0
späť
 

diskuze k tématu: Fabie r.v.2010 16v,obsah1390ccm,výkon63kw,řada III.

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy
zpevak
počet príspevkov3
dátum registrácie09.12.2018
Nedela 09.12.2018 13:19, Fabie r.v.2010 16v,obsah1390ccm,výkon63kw,řada III.
Dobrý den,prosím o odborný názor na spolehlivost motoru 16v,obsah1390ccm,výkon63kw.Zvažuji koupi takové Fábie.Jezdím jen do zaměstnání a po dálnici jednou za 2 roky.Najedu za rok 8-9 tis.km.Nyní mám Octávii 1,6 rok výroby 1997,najel jsem na ní 275000km.Na Octávii skoro vše původní,samozřejmě dělané rozvody a klapka,ale jinak motor jede jako hodinky.
Ozývají se názory,že v roce 2019 budou majitelé vozů s eurem II ,III,platit tučný poplatek,proto zvažuji koupi novějšího vozu.
Děkuji za odbornou odpověď.
Jara.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 09.12.2018 19:47, RE: Fabie r.v.2010 16v,obsah1390ccm,výkon63kw,řada III.
citácia:
reakce na: zpevak, 09.12.2018 13:19 (Dobrý den,prosím o odborný náz ...)


Dobrý den, tenhle motor jsme měli dlouho v rodině, díky Roomsteru. Můžu jen přitakat, že jste si vybral nejspolehlivější ben. motor od koncernu.
Před čím bych chtěl ale varovat, je kvalita a spolehlivost ostatních částí Fábie II, kterou jsem vlastnil pět let a najel 130tis.km od novoty. Abych to napsal jedním slovem - zlobí toho dost a opravy nejsou vždy levné. Proto bych Vám všemi deseti doporučil koupit VW Polo, VW Golf a jeho variace - nebudete litovat, tito sourozenci jsou postaveni na daleko lepších dílech a mnohé bolístky Fábie II nemají.
Pokud byste "přežil" i jinou značku, velmi příjemný a spolehlivý je i Ford Focus III s nesmrtelným motorem 1.6 Ti-VCT, který předčí VW 1.4 samozřejmě výkonem, ale také údržbou. Musíte si uvědomit, že koncernový 1.4 má např. dva katalyzátory a docela drahý rozvodovou sadu.

Ale abych nepsal jen abstraktní báchorky a bláboly jako na Parlamentních listec. uvedu, co nás nejčastěji trápilo na Fábii 2 klubu:
- poddimenzovaná přední náprava(opravy nejsou likvidační naštěstí)
- zalomování hl. kabelového svazku vedoucího do předních dveří (konstrukční vada)
- odcházení potenciometru nastavení teploty
- zatékání vody do kufru, rezerva pak plave v "lázni"
- nízká životnost výfuků(pokud jste hodně klidný řidič a bez dálnic, tak to neplatí)
- opravdu podprůměrné brzdy, řekl bych tak 50% Octávie I beze srandy
- velmi špatné jízdní vlastnosti na sněhu, na dálnici a mokru, při bočním větru(je to dáno extrémním nepoměrem rozchodu kol s výšky karoserie)
- špatné odhlučnění

Těch kvalitnějších a hodnotnějších aut je daleko více, ale chápu, že máte rád Škodovky, tak mě napadlo, kupte radějí zachovalou Octávii II, klidně s motorem 1.4 16v a budete daleko spokojenější. A pokud byste koupil opět se stejným motorem Golf VI, budete se usmívat při každé jízdě, tak jako v Polu
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.