostor. Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná, ale jak je řadička vysoko tak i když máte ruku na loketce tak po pár přeřazeních si říkáte, že u osobáku je prostě příjemnější poloha pro řazení. A poslední výtka je absolutní nedostatek odkládacích prostor na mobil/peněženku. 5008 má pouze velkou schránku mezi sedadly kam by se snad vešel i měnší psík, ale jinak nic moc. Obecně pohodlí na dálnici i na okresce je perfektní a pohodlné. Rádio má dost špatný příjem signálu, takže je občas nutné přepínat na CD a mít klid. Ososbně kdybych volil auto pro sebe tak bych volil 2,0 HDI s automatem AISIN (pozor dával se tam i poloautomatický robot) a byl bych spokojený. Ale i ta 1,6 HDI 82kw je dobrá a ušetříte tak 50 tis oproti 2,0HDI ve stejném stavu. Též pozoro na to, že 5008 byla 7mi místná pouze za příplatek, takže si ohlídat verzi, kterou kupujete. C4 Grand Picasso bylo 7mi místné vždy.
reagovať
figo
počet príspevkov37
dátum registrácie28.05.2007
Pondelok 28.08.2017 12:39, RE: 5008
mufik.martin napísal:
Nevím jak je na tom Zafira, ale my právě do rodiny pořídili 5008. Máme ji jen pár dní, takže spíše sdělím jen první dojmy, protože jsem se rozhodoval mezi C4 picasso a 5008. Picasso je určitě uvnitř prostornější, působí vzdušněji, ale podvozek je velmi houpavý, až řekly bych trošku nejistý, naklání se až moc a to i na rodinné poměry. Potom co jsem projel 5008 tak jsem byl nadšen jak Peugeot udělal podvozek. Řídí se to skoro stejně jako osobák. Vybrali jsme motor 1,6HDI 82kw (už by měl mít všechny problémy vychytané) a čekal jsem, že to bude lenoch a musím říct, že mě motor velmi mile překvapil, je neskutečně tichý, velmi slušně to zrychluje a spotřeba je cca 5,5 litru při klidné noze v manuálu. Co naopak není 100% příjemné je umístění řadící páky a středového tunelu. Středový tunel má lepší picasso, protrože tam víceméně spíše není, v peugeotu je to zbytečně stísněné a omezuje to prostor. Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná, ale jak je řadička vysoko tak i když máte ruku na loketce tak po pár přeřazeních si říkáte, že u osobáku je prostě příjemnější poloha pro řazení. A poslední výtka je absolutní nedostatek odkládacích prostor na mobil/peněženku. 5008 má pouze velkou schránku mezi sedadly kam by se snad vešel i měnší psík, ale jinak nic moc. Obecně pohodlí na dálnici i na okresce je perfektní a pohodlné. Rádio má dost špatný příjem signálu, takže je občas nutné přepínat na CD a mít klid. Ososbně kdybych volil auto pro sebe tak bych volil 2,0 HDI s automatem AISIN (pozor dával se tam i poloautomatický robot) a byl bych spokojený. Ale i ta 1,6 HDI 82kw je dobrá a ušetříte tak 50 tis oproti 2,0HDI ve stejném stavu. Též pozoro na to, že 5008 byla 7mi místná pouze za příplatek, takže si ohlídat verzi, kterou kupujete. C4 Grand Picasso bylo 7mi místné vždy.


