späť
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II 1.9dCi a zkušenosti majitele po čtyřech letech

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 13:44, Šmarjá,
jak stará je tahle zkušenost majitele??? Auto je 10 staré, za čtyři roky s ním najel 80 tkm. Tzn. pokud je aktuální, tak naftová laguna najela za 6 let 16 tkm, což je asi blbost, a nebo je ten článek starý třeba pět let, čímž se jeho vypovídající hodnota rovná nule
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:15, RE: Šmarjá,
A4 napísal:
jak stará je tahle zkušenost majitele??? Auto je 10 staré, za čtyři roky s ním najel 80 tkm. Tzn. pokud je aktuální, tak naftová laguna najela za 6 let 16 tkm, což je asi blbost, a nebo je ten článek starý třeba pět let, čímž se jeho vypovídající hodnota rovná nule
A co jako? Myslíš, že když je naftová, musí najíždět 80tkm/rok??? Mám kamaráda, který má tu samou Lagunu, jen rok 2006 a ke dnešku má najetých prokazatelných asi 100.000km. Tak si spočítej, kolik se s ní najelo ročně.

Ad Laguna jako celek - vyvedené auto po stránce komfortu, provedení, pohodlí a td, ale některé "drobnosti" mě tedy šokovaly: například zadřené palivové podávací čerpadlo (je na jedné hřídeli se vstřikovacím - výsledek pecka). Dále - přepouštěcí ventil čerpadla - pecka.

Paradoxem ovšem je, že na čerpadle se hrdě stkví nápis BOSCH-Made In Czech republic)))))))))))))))

Tož tak, no. Mě se jízda s Lagunou (ač Renaulty vůbec nemusím) velmi zamlouvala.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:21, RE: Šmarjá,
A4 napísal:
jak stará je tahle zkušenost majitele??? Auto je 10 staré, za čtyři roky s ním najel 80 tkm. Tzn. pokud je aktuální, tak naftová laguna najela za 6 let 16 tkm, což je asi blbost, a nebo je ten článek starý třeba pět let, čímž se jeho vypovídající hodnota rovná nule
Podle mě je ten článek hodně starý, ale určitou vypovídající hodnotu má. Auto bylo koupeno asi jako předváděčka. Dost mě překvapilo, co vše bylo třeba na autě dělat. Bývá zvykem, pokud člověk nejezdí jako prase, že do prvních 100 000 se mění jen olej, filtry, max. kotouče a desky. Ale podvozkové díly, elektrika, motor, aj. by měly držet. Tady se toho řešilo dost a jestli je pisatel spokojený se spolehlivostí, tak musí být v servisech velmi oblíbený. Hlavně že v zimě a na mokru nemusí díky ESP řešit jak šlapat na plyn. To vždy ´rád´ slyším. Podezřelé je i odrovnané turbo v 80 000. Nemůžu soudit, ale při správném zacházení by mělo vydržet minimálně 150 tkm i u Laguny, ne? Pravděpodobně se kus turba odlomil a poškodil i intercooler. Možná vzniknul problém už v sání, které nasálo a nevyfitrovalo ´něco´. Těžko říct, jestli to byla něčí vina nebo vyšší moc.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:24, RE: Šmarjá,
Zdeny60 napísal:
A co jako? Myslíš, že když je naftová, musí najíždět 80tkm/rok??? Mám kamaráda, který má tu samou Lagunu, jen rok 2006 a ke dnešku má najetých prokazatelných asi 100.000km. Tak si spočítej, kolik se s ní najelo ročně.

Ad Laguna jako celek - vyvedené auto po stránce komfortu, provedení, pohodlí a td, ale některé "drobnosti" mě tedy šokovaly: například zadřené palivové podávací čerpadlo (je na jedné hřídeli se vstřikovacím - výsledek pecka). Dále - přepouštěcí ventil čerpadla - pecka.

