0
späť
 

diskuze k tématu: Octavia 3 1.4 tsi vs 2.0 tdi a obecně benzín vs nafta

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, typ vozidla, osobní
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Pondelok 20.08.2018 15:56, RE: RE: Nebál bych se dieslu, ale bral bych jen přímo od Škody :-)
citácia:
reakce na: krpy31, 20.08.2018 12:44 (Takže když bych šel do 2.0 tdi ...)


Obecně by to vadit nemělo, problém bych viděl v longlife intervalech. Nevím jak to teď škoda má, ale pokud se měnil olej po 30 tis., tak máš do budoucna zaděláno na problém.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 21.08.2018 14:40, Jedině podle servisních záznamů
Všechny výměny oleje by měly být v servisních záznamech, takže hledat takový vůz, kde majitel/firma měnila co 15000km. S mým Rapidem také měním olej častěji a do záznamů to jde.
Ale je to piplačka to uznávám
Kurnik ale dívám se na nabídky přímo u VW a jsou tam Golfy v kombíku s povedeným 1.2 TSI 81kw do 300tis.kč ještě v záruce do 2019. Možná má Oct větší kufr, ale jinak mě Golf v kombíku špatný nepřípadá teda
reagovať
Luckyson
počet príspevkov6
dátum registrácie21.09.2015
Štvrtok 23.08.2018 22:28, RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: BobanHTP, 21.08.2018 14:40 (Všechny výměny oleje by měly b ...)


Ty Golfy tam vidim spis za 400k....
reagovať
Citroenak
počet príspevkov718
dátum registrácie13.04.2012
Sobota 01.09.2018 21:12, Jedině podle servisních záznamů
Vyberate auto od koncernu. Pre mna je otazka, ci si kupit zlozity diesel alebo zlozity benzin velmi jednoducha. Diesel u nas stoji aktualne myslim pod 1.20 eur, benzin 1.42 eur. Diesel ma nizsiu spotrebu. Zlozitost, ako som spominal, takmer rovnaka. Takze: ktore auto si vyberie? Odpoved necham na Vas. Keby ste sa rozhodovali medzi octaviou diesel a mazdou benzin, odpoved by bola ina. Ale pytat sa, ktory moderny kram je lepsi..
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Sobota 01.09.2018 21:39, RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: Citroenak, 01.09.2018 21:12 (Vyberate auto od koncernu. Pre ...)


trefná odpoved
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 03.09.2018 15:07, RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: Luckyson, 23.08.2018 22:28 (Ty Golfy tam vidim spis za 400 ...)


Ahoj, dej si www.dasweltauto.cz, zvol Golf Variant, dej tak rok od 2014, není to tak marné...
reagovať
Luckyson
počet príspevkov6
dátum registrácie21.09.2015
Pondelok 03.09.2018 18:12, RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.09.2018 15:07 (Ahoj, dej si www.dasweltauto.c ...)


Jako neni, ale i tak jsi na cene od 250k a vic, a to s autem starym 4 roky a s najezdem okolo 100.000...

Aktualne stojim pred podobnym problemem, jako tazatel, mam v planu koupit nejakeho kombika do cca 350k a kdyz se podivam na moznosti, tak za tu cenu (a neni to o moc vic, nez se puvodne tazatel ptal) to vidim jednoznacne na nove auto. Zatim mi pripada nejlepsi bud vybehovy skladovy Ford Focus 1.6 nebo KIA Seed 1.4. Ta KIA je podle me technologicky dal a i vybava je za stejne penize vyssi nez u Focuse, ale zase me strasi to "KIA", nevim, zda se tomu da verit nebo ne...

Dival jsem se jeste na starsi Octavie pres program Skoda Plus a treba rocni 1.6 TDI v kombiku s najezdem do cca 25k stoji okolo 400.000, takze novy Focus/Kia mi prijde jako mnohem lepsi volba.

Mozna hodim muj dotaz jeste jako novy prispevek, at to tu puvodnimu tazatali moc nezaspamuju...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 04.09.2018 10:51, RE: RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: Luckyson, 03.09.2018 18:12 (Jako neni, ale i tak jsi na ce ...)


Ahoj, je to jenom zdání, Focus je právě technologicky vyspělejší, stačí se projet, pak porovnat karosérie. Výbava - těžko říct co opravdu potřebuješ, za mě je motor 1.6 Ti-VCT trošinku silnější než 1.4 od Kie.

Focus jako celek je robustnější, se silnějším motorem, odolnějším a lepším podvozkem, který je lépe odhlučněný. Pak je tu přesné řízení s opravdovým požitkem z jízdy, auto prostě poslouchá jako Spitfire U Focusu jde "vyjednat" pětiletou záruku a je daleko "funkčnější", než u Kie, viz níže.
Originál díly má Focus levnější, většinou

Kia boduje často lepší výbavou, 6-kvaltem, a líbivým dizajnem. Bohužel řízení, podvozek a odhlučnění od kol je o třídu horší než ve Focusu. Kia ale má 7 letou záruku, jenže pozor, jednou nedojdeš včas na výměnu oleje a vše padá, to si užil kamarád, kterému se v Rio 1.25i r.v.2012 odporoučel motor ve 120tis.km a záruka nebyla uznána, protože jednou přijel na výměnu oleje o dva měsíce později, než ho vyzvali.