Nedá mi to abych nereagoval na vaše postřehy: C4 picasso a 5008 mají stejnou techniku, tak bych byl opatrný při té nejsistosti podvozku C4 oproti 5008, dále 2,0 HDi s automatem mělo měničový AISIN vždy, naopak 1,6 HDi s automatem bylo vždy robotizované ústrojí. Souhlasím s málem odkládacích míst, přidám i prakticky nepoužitelná místa pro odložení nápojů, nicméně umístění řadící páky i velikost tunelu je čistě subjektivní věc, mě to vyhovuje, proto se dělá zkušební jízda. S čím nemohu souhlasit je " Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná" podle mého soudu, horší převodovku aby člověk pohledal, zřejmě nedostatek srovnání a nebo srovnáváte s 5-ti stupňovým manuálem téhož výrobce, který se nestydí do dneška montovat do několika menších modelů, ta je ještě o řád horší. Jinak je to fajn rodinné auto, nic víc nic míň moje manželka si nestěžuje
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 28.08.2017 12:53, RE: 5008
figo napísal:
mufik.martin napísal:
Nevím jak je na tom Zafira, ale my právě do rodiny pořídili 5008. Máme ji jen pár dní, takže spíše sdělím jen první dojmy, protože jsem se rozhodoval mezi C4 picasso a 5008. Picasso je určitě uvnitř prostornější, působí vzdušněji, ale podvozek je velmi houpavý, až řekly bych trošku nejistý, naklání se až moc a to i na rodinné poměry. Potom co jsem projel 5008 tak jsem byl nadšen jak Peugeot udělal podvozek. Řídí se to skoro stejně jako osobák. Vybrali jsme motor 1,6HDI 82kw (už by měl mít všechny problémy vychytané) a čekal jsem, že to bude lenoch a musím říct, že mě motor velmi mile překvapil, je neskutečně tichý, velmi slušně to zrychluje a spotřeba je cca 5,5 litru při klidné noze v manuálu. Co naopak není 100% příjemné je umístění řadící páky a středového tunelu. Středový tunel má lepší picasso, protrože tam víceméně spíše není, v peugeotu je to zbytečně stísněné a omezuje to prostor. Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná, ale jak je řadička vysoko tak i když máte ruku na loketce tak po pár přeřazeních si říkáte, že u osobáku je prostě příjemnější poloha pro řazení. A poslední výtka je absolutní nedostatek odkládacích prostor na mobil/peněženku. 5008 má pouze velkou schránku mezi sedadly kam by se snad vešel i měnší psík, ale jinak nic moc. Obecně pohodlí na dálnici i na okresce je perfektní a pohodlné. Rádio má dost špatný příjem signálu, takže je občas nutné přepínat na CD a mít klid. Ososbně kdybych volil auto pro sebe tak bych volil 2,0 HDI s automatem AISIN (pozor dával se tam i poloautomatický robot) a byl bych spokojený. Ale i ta 1,6 HDI 82kw je dobrá a ušetříte tak 50 tis oproti 2,0HDI ve stejném stavu. Též pozoro na to, že 5008 byla 7mi místná pouze za příplatek, takže si ohlídat verzi, kterou kupujete. C4 Grand Picasso bylo 7mi místné vždy.