Parado...
No, tak najet s autem za 6 let 16 tkm nebo 100 tkm, je trochu rozdíl, ne? Pochybuju, že si někdo koupí nafťáka, aby s ním najel necelé 3 tkm za rok. Ale jak už jsem zmínil na začátku, spíš to bude tím, že ten článek má už pěkných pár let za sebou, řekl bych...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:26, RE: Šmarjá,
Paul napísal:
Podle mě je ten článek hodně starý, ale určitou vypovídající hodnotu má. Auto bylo koupeno asi jako předváděčka. Dost mě překvapilo, co vše bylo třeba na autě dělat. Bývá zvykem, pokud člověk nejezdí jako prase, že do prvních 100 000 se mění jen olej, filtry, max. kotouče a desky. Ale podvozkové díly, elektrika, motor, aj. by měly držet. Tady se toho řešilo dost a jestli je pisatel spokojený se spolehlivostí, tak musí být v servisech velmi oblíbený. Hlavně že v zimě a na mokru nemusí díky ESP ře...
Jo, výčet závad jen potvrzuje fakt, že první laguny téhle generace patří/patřily mezi nejmíň spolehlivá auta vůbec...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:37, RE: Šmarjá,
Zdeny60 napísal:
A co jako? Myslíš, že když je naftová, musí najíždět 80tkm/rok??? Mám kamaráda, který má tu samou Lagunu, jen rok 2006 a ke dnešku má najetých prokazatelných asi 100.000km. Tak si spočítej, kolik se s ní najelo ročně.

Ad Laguna jako celek - vyvedené auto po stránce komfortu, provedení, pohodlí a td, ale některé "drobnosti" mě tedy šokovaly: například zadřené palivové podávací čerpadlo (je na jedné hřídeli se vstřikovacím - výsledek pecka). Dále - přepouštěcí ventil čerpadla - pecka.

