0
späť
 

diskuze k tématu: OII turbo a 3t otáček

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy
Mirek28
počet príspevkov8
dátum registrácie25.07.2016
Pondelok 15.10.2018 21:42, OII turbo a 3t otáček
Zdravím vás.
Moc by mě zajímaly rady odborníka. Který něco ví o motoru OII 1.9 TDI 77kw rok 2006.
Předem napíšu že vím jak se k motoru nechovat! Aby jsme mohli předejít některým odpovědím.
Typu nešlapat tomu za studena ATD! Filtry + olej měním po 10t. atd atd.

Takže otázky zní.
Má cenu vytáčet motor do 3t otáček?
Nechal jsem si měřit turbo a prej jede jak má. ALE vím že se spíná u 1,5t otáček. to je první lehký jak se říká kopanec. Ale mě by zajímalo že moje turbo dává ten první lehký kopanec přesně jak má. Jenže v 2,2t otáčkách přijde druhý a lehce silnější nárůst síly. Je to OK?
Turbo mě nepíská nehouká nic.
Řadím při 2,5t otáčkách. Na ty 3t se ptám z důvodu že jsem dnes skusil řadit při tech 3t otáčkách aby mě to po přeřazení vyšlo na ten silnější kopanec. A najednou auto víc táhlo.
A ještě by mě zajímalo řazení ve vyšších otáčkách. Jestli se vlivem vyšších otáček víc opotřebovává motor. Vím že je to blby dotaz. Určitě jo. Ale které části motoru.
Předem děkuji za odpověď.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov718
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 16.10.2018 22:14, RE: OII turbo a 3t otáček
Je dokazane, ze tzv taliansky servis, motoru moze prospiet. Kopanec pri 2.2t otackach moze byt napr aj zatvarajuci sa EGR. Nemyslim ale, ze by to malo nejaky zmysel, vytacat ten motor nad 3t otacok. Je ale dobre ho aspon raz za cas prevetrat na vyssich otackach, cim by sa mohlo predist zaneseniu lopatiek turba a mechanizmu zatvarania EGR.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.