Nedá mi to abych nereagoval na vaše postřehy: C4 picasso a 5008 mají stejnou techniku, tak bych byl opatrný při té nejsistosti podvozku C4 oproti 5008, dále 2,0 HDi s automatem mělo měničový AISIN vždy, naopak 1,6 HDi s automatem bylo vždy robotizované ústrojí. Souhlasím s málem odkládacích míst, přidám i prakticky nepoužitelná místa pro odložení nápojů, nicméně umístění řadící páky i velikost tunelu je čistě subjektivní věc, mě to vyhovuje, proto se dělá zkušební jízda. S čím nemohu souhlasit je " Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná" podle mého soudu, horší převodovku aby člověk pohledal, zřejmě nedostatek srovnání a nebo srovnáváte s 5-ti stupňovým manuálem téhož výrobce, který se nestydí do dneška montovat do několika menších modelů, ta je ještě o řád horší. Jinak je to fajn rodinné auto, nic víc nic míň moje manželka si nestěžuje


Vím, že jsou to sesterské vozy, ovšem jejich naladění je zcela jiné, doporučuji si přečíst na auto.cz kde dělali přímo srovnání C4 grand picasso a 5008 a tam přesně o naladění podvozku mluvili. Jinak C4 picasso 99% 2,0HDI mělo robota, právě že AISIN je u C4 vzácnost. U 5008 jsem to tolik nezkoumal, jestli 2,0HDI dostal pouze AISIN a nebo měl v nabídce oboje. Převodovku srovnávám s auty, které jsem dlouhodoběji řídil a přijde mi převodovka v pohodě. Nejhorsí převodovku jsem měl u Scenica 1,9 DTI, tam to byla loterie co clovek zaradi :) ale tady ten 6tis stupnovy manual me osobne prijde OK. U golfa se mi radilo lepe jak chodem řadičky tak i umístěním řadící páky. Osobně je mi u te 5008 nepříjemná ta poloha řadící páky, u klasických aut jsem nikdy tento problém neměl napříč značkami. ale i tak za sebe nemuzu razeni jako takovému nic vytknout. Spis jen tvrdou spojku, ale to bude jiz opotrebenim. Poloha radici paky je subjektivni, me by se asi lepe radilo, kdyby byla klasicky od podlahy, ale to je uz ciste věc vkusu. Kazdopadne ja bych volil automat stejne jako mam v C5, zlenivel jsem a uz bych nechtel jinak :) Puvodne hledal C4 picasso v 2,0HDI a kalsickem automatu, ale v CR byli jen 2kusy a oba predrazene a ve spatnem stavu vzhledem k cene. Takze proto jsem se poohledl po 5008. Pokud Peugeot daval do 2,0HDI pouze AISIN tak udělal jen dobře, protože Citroen to udělal přesně naopak. To samé u C4 picasso ve 2,0HDI téměř neexistuje manuál, to je stejná vzácnost jako AISIN
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Pondelok 28.08.2017 17:17, RE: 5008
figo napísal:
mufik.martin napísal:
Nevím jak je na tom Zafira, ale my právě do rodiny pořídili 5008. Máme ji jen pár dní, takže spíše sdělím jen první dojmy, protože jsem se rozhodoval mezi C4 picasso a 5008. Picasso je určitě uvnitř prostornější, působí vzdušněji, ale podvozek je velmi houpavý, až řekly bych trošku nejistý, naklání se až moc a to i na rodinné poměry. Potom co jsem projel 5008 tak jsem byl nadšen jak Peugeot udělal podvozek. Řídí se to skoro stejně jako osobák. Vybrali jsme motor 1,6HDI 82kw (už by měl mít všechny problémy vychytané) a čekal jsem, že to bude lenoch a musím říct, že mě motor velmi mile překvapil, je neskutečně tichý, velmi slušně to zrychluje a spotřeba je cca 5,5 litru při klidné noze v manuálu. Co naopak není 100% příjemné je umístění řadící páky a středového tunelu. Středový tunel má lepší picasso, protrože tam víceméně spíše není, v peugeotu je to zbytečně stísněné a omezuje to prostor. Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná, ale jak je řadička vysoko tak i když máte ruku na loketce tak po pár přeřazeních si říkáte, že u osobáku je prostě příjemnější poloha pro řazení. A poslední výtka je absolutní nedostatek odkládacích prostor na mobil/peněženku. 5008 má pouze velkou schránku mezi sedadly kam by se snad vešel i měnší psík, ale jinak nic moc. Obecně pohodlí na dálnici i na okresce je perfektní a pohodlné. Rádio má dost špatný příjem signálu, takže je občas nutné přepínat na CD a mít klid. Ososbně kdybych volil auto pro sebe tak bych volil 2,0 HDI s automatem AISIN (pozor dával se tam i poloautomatický robot) a byl bych spokojený. Ale i ta 1,6 HDI 82kw je dobrá a ušetříte tak 50 tis oproti 2,0HDI ve stejném stavu. Též pozoro na to, že 5008 byla 7mi místná pouze za příplatek, takže si ohlídat verzi, kterou kupujete. C4 Grand Picasso bylo 7mi místné vždy.
