0
späť
 

diskuze k tématu: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy - Focus, Rapid?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Sylvie K.
počet príspevkov4
dátum registrácie28.11.2018
Streda 28.11.2018 00:35, Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy - Focus, Rapid?
Prosím o radu. Chci koupit auto do 300 tis. ve velmi dobrém stavu a s rozumnou výbavou. Využití je 80% na krátké cesty v městské špičce / zácpě, cca 2x za měsíc pak jedu delší cestu po dálnici. Řeším hlavně jízdní vlastnosti, bezpečnost, spolehlivost, kufr (ať se v pohodě sbalím s dcerou na lyže apod.)... a jako bonus ocením nízkou spotřebu/provozní náklady.
Uvažuju o Focusu III 1.0 nebo Rapidu 1.0 , protože s Focusem mám dobrou zkušenost (teď mám II 1.6Ti-VCT a 10 let vydržel v dobrém stavu), Rapida má známá a chválí si ho. Je to rozumná volba? A který z nich?
Nebráním se i jiné značce, jen nemám zkušenost a reference.
Jaké jsou vaše zkušenosti a co byste doporučili?
Předem děkuji za doporučení.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 28.11.2018 09:24, RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: Sylvie K., 28.11.2018 00:35 (Prosím o radu. Chci koupit aut ...)


Ahoj Rapid mám 2016 1.2 TSI a můj kolega a kamarád má o rok mladší Focus III 1.6 Ti-VCT, abych se přiznal doslova jsem ho přemluvil ať nekupuje Rapid

Rapid:
+ motor 1.2 TSI E211, spolehlivý, úsporný a tichý, můj synovec už má v práci dva s 200tis.km a vše je v pořádku
+ po faceliftu se povedl i podvozek(není překlep), pohodlný ale ne houpavý
+ řazení, řízení i pedály jdou lehce - ocení zejména ženy
+ drží cenu(ale to i Focus) a má často velmi dobrou výbavu(doporučuji Fresh a později Ambition plus a výše)

- nekvalitní díly jako evergreen uvádím kompresor klimatizace SANDEN, který je konstrukčně špatný a Škoda to ví. Obrovské problémy s reklamacemi(na Škoda Foru je na to celé vlákno), kdy servisy se brání zuby nehty, přitom je na to vypasný "protokol" a mají to měnit za DENSO, který je vpořádku
- nekvalitní zpracování sedaček, krabatění či švy -opět Škoda to nechce reklamovat
- téměř všem časem začně vrzat plynový pedál - konstrukční vada, servis to promaže a tak dookla a těší se na konec záruky
- rezivění i nových brzdových kotoučů, často už v salonu -> no comment
- část majitelů po roce má hlučnější palivové čerpadlo, při startu a na volnoběh -> servis neuznáva jako závadu
- občas se loupe kůže na volantu
- nejde složit zadní podsedák, je to na šroubech, takže jen částečně složíš opěradla
- automat DSG se suchou spojkou je asi nejméně spolehlivý automat vůbec na trhu, samotný prodejce si mě vzadl bokem při konfiguraci a řekl, že pokud to nechci prodávat při 100tis.km tak nebrat
- nekvalitní základní barvy, brát metalízu

Focus III
+ větší než Rapid(na šířku o 10cm, což jsou metry v měřítku pokoje např.)
+ robustnější a kvalitnější díly, od podvozku, sedaček až po měkčené plasty na palubce
+ drží cenu stejně dobře jako Rapid
+ automat Powershift je spolehlivý, jen se musí měnit olej podle servisního plánu
+ motor 1.0 Ecoboost 92kw je jeden z nejlepší litrů s turbem, klasický litinový blok,spolehlivý
+ vetší bezbečnost, už ty tenké dveře v Rapidu budí otázky, ve Focusu mají až dvojnásobnou tloušťku místy

- vzadu málo místa na nohy, kombík je na tom lépe
- menší síť servisů a prodejců, někdy je problém dostat náhradní vůz atd, tam Škoda je jednička a nechytá se ani VW
- často chudá výbava, ale při jízdě mu to odpustíte a zejména pak při jeho spolehlivosti

Jinak ve městě je prostě nejpříjemnější automat, jenže jako ojetina moc rizikové
Řídil jsem Peugeot 2008 a moc mě nepřesvědčil, Rapid působí jistěji a tišeji a to nemluvím o Focusu
Možná mě přijemně překvapil Renault Captur, ale mě vadí, že vzadu nejsou okenní airbagy, což Focus i Rapid má.
reagovať
Sylvie K.
počet príspevkov4
dátum registrácie28.11.2018
Streda 28.11.2018 09:57, RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: BobanHTP, 28.11.2018 09:24 (Ahoj Rapid mám 2016 1.2 TSI a ...)


