Kohout Pavel napísal:
Já letos kupoval box a vybral jsem nakonec značku Hapro. Kvalita dobrá a nekrade se tolik jako Thule. Thule je v levných boxech dost ošizené, platí se za značku.Měl jsem několik let Neumann Whale a nikdy více. Víko se kroutilo, upevňování přes U třmeny bylo nanic, dno bylo měkké. Dražší boxy mají ve dnu ocelové výztuhy. Jsou z lepšího plastu, tak se tolik víko nekroutí. Mají většinou centrální zámek a otevírání na obě strany. Box co jsem koupil má upínání na kleštiny, která se jen prostrčí dnem boxu a utáhnou na příčník. Montáž boxu je velmi rychlá. Kleštiny se navíc dají posunovat v drážce a bez problémů se přizpůsobí poloze příčníků na střeše. Já mám příčníky na pevné body a tak to pro mne byla důležitá vlastnost. Co se týče velikost boxu, tak délka uvedená výrobcem je zpravidla o cca 50-70 mm delší, než reálná. Do prostoru boxu zasahují vzpěry víka. Také je důležité si box dát na střechu a zkusit, zda lze naplno otevřít kufr. U některých vozů je problém např. se zadním spojlerem na 5. dveřích atd.Pokud jste z Prahy, tak doporučuji prodejnu boxů v Praze 6-Petřinách. Jsou to profíci, poradí, nechají to vyzkoušet atd. Mají hodně boxů skladem.
To jsou všechno relevantní poznámky. Problémy s tuhostí jsem zatím neřešil - jak že mě nepotkaly. Upevňování je skutečně přes "U" šrouby, ale poloha boxu na střeše je plně variabilní jak na rozteč příčníků, tak na polohu víka plně otevřeného kufru (mám liftback). Zámek je centrální a jen na jednu stranu. Pokud je někde solidní prodejna, doporučuji vyzkoušet, já to tehdy řešil celkem narychlo a nabídky Hobby marketů mě neuspokojily, takže jsem šel pes net a reference.
Ono je dobré se dívat i na váhu, protože obvyklé zatížení střechy je 75-100 kg, pak mají příčníky svoje limity a vysoká hmotnost boxu z toho taky něco ukrojí.
Nechci tím zatracovat tužší provedení, jen přidávám další aspekty.