Nedá mi to abych nereagoval na vaše postřehy: C4 picasso a 5008 mají stejnou techniku, tak bych byl opatrný při té nejsistosti podvozku C4 oproti 5008, dále 2,0 HDi s automatem mělo měničový AISIN vždy, naopak 1,6 HDi s automatem bylo vždy robotizované ústrojí. Souhlasím s málem odkládacích míst, přidám i prakticky nepoužitelná místa pro odložení nápojů, nicméně umístění řadící páky i velikost tunelu je čistě subjektivní věc, mě to vyhovuje, proto se dělá zkušební jízda. S čím nemohu souhlasit je " Řazení samo o sobě je hladké a převodovka na francouzské poměrny přesná" podle mého soudu, horší převodovku aby člověk pohledal, zřejmě nedostatek srovnání a nebo srovnáváte s 5-ti stupňovým manuálem téhož výrobce, který se nestydí do dneška montovat do několika menších modelů, ta je ještě o řád horší. Jinak je to fajn rodinné auto, nic víc nic míň moje manželka si nestěžuje


Poslední 2 nebo 3 roky výroby 5008 byl ve výrobě 6°měničový automat AISIN i u 1.6HDI a zároveň skončila kvůli emisím verze 2.0HDI automat. Dá se to poznat nikoliv podle faceliftu, ale podle označení motorizace - 1.6 BlueHDI má 120k místo dřívějších 115k. Je to celkem příjemná kombinace pokud jde o sladění převodovky a kultivovaného motoru. Oproti jinak modernější Zafiře, která je s GM automatem a Fiaťáckým motorem jak z minulého století.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 01.09.2017 07:05, Precteni doporuceni
Po precteni doporuceni mi to neda aby si nerypnul do redakce za velmi odflaknuty popis 5008. 1,6HDI 80kw tech je minimum, protože byla hned v zacatku produkce nahrazena novym motorem 1,6 HDI82kw s 8ventily, která mela zkracene servisni intervaly ze 30tis km na 20tis km coz u novych aut bylo ok, u ojetiny se doporucuje to zkratit na 15tis km nebo každý rok. Motor jiz nekarbonuje, nebo opravdu jen minimalne a jiz netrpi většinami poruch, kterými trpeli starsi 136HDI 66 a 88kw. Dále jak je zmineno v diskuzi, tak se lepe se vyhnotu robotizovane převodovce, která se dodávala za priplatek k 1,6 HDI. Takze je lepsi vzit manual. Auto doporucuji před nakupem zavezt k original Peugeotu/Citroenu na prohlídku. Ja to udelal blbec az po koupi, protože jsem si cele auto prohledl a projel a vse se zdalo byt ok, ale nakonec ma auto vstřiky jiz za hranici zivotnosti. Kazdopadne "stav a opotrebeni odpovida kilometrum" s cim ja naprosto souhlasim a vstřiky si menim na vlastní naklady, cena je zhruba 25tis km origo v Peugeotu vcetne práce a trubek vedeni paliva za repasovane vstřiky. Je to naklad trosku necekany, ale zas ma clovek klid na dalších 250 tis km, jen podotknu, ze stavajici vstřiky mají najeto 275 tis km. Ale zase jsem usetril za rozvody, komplet brzdy, olej, kde jsem nemusel investovat ani korunu do těchto věci. Zastavam názor, ze u ojetiny si ma clovek nechat zhruba 20 tis na první servis a je skoro jedno jestli je to auto za 300 nebo 100 tis, kazde auto vyžaduje investici. Vyhoda 1,6HDI je ta, ze ma levne repasovane FAP filtry, cca okolo 11 tis, zato 2,0 HDI 120kw (který mam ve svém citroenu C5) tak tam je FAP spojeny s katalyzátorem a tam to stoji jiz 28tis kc, takze je nutne se na to pripravit. KAzdopadne v servise na diagnostice tam sdeli stav zaplneni FAP, množství aditiv (infenium/Eolys) a cetnsot regenerace filtru, která by v idealnim pripade mela byt okolo 600-1000km dle stylu jizdy město/dalnice.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 01.09.2017 07:48, Úroveň recenze