Moc děkuji!
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 28.11.2018 10:39, RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: Sylvie K., 28.11.2018 09:57 (Moc děkuji! ...)


Není zač, jen jsem chtěl napsat, že i přes všechna úskalí, co jsem napsal, považuji ženin Rapid Spaceback za praktické auto. Že je menší a má dobrý výhled díky velkým oknům, může být ve městě výhoda. Jinak pár lidem na foru se podařilo klimatizaci vyreklamovat a tak možná to není takový problém. Ce se týká sedaček, ne úplně každý to krabatění má, takže může to být jen vadná série. Jinými slovy, Rapid není tak špatný, jen má svoje mouchy a je třeba o nich vědět.

Jenže Focus je poctivé auto segmentu C(Rapid má podvozek užší než Clio nebo Polo nebo Rio), které musí obstát v konkurenci Golfu, Meganu, Astry, Peugetu 308 a tak si kvalitativní prohřešky, jaké má Rapid prostě nemůže dovolit
reagovať
Sylvie K.
počet príspevkov4
dátum registrácie28.11.2018
Streda 28.11.2018 12:42, RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: BobanHTP, 28.11.2018 10:39 (Není zač, jen jsem chtěl napsa ...)


Ještě jednou moc díky! Můžu ještě jeden dotaz - kdybych se rozhodla pro Focus combi s 1.0 motorem - je 74 kw ok nebo jít rozhodně do 92 kw? Jezdím tak přiměřeně, ale mám ráda, když při předjíždění umí auto aspoň trošku zrychlit... moc děkuji.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 28.11.2018 15:04, RE: RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: Sylvie K., 28.11.2018 12:42 (Ještě jednou moc díky! Můžu je ...)


Jakmile podržíte otáčky cca kolem 3000 a začnete předjíždět, i slabší verze akceleruje dostatečně. Ostatně já mám Rapid 66kw pětikvalt a musím dělat totéž Všemi deseti ale doporučuji před koupí vůz projet!
Po koupi si nechtejte jen zkontrolovat u Fordu jakousi hadičku chlazení(měli by už vědět), v počátcích nebyla kvalitní a praskala časem.

Co se týká Focusu III, stále platí, že motor 1.6 Ti-VCT je nejspolehlivější ben. motor pro Focus. Takže pokud by se Vám naskytla možnost koupit tuhle motorizaci, nebojte se jí. Je sice línější, než Ecoboost, ale jednodušší a levnější na údržbu.
reagovať
Sylvie K.
počet príspevkov4
dátum registrácie28.11.2018
Streda 28.11.2018 15:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: BobanHTP, 28.11.2018 15:04 (Jakmile podržíte otáčky cca ko ...)


JJ, děkuji. Chci koupit starší, ale u autorizovaného prodejce Ford, byť vyjde o něco dráž.... bazarům nevěřím :D
K tomu 1.6 Ti-VCT - ten právě mám, jezdí slušně, po 10 letech pořád v dobrém stavu a bez oprav.... ale spotřeba v létě přes 8l a v zimně 9,5 mně prostě přijde u takového auta šílená.... jasně, když jedu někam dál, je to o kus lepší... jenže já v 80% popojíždím v zácpách... takže průměr mám takto a to kupuju lepší benzín...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 29.11.2018 09:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: Sylvie K., 28.11.2018 15:31 (JJ, děkuji. Chci koupit starší ...)