Parado...
Přesně tak, ne všichni si kupují diesel aby najezdil desetitisíce ročně. Známí po mě chtěli abych jim pomohl sehnal zachovalou Oktávku 1,9 TDI, přitom ročně najedou jen něco nad 5000 km. Rozmlouval jsem jim to, ať si vezmou 1,6 benzín, ale celkem dobře to zdůvodnili, takže nakonec se kupoval diesel. Sice najedou málo, ale plánují si nechat auto nějakých 10 let (starší manželé), resp. dokud bude sloužit, takže za tu dobu se jim přeplatek vrátí. Z těch 5000 km polovinu najedou s naloženým vozíkem a kufrem (mají menší statek, takže dřevo, stavební materiál, krmivo. 1,9 to zvládá pohoda za 7, 1,6 by jela na hranici sil minimálně za 10. Zdůraznil jsem jim, aby každý rok měnili olej v doporučeném servisu (u předchozí Feldy si jej měnili sami), kde dostanou štempl do servisky a fakturu, takže sice připlatí pár korun za servis, ale při prodeji jim kupující uvěří, že si z něj nedělají prdel. A taky aby to jednou týdně zahřáté pořádně protáhli až do 4000, aby nemuseli řešit zatuhlé lopatky (jejich běžným rozvážným jízdním stylem by jinak sotva překročili 2500 ot.). Mají ji už několik let a jsou spokojeni, takže to není jen o počtu najetých km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 14:40, RE: Šmarjá,
A4 napísal:
Jo, výčet závad jen potvrzuje fakt, že první laguny téhle generace patří/patřily mezi nejmíň spolehlivá auta vůbec...
Mne to nepride ako nejako velmi poruchove. Bola tu recenzia spokojneho majitela nejakeho 1.2TSI auta, ktory v 25t km menil turbo, trochu neskor rozvody. To ze auta prvych 100t km nepotrebuju udrzbu su len zbozne priania zakaznika. Nuz kedysi boli auta na jazdenie, to je pravda. Teraz je tu \\\'tamagochi\\\' model. Kupite si auto a starate sa o ne aby bolo pojazdne, kym vas to neprestane nudit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 15:17, RE: Šmarjá,
Paul napísal:
Přesně tak, ne všichni si kupují diesel aby najezdil desetitisíce ročně. Známí po mě chtěli abych jim pomohl sehnal zachovalou Oktávku 1,9 TDI, přitom ročně najedou jen něco nad 5000 km. Rozmlouval jsem jim to, ať si vezmou 1,6 benzín, ale celkem dobře to zdůvodnili, takže nakonec se kupoval diesel. Sice najedou málo, ale plánují si nechat auto nějakých 10 let (starší manželé), resp. dokud bude sloužit, takže za tu dobu se jim přeplatek vrátí. Z těch 5000 km polovinu najedou s naloženým vozíkem ...
Souhlasím, ale kolik takových lidí je, jeden z tisíce?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 15:31, RE: Šmarjá,
Paul napísal:
Podle mě je ten článek hodně starý, ale určitou vypovídající hodnotu má. Auto bylo koupeno asi jako předváděčka. Dost mě překvapilo, co vše bylo třeba na autě dělat. Bývá zvykem, pokud člověk nejezdí jako prase, že do prvních 100 000 se mění jen olej, filtry, max. kotouče a desky. Ale podvozkové díly, elektrika, motor, aj. by měly držet. Tady se toho řešilo dost a jestli je pisatel spokojený se spolehlivostí, tak musí být v servisech velmi oblíbený. Hlavně že v zimě a na mokru nemusí díky ESP ře...
Turbo je (nebo spíše bylo) u laguny 2 vyhlášené. Běžně odcházelo právě mezi 80 a 90 tisíci km. Důvodem byl (a někdy ještě je) dodržovaný servisní interval výrobce nastavený na imbecilních 30 000km. Po faceliftu byl interval zkrácen na 20 000km a problémy s turbem "náhle" nejsou. Intercooler se mění s turbem vždy (u renaultu), je plný oleje a údajně se nedá vyčistit. Pokud se nevymění, olej zničí kat a případně ještě DPF (když tam je). Podvozek je známý mírně poddimenzovanými silentbloky uchycení zadní nápravy, ty jsou levné (cca 500,-ks), ale je tam dost práce s jejich výměnou. Jejich výměna mne ale překvapuje, běžně vydrží přes 100 tisíc km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 16:54, RE: Šmarjá,
Citroenak napísal:
Mne to nepride ako nejako velmi poruchove. Bola tu recenzia spokojneho majitela nejakeho 1.2TSI auta, ktory v 25t km menil turbo, trochu neskor rozvody. To ze auta prvych 100t km nepotrebuju udrzbu su len zbozne priania zakaznika. Nuz kedysi boli auta na jazdenie, to je pravda. Teraz je tu \\\'tamagochi\\\' model. Kupite si auto a starate sa o ne aby bolo pojazdne, kym vas to neprestane nudit.
Jenže 1,2 TSI je konstrukční mrdka a navíc ty věci byly řešeny v rámci záruky a bylo vystaráno. Tady pisatel řešil každou chvíli něco a ty nejdražší věci na své náklady. Jinak jsem na vlastní kůži nezažil auto, se kterým by do 100 000 byly takové starosti. Většinou je třeba v prchních 10 - 20 000 km vychytat mouchy typu: špatná geometrie od novoty, špatně uchycený kus něčeho, ale to se většinou vychytá na první či druhé prohlídce a měl být na dlouhou dobu pokoj.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 21:16, Spokojenost?
Nevím, osobně bych při téhle bilanci zrovna spokojený nebyl. Možná s ohledem k pořizovací ceně tolerovatelné, ale víc rozhodně ne. Takový Passat by si za takovouto porci závad slízl spousty kritiky, tadje je to ale vlastně Renault, takže tak nějak v normě... Tak mi to přijde.
Jinak proti Laguně II po FL rozhodně nic nemám, ale když, tak v benzinu. Těch je ale pro změni velmi málo, vím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 22:49, RE: Spokojenost?
rohYpnol napísal:
Nevím, osobně bych při téhle bilanci zrovna spokojený nebyl. Možná s ohledem k pořizovací ceně tolerovatelné, ale víc rozhodně ne. Takový Passat by si za takovouto porci závad slízl spousty kritiky, tadje je to ale vlastně Renault, takže tak nějak v normě... Tak mi to přijde.
Jinak proti Laguně II po FL rozhodně nic nemám, ale když, tak v benzinu. Těch je ale pro změni velmi málo, vím.
No, spíš v turbobenzinu (125 a tuším cca 150 kW), to jsou prej povedený motory
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.08.2012 03:02, RE: Šmarjá,
Paul napísal:
Přesně tak, ne všichni si kupují diesel aby najezdil desetitisíce ročně. Známí po mě chtěli abych jim pomohl sehnal zachovalou Oktávku 1,9 TDI, přitom ročně najedou jen něco nad 5000 km. Rozmlouval jsem jim to, ať si vezmou 1,6 benzín, ale celkem dobře to zdůvodnili, takže nakonec se kupoval diesel. Sice najedou málo, ale plánují si nechat auto nějakých 10 let (starší manželé), resp. dokud bude sloužit, takže za tu dobu se jim přeplatek vrátí. Z těch 5000 km polovinu najedou s naloženým vozíkem ...
Ani tak se jim nic nevrátí, spíš naopak ne? Jedině že tu naftu kradou nebo maj vrt na zahradě. Stejně by ta 1.6 s dědkovskym vozejkem na prdeli nejezdila za 10 litrů a to ani maximálně, natož minimálně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.08.2012 18:28, RE: Spokojenost?
rohYpnol napísal:
Nevím, osobně bych při téhle bilanci zrovna spokojený nebyl. Možná s ohledem k pořizovací ceně tolerovatelné, ale víc rozhodně ne. Takový Passat by si za takovouto porci závad slízl spousty kritiky, tadje je to ale vlastně Renault, takže tak nějak v normě... Tak mi to přijde.
Jinak proti Laguně II po FL rozhodně nic nemám, ale když, tak v benzinu. Těch je ale pro změni velmi málo, vím.
POsledni dobou se uz do rozumnych financnich sver dostava Lag II po FL 2007 2.0 DCI 110KW/340NM .. co rikate na nej ?

