0
späť
 

diskuze k tématu: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady
Karlos150
počet príspevkov1
dátum registrácie08.01.2019
Utorok 08.01.2019 19:37, Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Ahoj!
Hledám mezi těmito motory 1.6 TDI 85 KW , 2.0 TDI 110 KW, 1.4 TSI 110KW, 1.8 TSI 132 KW , ten který by mi nejvíce vyhovoval, hlavní podmínky jsou malá spotřeba a nizká pravděpodobnost poruchy, o TDI motorům samozřejmě dopřeju standardní péči, pravidelně měnit olej, a plánuju tankoval prémiovou naftu, auto bude bud předváděčka nebo roční vůz s nájezdem do 20t km :)

Díky za všechny postřehy které budete mít, jestli máte zkušenosti s konkrétními poruchami, budu rád za bližší info :)

Díky !
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov1145
dátum registrácie19.08.2015
Streda 09.01.2019 11:09, RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: Karlos150, 08.01.2019 19:37 (Ahoj!Hledám mezi těmito motory ...)


Ahoj, z těch nových koncernových motorů vede 2.0 TDI a za ním 1.4 TSI. Ostatní jsou s otazníkem.
Jestli řešíš hodně spotřebu, zůstává teda 2.0 TDI.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov49
dátum registrácie03.07.2013
Streda 09.01.2019 11:24, RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Záleží na nájezdu - kolik a jakým způsobem, diesel na poskakování 10k km po městě asi fakt ne (to ani přímovstřikové benzínové turbo, i když je to ta lepší varianta).

Bez toho těžko radit.
reagovať
gottak
počet príspevkov140
dátum registrácie10.06.2010
Streda 09.01.2019 13:13, RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: Karlos150, 08.01.2019 19:37 (Ahoj!Hledám mezi těmito motory ...)


Záleží na nájezdu, jestli hodně řešíš spotřebu, pak 1.6 TDI, spolehlivost dobrá, mechanická odolnost. Ale dlouhé převody = horší dynamika.
2.0 TDi nevím jakou myslíš verzi, ale asi už CR, tam počítej s krapet větší spotřebou, ale kultivovanější chod.
1.4 TSI nic moc, malá životnost, dost karbonuje, přímovstřik.
1.8 TSI úplně nejhorší, riziko fatálně drahé závady (rozvody), karbonuje taky

Pravděpodobně vybíráš do Ochcávky, tam za mě stačí 1.6TDI a chip na 100 kW.
Do většího SUPa bych bral 2.0 TDI.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov1145
dátum registrácie19.08.2015
Streda 09.01.2019 13:23, RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: gottak, 09.01.2019 13:13 (Záleží na nájezdu, jestli hodn ...)

Ahoj, dal bych více pozor na ty 1.6 TDI, kolega jej má v Rapidu, a po 150tis.km vstřik kaput a ještě další věci. Druhý kolega zase docela brzo odrovnal filtr pevných částit, naštěstí nestojí majlant jako u korejců nebo japonců. Nevím co si o tom motoru myslet, je docela úsporný, ikdyž 1.5 BlueHDI od PSA je úplně jinde jak spotřebou, tak kultivovaností a zátahem, což je dáno mimo jiné i technologií se vstřikováním močoviny...
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov49
dátum registrácie03.07.2013
Streda 09.01.2019 14:36, RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Jak přesně SCR ovlivňuje kultivovanost a zátah motoru?
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1018
dátum registrácie09.10.2008
Streda 09.01.2019 19:24, RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: vavrisimo, 09.01.2019 14:36 (Jak přesně SCR ovlivňuje kulti ...)


To by mě také zajímalo. Močovina odbourává oxidy dusíku v oxidačním katu, na kultivovanost vliv mít nemůže. Na zátah, tedy spíš výkon, vliv mít může a nejspíš i bude - když má auto SRC, může si dovolit použít víc nafty a mít tak na motoru horší emise. SRC katalyzátor a FAP je následně pomůžou vylepšit na požadovanou úroveň.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov582
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 10.01.2019 08:13, RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: Pavlik, 09.01.2019 19:24 (To by mě také zajímalo. Močovi ...)