Od mufika se člověk dozví více než od redaktora. Už se celkem usmívám nad neustále opakovanou písničkou kolem 1.6 HDI nad nadměrnou tvorbou karbonu, nesmyslným servisním intervalem, sítkem u turba apod. V první řadě Peugeot má dva typy servisního intervalu - normální (25000km a ztížené provozní podmínky 15000km). Ve svém okolí mi jezdí několik aut s tímto motorem (Focus, Picasso, P308, Berlingo a další Picasso s tou strašnou robotizovanou převodovkou, kterou majitelka miluje a kupodivu se nekazí) . Všechna auta fungují i po 150-180tkm, s původním turbem, bez nutností dolévat olej mezi výměnami. Bylo by dobré dát spíše typy v rozdílu používaného FAPu, aditivu pro jeho fungování a především tazateli doporučit svezení, protože byť jsou obě auta MPV, tak na silnici se 5008 a Zafira chová naprosto odlišně. Zafira je "tlustá Berta" se schopným podvozkem, kterému bohužel nedokáže sekundovat většina prodávaných motorů a její diesel i automat je podprůměr. Auto baští o 1,5-2l více než 5008, která je kultivovanější, podvozek 5 místné verze je na použitou platformu (stará 308, která zrovna není etalonem jízdních vlastností) velice schopný. Pozor na 7 místné verze, mají vzadu tvrdší pérování, takže prázdné auto tak hezky nejezdí a především má o 200kg menší hmotnost na brzděný přívěs. Zafira pokud nemá AGR sedadla, tak má sedáky na delší cesty horší než Peugeot. Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 01.09.2017 08:57, RE: Úroveň recenze
*autofans* napísal:
Od mufika se člověk dozví více než od redaktora. Už se celkem usmívám nad neustále opakovanou písničkou kolem 1.6 HDI nad nadměrnou tvorbou karbonu, nesmyslným servisním intervalem, sítkem u turba apod. V první řadě Peugeot má dva typy servisního intervalu - normální (25000km a ztížené provozní podmínky 15000km). Ve svém okolí mi jezdí několik aut s tímto motorem (Focus, Picasso, P308, Berlingo a další Picasso s tou strašnou robotizovanou převodovkou, kterou majitelka miluje a kupodivu se nekazí) . Všechna auta fungují i po 150-180tkm, s původním turbem, bez nutností dolévat olej mezi výměnami. Bylo by dobré dát spíše typy v rozdílu používaného FAPu, aditivu pro jeho fungování a především tazateli doporučit svezení, protože byť jsou obě auta MPV, tak na silnici se 5008 a Zafira chová naprosto odlišně. Zafira je "tlustá Berta" se schopným podvozkem, kterému bohužel nedokáže sekundovat většina prodávaných motorů a její diesel i automat je podprůměr. Auto baští o 1,5-2l více než 5008, která je kultivovanější, podvozek 5 místné verze je na použitou platformu (stará 308, která zrovna není etalonem jízdních vlastností) velice schopný. Pozor na 7 místné verze, mají vzadu tvrdší pérování, takže prázdné auto tak hezky nejezdí a především má o 200kg menší hmotnost na brzděný přívěs. Zafira pokud nemá AGR sedadla, tak má sedáky na delší cesty horší než Peugeot. Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.