Můj pohled je, že za 350tis.kč seženu Golf kombík nebo Seat Leon ST nebo Octávii s motorem 1.2 TSI nebo 1.6 TDI a mám o třídu lepší auto. Vzal bych něco co je ještě v záruce..
reagovať
Luckyson
počet príspevkov6
dátum registrácie21.09.2015
Utorok 04.09.2018 12:09, RE: RE: RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.09.2018 10:51 (Ahoj, je to jenom zdání, Focus ...)


Jak to myslis ? Ze bys do toho Focuse teda nakonec nesel, ale radsi sel do starsi Octavie ?

Nebo je toto:

"Můj pohled je, že za 350tis.kč seženu Golf kombík nebo Seat Leon ST nebo Octávii s motorem 1.2 TSI nebo 1.6 TDI a mám o třídu lepší auto. Vzal bych něco co je ještě v záruce.."

.... jen zkopirovano z nejakeho jineho prispevku ?

Ted jsi me teda znejistil....
reagovať
krpy31
počet príspevkov6
dátum registrácie15.08.2018
Utorok 04.09.2018 21:01, RE: RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: Luckyson, 03.09.2018 18:12 (Jako neni, ale i tak jsi na ce ...)


Klidně se ptej tady, rád si počtu i o příbuzném tématu :)
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 06.09.2018 13:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: Luckyson, 04.09.2018 12:09 (Jak to myslis ? Ze bys do toho ...)


Ahoj, je to přesně tak relativní jak píšu.
Nový vůz Focus III facelift 1.6 Ti-VCT s přehledem najezdí těch 300tis.km, to je jak deset let jezdit 30tis.km bez větších starostí. Odpadá problém s turbem, které není levné ani pro TSI ani pro Ecoboost.

Jenže pokud jezdíš nebo budeš jezdit často dálnice a nechceš díesel, je lepší TSI nebo Ecoboost. Jednak spotřebou, ale také hlučností. tam se atmosféry moc nechytají,. Prostě jezdit denně hodinu 130km/h v hlučném autě je na "palici" a sám bych koupil tedy něco s turbem, byť vím, že motor bude dražší na údržbu.

A do toho ještě úvaha o dieslu. Pokud totiž užíváš auto jako můj kolega s Alfa Romeo 159 2.0 JTD, který jezdí přes týden po městě , ale o víkendu jede 2x60km na chalupu, tak se FAP filtr vyčistí a nedělá problémy. Výhodou dieslu je, že je dělaný na velký nájezd a prodáš ho dobře udržovaný i s 250tis.km za dobrou cenu. To u benzínu jde maximálně u Hondy Accord 2.4 VTEC Ale hned dodávám = kvalitní nafta a aditivum.

Ufff Sám bych váhal a ikdyž nemám moc rád diesly, pokud bych chtěl auto na dlouho a jezdil bych hodně, asi bych bral něco jako 1.6 TDI Golf apod.. Závodit nepotřebuji, stačí to
reagovať
Luckyson
počet príspevkov6
dátum registrácie21.09.2015
Piatok 14.09.2018 23:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jedině podle servisních záznamů
citácia:
reakce na: BobanHTP, 06.09.2018 13:17 (Ahoj, je to přesně tak relativ ...)


Prochazim to denne jak vul a nemuzu se porad rozhodnout, do ceho jit... :(

Octavia III s 1.6 TDI 81kW, se da s najezdem do 20.000 a starim max rok 2016 koupit uz slusne vybavena do 400k, coz je pro me moralni meznik pri nakupu. A bude to i s prodlouzenou zarukou na 4 roky / 60.000 km, coz je take plus.

Pokud bych jako alternativu zkusil hledat mezi nizsi tridou a diky tomu za podobne penize rovnou nove auto, jako je napr Focus, Seed, i30 atp., dostanu se do 400k pouze s benzinem a tim padem s nizsi vydrzi motoru, vyssi spotrebou a mensimi rozmery. Vyhoda bude "pouze" to, ze je to nove auto s delsi zarukou, nez ma ta Octavia vyse.

Kdyz bych zkusil hledat mezi temi novymi auty variantu s dieselem, tak jsem u vsech znacek pomalu na 500k, coz uz odmitam za auto dat. A tim ta cenova vyhoda oproti Octavii 1.6 TDI do 400k razem mizi...

Mam najezd cca 2000 km mesicne, coz je 24000 km rocne, takze bych diesel vyuzil dle me dobre.

No, zacinam se priklanet k te starsi Octavii, protoze stejne velky vuz, stary max 2 roky, takze se zarukou, s vybornou spotrebou, s delsi vydrzi motoru, nez ma benzin a s cenou do 400k, podle me nesezenu...
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.