Ted mam cca 1,5roku Toledo 81KW TDI .. a rad bych do neceho modernejsiho a bezpecnejsiho neduniveho.. preci jen 1997 rocnik neni buhvico.Mam ale trochu obavy z nakladu .. ale co jsem vycetl tak turbo je chlazene kapalinou (nemelo by toliko trpet jako u konkurence) dale je tam rozvodovy retez .. z tech klasicky naftakovych problemu (pri tankovani normalni nafty nelite s tatry) tedy zbyva dost drahej setrvak (pri spojce) a ??
Tuhle verzi uz jsem si zkousel (ma to kamarad od novoty cca 100tis najeto ..bez problemu) a motor je fakt sikovnej ..sice papa okolo 6,5litru ..ale na ten vykon si myslim ze rozumne.
Jeste nekde mozna v "rozumnejsi" casti hlavy mam schovane Mondeo po FL (od 03-04) 2.0 nebo 2.5 V6 ..bud hned nebo potom LPG
Najezdim 12-20tis rocne (stav.firma - ruzne vzdalenosti)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 30.08.2012 07:11, RE: Spokojenost?
joseph napísal:
POsledni dobou se uz do rozumnych financnich sver dostava Lag II po FL 2007 2.0 DCI 110KW/340NM .. co rikate na nej ?

Ted mam cca 1,5roku Toledo 81KW TDI .. a rad bych do neceho modernejsiho a bezpecnejsiho neduniveho.. preci jen 1997 rocnik neni buhvico.Mam ale trochu obavy z nakladu .. ale co jsem vycetl tak turbo je chlazene kapalinou (nemelo by toliko trpet jako u konkurence) dale je tam rozvodovy retez .. z tech klasicky naftakovych problemu (pri tankovani normalni nafty nelite s tatry) te...
vyreseno .. koupe OII TDI
reagovať
Ondiss
počet príspevkov2
dátum registrácie01.12.2018
Sobota 01.12.2018 13:43, Renault Laguna 2 / 1.9 dCi 88kw
Zdravím mám takový problém či otázku.
Včera jsem jel po dálnici 130km/h rychlostí, auto jelo krásně a bez problému a nejednou v té rychlosti vypl motor a rozsvítila se palubní deska, zajel jsem ke kraji, bohužel vozidlo nelze nastartovat, svítí STOP, když jsme připojili diagnostiku, všechny řídící jednotky komunikovali krom motorvé " nelze navázat spojení " .. neví někdo co se mohlo stát ? či jak tento problém řešit? Díky za odpovědi.
reagovať
Piza
počet príspevkov1
dátum registrácie05.12.2018
Streda 05.12.2018 19:42, Laguna ll - ztráta výkonu, cukání
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli jste se náhodou někdo nesetkal s problémem že auto najednou z ničeho nic ztratí vikon ale žádná kontrolka se nerosviti stalo se mě to z lagunou už asi 5 pokaždé to začne cukanim a pak to přestane jet párkrát stačilo jen zhasnout motor a chvíli počkat po nastartování motoru to opět šlapalo tak jak má asi měsíc někdy i 2 a pak se to opakovalo přitom po napíchnutí na diagnostiku to zatím ani jednou neukázalo žádnou závadu už jsem zkoušel kde co vyměnit ale nic nepomohlo nemohl by mě někdo poradit prosím
reagovať
honza83
počet príspevkov1
dátum registrácie05.12.2018
Streda 05.12.2018 21:41, RE: Laguna ll
citácia:
reakce na: Piza, 05.12.2018 19:43 (Dobrý den chtěl bych se zeptat ...)


Uhnilé dráty v konektoru čidla klikové hřídele.
reagovať




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všetky práva vyhradené.