Máte pravdu, měl jsem Focus II 1.6 Duratec benzín(ten slabší, než Ti-VCT) a ve městě jsem měl 8-9l taky. Megane III 1.6 ben. to samé, ten Rapid si veme tak 6,5-7l ve městě ale to musíte nechat start-stop aktivní, což není dobré pro motor, ale budiž
Věc ale není černobílá, pokud máte nízké náklady na Focus díky spolehlivosti. Např. jezdíte levně v TSI jako můj kamarád, ale pak Vám odejde turbo, které stojí 15000kč repas a celkové náklady na rok Vám stoupnou na více jak s Focusem, co jezdí za 9l

Ecoboost bude na tom podobně jako TSI, jen Focus je těžší, než Rapid, tak počítám max půl litru navíc. Jinak u všem malých turbomotorů berte dál kvalitní benzín a nejlépe i aditivum, anpř. VIF Super, oplatí se to!
reagovať
petrk
počet príspevkov66
dátum registrácie21.04.2018
Sobota 01.12.2018 09:20, RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
Posílám moji zkušenost s Rapidy. Měl jsem Rapida 1,4 TDI r.v. 2016 najeto 50.000 km a nyní mám Rapid 1,4 TDI r.v. 2017 aktuálně najeto 54.000 km. Jedná se o služební auta v rámci OL.

- nekvalitní díly jako evergreen uvádím kompresor klimatizace SANDEN, který je konstrukčně špatný a Škoda to ví. Obrovské problémy s reklamacemi(na Škoda Foru je na to celé vlákno), kdy servisy se brání zuby nehty, přitom je na to vypasný "protokol" a mají to měnit za DENSO, který je v pořádku ..... nic takové jsem nepozoroval

- nekvalitní zpracování sedaček, krabatění či švy -opět Škoda to nechce reklamovat ....... nic takového jsem nepozoroval

- téměř všem časem začně vrzat plynový pedál - konstrukční vada, servis to promaže a tak dookla a těší se na konec záruky ....... nic takového jsem nepozoroval ... nic nevrže ani nelupe

- rezivění i nových brzdových kotoučů, často už v salonu -> no comment .... brzdové kotouče povrchově korodují všem autům ... pokud nejezdí

- část majitelů po roce má hlučnější palivové čerpadlo, při startu a na volnoběh -> servis neuznáva jako závadu .... nic takového nepozoruji

- občas se loupe kůže na volantu ..... nic takového nepozoruji

- nejde složit zadní podsedák, je to na šroubech, takže jen částečně složíš opěradla ... nic, co by mi vadilo

- automat DSG se suchou spojkou je asi nejméně spolehlivý automat vůbec na trhu, samotný prodejce si mě vzadl bokem při konfiguraci a řekl, že pokud to nechci prodávat při 100tis.km tak nebrat ..... nemám osobní zkušenost

- nekvalitní základní barvy, brát metalízu .... mám metalízu

Zeptám se ... nemá náhodou litrový motor 92 kW od Fordu dvouhmotový setrvačník? To osobně považuji za větší průšvih než celé vodou chlazené turbo ... v případě používání auta v převažujícím městském provozu (zácpy)
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 03.12.2018 12:04, RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: petrk, 01.12.2018 09:20 (Posílám moji zkušenost s Rapid ...)


Ecoboost 1.0 nemá dvouhmoťák. Celkově je to odolný litinový motor, jen je třeba dát pozor na tu hadičku chlazení -nechat zkontrolovat u Fordu.

Ten Rapid = mám 2016 1.2 TSI a vše co jsem napsal mě potkalo. Mám pětiletou záruku na něj, ale stojí mě to čas a také neskutečnou energii nezařvat ať si ho vemou zpátky, že jsem si koupil auto a ne ...

Navíc mě potkalo ještě toto:
- vykřivený spojkový pedál > reklamace uznána, vyměněno, zatím klid
- kvílení manžet přední nápravy při max. rejdu - promazáno spec. mastí, zatím klid ale mast jednou dojde, tak uvidíme

U Rapidu dochází k dílčím úpravám během roku, aniž by se jednalo o nějaký facelift apod. Může se stát, že máš už jiné manžety, že máš jiné kotouče, prostě nejde nic paušalizovat.
Já si tohle dovoliji o Rapidu napsat, protože nejsem sám na oficiálním Škoda foru. Např. s klimatizací je nás tam deste takových, s reznoucíma kotoučema něco podobného.
U Spacebacku si zase lidé stěžují, že praská časem třetí brzdové světlo - reklamace je uznána a dostaneš to samé a kruh se uzavírá a Škoda čeká, až Ti dojde záruka
Já na Spacebacku prasklinu nemám, ale mám to brát, že všichni ostatní lžou?