Přesně tak, kdysi mi to vysvětloval nějaký obchoďák u Renaultu. Motor s močovinou nemusí tak emisně udušený, protože za ním to spasí močovina. Zátahu to pomůže, a to i v nízkých otáčkách, tím se zlepší kultivovanost...
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov49
dátum registrácie03.07.2013
Štvrtok 10.01.2019 08:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Mě to zajímá, mám srovnání u koncernové klasiky - 2.0 TDi CR s Euro 5 a Euro 6 ve stejných typech vozů a žádného rozdílu, ani minimálního jsem si nevšiml, ať už se jedná o kultivovanost, zátah, nebo třeba i spotřebu, který by měla být podle automobilek nižší a v reálu jsem žádnou změnu nezaznamenal.

Jinak k dotazu - asi se k nájezdu nic nedovíme, ale pokud to bude ten řekněme standardní, tzn. 15-20k ročně, s podobným podílem dálnic, města a okresek, tak bych volil 1.4 TSi. Ve firmě se pár let místo TDi v podstatě nefasuje nic jiného, lidi s tím nalítají od 10 do 50 tisíc ročně a servisně to v průměru! vychází líp než TDička.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov451
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 10.01.2019 10:11, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
citácia:
reakce na: vavrisimo, 10.01.2019 08:40 (Mě to zajímá, mám srovnání u k ...)


1.6TDi si urcite vyzkousej, nekomu to mozna vyhovuje, ale ten motor ma strasne uzky pasmo otacek, kdy dela neco jinyho nez kraval - vysledek je jizda poskakovanim

Mozna je nejaka novejsi verze, ale to co mame na firme (cca 1.5r stary OIII) se takto projevuje
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov49
dátum registrácie03.07.2013
Štvrtok 10.01.2019 14:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
S 1.6 jsem jel jen jednou a bylo to chiplé na +-100kW, takže těžko soudit. Co tak čtu tak to nebude úplně špatný motor co se spolehlivosti týče - je tam tuším pevný setrvačník a o nějakém fatálním selhávání třeba vstřikování žádné zmínky, takže asi ok. Projev na silnici je něco jiného, ale pokud si někdo chce odůvodnit nákup relativně nenáročného dieselu, tak proč ne.

Stejně si ale myslím, že pokud někdo nenalítá ročně nesmysl po dálnicích, tak bude TSi lepší volba.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov540
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 10.01.2019 15:22, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Ak ide o spotrebu, je to jasne. TDI. Kazdy radi na mensi najazd TSI, ale ak chcete jazdit po meste, TDI a TSI su obidva problemove. Spolocny problem je u nich Turbo, ktore ak budete casto tocit so studenym olejom, vela nevydrzi. Ano, nafta ma este PDF, takze je menej vhodna. Ale co sa tyka okresiek, tak diesel ma urcite nizsiu spotrebu. U dialnice je to myslim jasne vsetkym. TSI sa da teda pouzit bez problemov, ak jazdite rano tak 15 km do prace. Vtedy sa zohreje benzin trochu skor ako diesel. Takze za mna TDI, alebo len do mesta na nizke najazdy nejake MPI bez turba.. Ak ale chcete silou mocou do mesta nejake turbo, tak si to TSI mozte kupit. Ale pozor na rozvody a karbon...
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov49
dátum registrácie03.07.2013
Štvrtok 10.01.2019 16:50, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o pomoc s výběrem Škodováckého motoru
Jako souhlas, jak rikam, bez toho aby tazatel napsal kolik najede rocne a jakym zpusobem, tak tezko radit. Proto jsem psal, ze pokud vezmu standardni najezd (kdyz se kouknu na sve okoli) tzn. nejakych 15k rok dalnice/okresky/mesto stejnym dilem, tak lepsi bude turbo benzin, proste proto, ze je (zatim) min slozity.

Jak jsem psal, ve firme se do flotily mensich aut velikosti Fabia a Octavia za doby rekneme Octavie I a II nakupovaly vesmes diesely, od nastupu posledni generace zase temer vyhradne TSi, bez ohledu na to, jestli na auto stravi 10 000 poskakovanim po meste, nebo 50 na dalnicich a zaver je takovy, ze prumerne naklady na servis jsou mensi, protoze je tam min veci co se muze pos*at (EA211). A cim me tyhle motory prekvapily pozitivne, je spotreba.
reagovať




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všetky práva vyhradené.