Robot je teoreticky jen o zvyku, verim tomu, ze zenam a velmi klidnym ridicum staci a da se s tim naucit zit, obzvláště když se clvoek naucit ubrat plyn v době kdy auto zacne radit...ale problém robota je spise v tom, ze není tak pohodlny a hlavne vymena spojky je u nej priserne draha prave z duvodu spravneho nastaveni chodu spojky robotizovaného manualu. U nového auta bych se o to tak nebal, ale u ojetiny je to velka a řekl bych zbytecna investice. Takze tam nejlepe manual. A nebo vzit 2,0HDI s klasickym AISINEM, ale mit pripraveno potom cca 40 tis na kompletni repas, protože každý automat jednoho dne dojezdi. Nehlede na to, ze PSA ma samozrejmne "celozitovni napln automatu" takze po koupi doporucuji ihned vymenit vcetne proplachu. PSA pouze meni olej, nedela proplachy, takze vymeni jen asi polovinu naplne, takze to chce vyuzit služeb firem, co delaji automaty a pozadar o proplach a vymenu oleje. Ještě poslední rada jak ponat kdy ma C5 picasso nebo 5008 japonsky AISIN a nebo robota. Jakmile paka automatu obsahuje polohu "P" tak se jedna o klasicky automat. Pokud poholu P nebosahuje tak se jedna o robota. Jinak rozdily mezi FAP nejdou moc popsat, chce to na zaklade vin, protože nektere motory v ruznych výkonech nebo v ruznych modifikacích měli FAP samostatny a nektere spoelcny s Katalyzarotem. A tim pak je cena bud cca 11 tis nebo 28 tis za repasovany. A ještě abych nezapomel, u PSA nelze dost dobře vyuztit služeb ruzneho cisteni filtru odbornymi firmami, prestoze tvrdi, ze dokážou cistit i tyto filtry. PRoblem je v tom, ze PSA pouziva EOLYS/Infenium aditiva, která se v podobe Cerinu usazuji ve filtru. Tudiz ve filtru jsou obsazene jak klasicke saze (stejne jako u konkurenčních DPF) které lze vyčistit, ale dále je filtr zanesen Cerinem, který tyto firmy odstranit nedokazou ani chemii, ani zpětnými razy.....naslibuji vam vsae mozne, ale nikdo vam pisemne nezaruci odstraneni Cerinu. Takze vam z filtru odstrani jen jednu slozku zaplneni a mate na chvili klid, ale zanedlouho mate opet problém. Z FAP lze CErin ostranit horkou wapkou (nechci ted rozvadet diskuze o ekologickem prinosu, jen rikam, ze to je jedina moznost jak Cerin odstranit) ale u FAP s KAT tato medota nejde pouzit, protože by to neslo ani vyplachnotu a hlavne by doslo k poskozeni KATU. Takze teoreticky by bylo nutne rozříznout FAP s KATem a oddelit tak kat od fapu, vyčistit FAP horkou wapkou a pak opet svarit zpet FAP ke KATu. PSA repasován dily meni tak, ze meni cle vlozky, proto taky takova cena, ale zase mate jistotu, ze mate zcela novy dil.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 01.09.2017 08:59, RE: Úroveň recenze
*autofans* napísal:
Od mufika se člověk dozví více než od redaktora. Už se celkem usmívám nad neustále opakovanou písničkou kolem 1.6 HDI nad nadměrnou tvorbou karbonu, nesmyslným servisním intervalem, sítkem u turba apod. V první řadě Peugeot má dva typy servisního intervalu - normální (25000km a ztížené provozní podmínky 15000km). Ve svém okolí mi jezdí několik aut s tímto motorem (Focus, Picasso, P308, Berlingo a další Picasso s tou strašnou robotizovanou převodovkou, kterou majitelka miluje a kupodivu se nekazí) . Všechna auta fungují i po 150-180tkm, s původním turbem, bez nutností dolévat olej mezi výměnami. Bylo by dobré dát spíše typy v rozdílu používaného FAPu, aditivu pro jeho fungování a především tazateli doporučit svezení, protože byť jsou obě auta MPV, tak na silnici se 5008 a Zafira chová naprosto odlišně. Zafira je "tlustá Berta" se schopným podvozkem, kterému bohužel nedokáže sekundovat většina prodávaných motorů a její diesel i automat je podprůměr. Auto baští o 1,5-2l více než 5008, která je kultivovanější, podvozek 5 místné verze je na použitou platformu (stará 308, která zrovna není etalonem jízdních vlastností) velice schopný. Pozor na 7 místné verze, mají vzadu tvrdší pérování, takže prázdné auto tak hezky nejezdí a především má o 200kg menší hmotnost na brzděný přívěs. Zafira pokud nemá AGR sedadla, tak má sedáky na delší cesty horší než Peugeot. Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.