Pak další postřeh. Bydlím v Beskydech, kde se nesmí solit cesty. Párkrát za zimu se udělá na cestě taková ta "brajda" cca 5-10cm měkkého sněhu. Rozdíl jízdy Focusu a Rapidu je nebetyčný.
Rapidu reaguje trakční kontrola opožeděně a hodně benevolentně, výsledkem je daleko nebezpečnější jízda, kdy i při cca 40km/h se auto může dostat "do smyku". To Focus má trakční kontrolu daleko lepší- zásahy jsou téměř nepřetržíté, ale vůz drží rovnou stopu a hlídá i minmální "odklony".
Pro pražáka nic neříkající detail, ale pro člověka z hor podstatný argument koupit raději Focus
Jinak kamarádovi na Rapidu 2015 měnili už volant a sedačku řidiče. Zůstavala mu voda ve dveřích(vada opravena po 2015). Jinak ale auto jezdí a zatím nezůstalo stát nikde... Problém je, že můj Focus za 6 let provozu neměl měněno nic, kromě trubky serva za 300kč
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 03.12.2018 18:28, RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
Počkej, pro tebe je daleko lepší systém, který ti do toho furt kecá a je méně benevolentní? Já nevím, já jsem taky z hor, ale přijde mi lepší jízda z citlivou nohou, než nepřetržité zásahy protiprokluzu. Takže ano, pro mě jako nepražáka to je podstatný argument, ale ne pro Ford, není nic horšího než asistenty které a) nejdou vypnout b) myslí si, že jsou chytřejší než já
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 04.12.2018 09:54, RE: RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: vavrisimo, 03.12.2018 18:28 (Počkej, pro tebe je daleko lep ...)

Ahoj, pokud jezdíš denně na sněhu a v protisměru potkáváš i TIR vozy, tak děkuješ na každou trakční kontrolu co je
Pokud si chceš zařádit, ale zároveň nikoho dlašího zabít, tak si najdeš cestu, kde moc aut nejezdí a trakční kontrolu vypneš - takže je v tom naprostá svoboda.
Ve Focusu II je trakční kontrola už na takové úrovní, že na "brajdě" člověk lépe jet nedokáže, prakticky pořád bude lítat zleva-doprava a po pár kilometrech dostane křeč do ruky
To "brajda" je podstatné slovo, pokud je zasněžená cesta ujetá a tvrdá atd. člověk dokáže dříve než elektronika vycítit, co má dělat, jenže ne každý má talnet cítit co auto dělá.

Jinak existují statistiky přes celou Evropu, že vozy s kontrolou trakce mají v zimě méně nehod.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 17.12.2018 17:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ojeté auto v super stavu do 300 tis pro městský provoz/zácpy
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.12.2018 09:54 (Ahoj, pokud jezdíš denně na sn ...)


Bobane, pokud můžu a jde to tak tyto asistenty vypínám i na dodávce, protože se může stát situace, kdy potřebuju, aby to kua hrabalo a ono to nehrabe a pak jsem v kýblu. Jsem ze staré školy a s těmito fičůrami jsem neustále v boji, auto uklouzne, cítím to, dám kontra a ta svině mi začne cukat volantem, brzdama a já nevím čím ještě a já jsem s tím v tu chvíli ve válce :) . Takže vypnout a mám klid. Měl jsem sprintera, ten neměl ani abs a v zimě to jezdilo jen zadkem napřed a bylo to čitelné a hravé auto :) což je asi divné říkat o dodávce, ale já si to docela užil. Takže když sendu do jakéhokoliv vozu, hned hledám kde vypnout ty nesmysly. ano je to moje riziko, ale v mém případě si myslím, že je to bezpečnější, než se prát se softwarem.

A teď k tématu: za mě focus.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.