0
späť
 

diskuze k tématu: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, oleje, aditiva, ostatní, automobilky, japonská vozidla, zábava, život za volantem, ostatní, typ vozidla, osobní, pojištění
Tsky25
počet príspevkov4
dátum registrácie03.12.2018
Pondelok 03.12.2018 09:11, Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
Zdravím všechny,

Hodlám si kupovat Subaru Legacy 4té generace(případně Outback) a rozhoduji se mezi motory EJ20 a EJ25, u obou NA varianty. Auto by bylo provozováno ve městě s občasnými výjezdy mimo a dálnice.
Rád bych slyšel nějaké zkušenosti s těmito auty/motory, provozní náklady, jaký motor z těch dvou je podle vás vhodnější, případně tipy na co si dát pozor a celkově vaše dojmy.
Spotřebu neřeším.

Předem všem děkuji za odpovědi a prosím ty, co sem chtějí psát o tom že to nevyužiju a je lepší Octavia 4x4 a podobně, případně že člověk nepozná rozdíl mezi AWD systemem subaru a jinymi znackami, aby si tyto komentáře nechali pro sebe, jsem ROZHODNUT pro Subaru Legacy a nehledám zde alternativu(jediná co by připadala v úvahu by byl Nissan Stagea, který jsem měl možnost vyzkoušet v Aus. ale ten je prakticky nemožné sehnat v Evropě).


je mi jasné, že se to tu v minulosti jistě řešilo, nicméně pokud budete mít aktuální informace, budu jen rád.

děkuji
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Streda 05.12.2018 12:10, RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Tsky25, 03.12.2018 09:11 (Zdravím všechny,Hodlám si kupo ...)


U legacy IV je motor 2,5i do r. 2005. Pak přišla nová generace motoru 2,0R se 121kW. Ta je v něčem lepší, v něčem horší. U Outbacka byla a je stále jen a pouze 2,5i (A taky samo sebou 3,0 H6 a 3,6 H6), tedy nikdy nebyl 2,0i.Měl jsem Legacy s 2,0R do nedávna, měl jsem taky SpecB legacy s H6 a nyní máme doma Oťzase s 2,5i, verze 2011 se 123kW (zcela nový přepracovaný motor.) Stará 2,5i se 121kW měla asi o 20Nm vyšší k.m., ale že by jela výrazně lépe, než nový 2,0R 121kW, to ani omylem. potíž starcýh 2,5i (což je tvůj případ, pokud se rozhodneš pro legacy), bývá občas vyšší spotřeba olje - klidně 2 litry mezi výměnamni. To vyřešila nová generace 121kW v 2,0R a pak nové verze 2,5 v Outbackách 123 a 127kW. Do legacy se však dával i H4 110kW, což je vývoj ze 121kW a pka stará verze 2,0i se 101kW - tu nebrat. 110kW brát, ale nemá tu výkonovou špičku, co 121kW (nad 4500rpm u 121kW pocítíš citelný nástup), ale 110kW zase plynuleji nabírá na spodku proti 121kW. ta chce prostě vyšší otáčky. Obecně-vyhni se starým 2,5i v Legacy (do r. 2005 a pak USA verzím) a neuděláš chybu s ežádným 2,0R 110/121kW. Na nějaký terén se legacy rovnou zapomeň, je nízké a urveš napřed lízárko a pak budeš hoblovat prahy při přejezdu nerovností. To radši Oťase por. 2006 (úprava motorů). V obou případech radši manuály, ptž AT je pouze 4°. Jede to, ale svět je dnes dál. MT má v obou případech reukci, což je do sněhu a terénu super věc, taky na vozík apd. Na co si dát pozor? Na všechno: I SUbaru v totmo stáří může mít nějakou tu jarní bobuli (rez, ale není to nic kritického - já na svojí 2006 neměl ani Ň, ptž nebylo bourané.) Jinka klasika - výfukové potrubí vzadu v rozdvojení odchází - zavaření je tak na rok, pak tot chce stejně nový - 12 litrů origoš. Poláky nebrat, za 3 roky je po nich. Dále viskospojka - nesmí škubat a cuka v plným rejdu na zpátečku. Dále zkusit dokonale převdvku - 5MT trpí na synchron na 4. stupni (oprava 10 litrů-dělal jsem). A pak to zásadní: SUbaru s ekupuje vždy zásadně po ránu se studeným motorem po noci. Pokud tohle prodejce odmítne, ví proč Než nastartuješ, mrkni na olej. Jestli je měrka suchá, upaluj rychle pryč! Dále kontrolka check engine chyba P0420obvykle se hlásí zadní lambda - vyřeší to obvykle redukce (viz návody na subaru klubech) za půllitra soustružníkovi (myslím půlitra domácí 52%). No a pka brzdové třmeny - při špatné čí žádné údržbe zatuhnou a zadek pak nebrzdí nebo brzdí blbě, stav čepů a tyček, kardanu. Pokud jsou mechanické věci na podvozku v pořádku, pak teprev ponáš, jak jezdí Legacy s blbým 2litrem Pokud je to vygajdaný, požitek z jízdy nebude. Jo a ještě k motoru - pumpasekundárního vzduchu u 2,0R - to je problém. projevuje se tak, že se rozsvítí check engine a může být potíž na emisísch. Ale zase - na klubech je návod na emulaci a vyřešení. No s títmo se pojívá závada na master EGR ventilu (obvykle se musí koupit nová = cca 8 tisíc). Mně stačil vyčistit a dát nový podložky za asi 800Kč. Měl jsem nájezd 235.000km a auto šlapalo jako švýcary. SPotřeba do 8/100 po mno naježděných asi 135-170tkm (kupoval jsem ještě v záruce jako 3 letý se 60tkm). Bylo to to nejlepší auto co jsem kdy měl a mít asi budu. Nechci vyvolávat flame a pod, ale jisté v našich zemích protěžované značky z té doby se nechytaly...Prostě komu sedne, tak pak už u značyk zůstane. Já už vyhlížím Levorga, jen co vyřadím Oťase z firmy