Ja u Citroenu mel intervaly 30tis km napriklad. Druha vec je to, ze nikdo necte poradne manualy, takze jezdi na prodlouzene servisy. A pak kazdy si pod pojmen ztizene podminky muze predstavit neco jineho. Urcite pohyb po meste pasuje to kategorie ztizene podminky. Ale vetsina lidi si mysli, ze prave jizdami po meste auto setri, protoze ho nevytaci, jezdi pomalu a klidne a maji tim padem pocit, ze auto setri a nejsou to ztizene podminky, ale naopak ze je to to pro auto jeste velmi setrne :)

reagovať
Kotouc
počet príspevkov1
dátum registrácie01.09.2017
Piatok 01.09.2017 09:01, RE: Úroveň recenze
*autofans* napísal:
Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.

Můžeš tu informaci, prosím, víc rozvést? Mám Zafiru A a dnes jsem plánoval koupit C právě kvůli prostornosti a variabilitě vůči konkurenci. Nezdá se mi, že by v C Zafiře bylo málo místa. A rozdíl mezi vnějšími a vnitřími rozměry mi dává pocit větší pasívní bezpečnosti.

reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 01.09.2017 16:43, RE: Úroveň recenze
Kotouc napísal:
*autofans* napísal:
Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.
Můžeš tu informaci, prosím, víc rozvést? Mám Zafiru A a dnes jsem plánoval koupit C právě kvůli prostornosti a variabilitě vůči konkurenci. Nezdá se mi, že by v C Zafiře bylo málo místa. A rozdíl mezi vnějšími a vnitřími rozměry mi dává pocit větší pasívní bezpečnosti.


Není to jen o pocitech, ale jsou to hodnoty které se dají snadno porovnávat
5008 2.0AT 1746kg, kufr 679. délka 4529mm
Zafira 2.0AT 1830kg, kufr 650, délka 4656mm

Kdo někdy seděl vzadu v první Insignii tak ví...
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Piatok 01.09.2017 20:23, xxxxxxxx
Mufiku, potřebuji vysvětlit pojem klasický automat ! To je hydroměnič, nebo DSG ?
Jinak olej v automatu by se od nova, měl měnit po 80.000 km, pak 60.000 km a pak po 40.000 km. Pokud se tahá vozík, nebo jezdí v terénu, krátí se interval i o polovinu. A je to jako se vším, pokud s tím jezdíte, jako člověk, vydrží dost dlouho. Nesmí být špatný kus, mezi sedačkou a volantem.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 02.09.2017 07:38, Automaty od psa
Klasickym automatem mam na mysli hydromenic, tedy tradicni reseni automatu. Pak se PSA pouziva robota, coz je v podstate klasicky manual kde na "spojku" slape za vas servomotor. Nema to nic spolecneho a dsg. Robot se da s nadsazkou prirovnat k tomu, ze ridic ovlada plyn a brzdu a spolujezdec dle sveho uvazeni ovlada spojku a razeni. Kdy spravne menit olej v automatu je hezka vec, ale vetsina vyrobcu udava napln za celozivotni a tak se bohuzel nemeni :( treba dsg ma od vyrobce jasny dann, limit 60tis km. Psa ma celozivotni :(
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1323
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 02.09.2017 08:02, RE: Úroveň recenze
Kotouc napísal:
*autofans* napísal:
Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.