PS: před pár hodinami jsem se probral z celkové anestezie, tak se omlouvám za překlepy.
reagovať
Tsky25
počet príspevkov4
dátum registrácie03.12.2018
Streda 05.12.2018 13:49, RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Zdeny60, 05.12.2018 12:10 (U legacy IV je motor 2,5i do r ...)


Díky moc za reakci,

Primarne se divam po Legacy, ne Outbacku, takze nejake terenovani stejne nemam moc v planu.
Takze podle toho co rikas, bych mel brat spis 2.0 110/121kw a 2.5 129kw po 2006 , kouknu se tedy po nich.
Rikal jsem si ze 2.0 se 100kw bude na takove auto asi malo.
Rozhodne si poznamenam vsechny tebou vzpomenute problemy/tipy, at pri vybirani vim kam koukat :)
Krome toho, ze jsem gen 4(za mne jedno z nejhezcich subaru) parkrat ridil(+Forestera 3g a Tribecu) s nim moc zkusenosti nemam, takze moc diky za rady.
Predtim jsem mel Toyotu Altezzu, ale Subaru mne po tech nekolika jizdach jaksi okouzlilo, a vzdy jsem po nem tajne touzil.

jeste jednou diky za rady a preji brzke uzdraveni :)
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Streda 05.12.2018 14:06, RE: RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Tsky25, 05.12.2018 13:49 (Díky moc za reakci,Primarne se ...)


Legacy s 121kW je výtečná volba, ale není tam 2,5!!! Vždy jen 2,0R (121 nebo 110kW), ale v řadě V je i 2,5, ale zase pratkicky jen s CVT-je to ten větší model. Alůe to už není ono. Mám tuto generaci Outbacka a moc mi nesedl-elektrický servos je znát, velice citlivý a horší zpětná vazba. Ale zase motor nové generace 123kW jede lépe, než startší generace 2,5i, navíc tato nová řdad ma vždy 6°MT. Ale cenově je azse daleko výše.
reagovať
Tsky25
počet príspevkov4
dátum registrácie03.12.2018
Streda 05.12.2018 14:15, RE: RE: RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Zdeny60, 05.12.2018 14:06 (Legacy s 121kW je výtečná volb ...)


Takze tim se mi zuzil vyber na 2.0R.
Je nejaka bolistka co se tyka vylozene 2.0R krome te pumpy?

diky
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Streda 05.12.2018 15:25, RE: RE: RE: RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Tsky25, 05.12.2018 14:15 (Takze tim se mi zuzil vyber na ...)


jako někjaká typická závada ne,m ale ve vyšším nájezdu se může objevit ta pumpa sekundárního vzduchu (je to v souvislosti s EGR master), jinak typická věc je viskospojka (běžné opotřebení, které je tím rychlejší, čím různější jous obvody kol díky jinému huštění, event. typu - musí pak vyrovnávat jinou obvodouv rychlost a pak se obvykle speče - repase je možná za cca 8. Ale pokud není člověk prase, tak vydrží-moje kupříkladu byla OK ve 236.000km. POznáš to-jak jsem psal - na zpátečku a plnej rejd. Jinak mě nic nenapadá - snad 2hmota - ale dá se nahradit 1hmotou z Outbacka i sprací za cca 10 se spojkou komplet, no a ošetřit podvozek (ideálně prahy pod plastama kvli korozi - já jsem to měl odstrojený a kupodivu bylo to čistý, jenže já jsem magor a auta meju i v zimě min. 2x do měsíce, pokud nemrzhne vyloženě). A co bývá zrada - to je ale u všech SUbaru ve vyšším nájedzu - těsnění pod hlavou. Mě to opět nepotkalo, ale je třeba s tím kolem 250 a více tkm počítat. Pka to znamená GO vršku, když to sundaný. Může to přijít bez varování, ale taky nemusí. Mě to nepotkalo na žádném z mých Subaru, ale dost se o tom píše na webech. No na konec ta nejzásadnější věc - nejezdit do značkoého servisu. je třeba si najít "svého" specialistu, co SUbaru rozumí a není to jenměnič dílů. POkud bys chtěl, můžu ti dát tip, záleží odkud jsi.
reagovať
Tsky25
počet príspevkov4
dátum registrácie03.12.2018
Streda 05.12.2018 15:51, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Zdeny60, 05.12.2018 15:25 (jako někjaká typická závada ne ...)


Tyjo diky moc za tipy, aspon budu trochu vedet.
Jsem z Prahy, takze pokud bys vedel, budu jenom rad.
Hodlam si ho kupovat nejak po zime unor/brezen a chtel bych s nim asi nekam zajet, at mi ho pred koupi zkontroluji.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Streda 05.12.2018 16:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Subaru Legacy/Liberty gen 4, 03-09
citácia:
reakce na: Tsky25, 05.12.2018 15:51 (Tyjo diky moc za tipy, aspon b ...)

U vás jedině AWD. Osvědčená firma speciálně na Subaru.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.