Můžeš tu informaci, prosím, víc rozvést? Mám Zafiru A a dnes jsem plánoval koupit C právě kvůli prostornosti a variabilitě vůči konkurenci. Nezdá se mi, že by v C Zafiře bylo málo místa. A rozdíl mezi vnějšími a vnitřími rozměry mi dává pocit větší pasívní bezpečnosti.


Zafira C je samozřejmě docela velké auto, ale ve své třídě nabízí asi nejmenší vnitřní prostor, tady má Autofans bezesporu pravdu. Koukněte se na testy třeba na "auto.cz" kde jsou uváděny vnitřní rozměry.
reagovať
mariov2
počet príspevkov28
dátum registrácie17.01.2014
Pondelok 04.09.2017 16:24, Celoživotní náplň?
Celoživotní náplň u HDM automatických převodovek je pojem poněkud zavádějící, řada automobilek totiž v servisních plánech má "výměnu" náplně zahrnutou (obvykle po 60 000km), ale jelikož není možné vypustit náplň celou, například v měniči ji nelze vypustit, neoznačuje se tento servisní úkon za výměnu náplně. Odsaje se objem vany a část objemu v mechatronice a doleje se pouze tato poměrná část. Náplň se tedy naředí nebo smíchá. Mění se obvykle i filtr a někde dělají i jednoduché chemické zkoušky stavu náplně.

Robot je v podstatě výrazně zjednodušené DSG (nebo podstatně zkomplikovaný manuál ) a je to šílený kompromis. Ale vyhoví ženám a nenáročným řidičům, nebo kombinaci (abych nějakou zručnější dámu neurazil). Kdo je zvyklý na moderní HDM automaty Mercedes-Benz, Aisin nebo ZF by to pustil ze skály.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 05.09.2017 07:02, RE: Celoživotní náplň?
mariov2 napísal:
Celoživotní náplň u HDM automatických převodovek je pojem poněkud zavádějící, řada automobilek totiž v servisních plánech má "výměnu" náplně zahrnutou (obvykle po 60 000km), ale jelikož není možné vypustit náplň celou, například v měniči ji nelze vypustit, neoznačuje se tento servisní úkon za výměnu náplně. Odsaje se objem vany a část objemu v mechatronice a doleje se pouze tato poměrná část. Náplň se tedy naředí nebo smíchá. Mění se obvykle i filtr a někde dělají i jednoduché chemické zkoušky stavu náplně.Robot je v podstatě výrazně zjednodušené DSG (nebo podstatně zkomplikovaný manuál ) a je to šílený kompromis. Ale vyhoví ženám a nenáročným řidičům, nebo kombinaci (abych nějakou zručnější dámu neurazil). Kdo je zvyklý na moderní HDM automaty Mercedes-Benz, Aisin nebo ZF by to pustil ze skály.


S vasi definici "celozivotni naplne" nesouhlasim a opet opakuji, ze PSA nemeni olej vubec, ani tu zhruba polovinu, kterou jsou schopni vypustit a dolit nvoym olejem. Takze pokud neni predepsana vymena, jako je tu treba u DSG, tak pak se nemeni nic, pouze na doporuceni technika, ze z jeho zkusensoti tuto vymenu doporucuje potazmo si o ni muzete rict sami. Nechapu jinak, kdyzt bezny servis na automaty muze delat proplachy, tudiz vymenit v podstate 100% naplne, proc ten samy pristroj nemuze mit original servis aby vymenil celou napln, ale namisto toho jen vypusti asi polovinu a dolije to novym, coz za vymenu se moc povazovat neda :( Kazdopadne najit firmu co dela proplachy a mate klid.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.