0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis II – jaká je druhá generace?

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 29.08.2014 07:52, Stačí jen...
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Piatok 29.08.2014 08:19, RE: Stačí jen...
A4 napísal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...


ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
reagovať
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 29.08.2014 08:24, RE: Stačí jen...
tomaskrtek napísal:
A4 napísal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.


No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Piatok 29.08.2014 09:22, RE: Stačí jen...
A4 napísal:
tomaskrtek napísal:
A4 napísal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou


ale ony jezdí, jenže ne u nás Arabové a Ukrajinci je tady vykoupili a když se nějaká náhodou objeví a je za rozumnou cenu tak po ní skočí i dnes.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 29.08.2014 11:19, Spotřeba oleje
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Piatok 29.08.2014 16:08, RE: Spotřeba oleje
*autofans* napísal:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.

jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 29.08.2014 23:19, RE: Spotřeba oleje
tomaskrtek napísal:
*autofans* napísal:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit


Trochu jsem znejistěl a vydal se k autu s čelovkou a kusem toaleťáku abych přeměřil olej Motor je to taky 1,8 VVTi (108 kW) i když ve Versu a ne v Avensisu. Naštěstí je olej lehce pod horní rysku, kolik mělo na začátku nevím, najeto má cca 4500 km. Motor nijak šetrně nezajíždím, do Mnichova a zpět jsem jel i 150 km/h na tempomat kde to šlo. Všechny 1,8 VVTi asi tedy olej nežerou. Ovalitu válců nedokážu posoudit. Jinak třeba Yaris 1,3 VVTi model 2008 nežere olej vůbec.
reagovať
tommmmm
počet príspevkov4
dátum registrácie19.08.2009
Sobota 06.09.2014 10:13, Benzin
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 07.09.2014 19:06, RE: Benzin
tommmmm napísal:
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?


Ne nepotřebuje. Požadavek na 98 oktanů byla specialita koncernových FSI, všichni ostatní se obešli bez toho.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 08.09.2014 14:23, n98
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 08.09.2014 21:22, RE: n98
Zdeny60 napísal:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.


U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 08.09.2014 21:50, RE: n98
Pavlik napísal:
Zdeny60 napísal:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....


Mazda 2,3L DISI Turbo zřejmě nevyžaduje 98 oktanů, viz. tady a jinde http://en.wikipedia.org/wiki/Mazdaspeed3 Uvádí, že na 91 octanový benzin produkuje 196 kW.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Utorok 09.09.2014 17:42, N98
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.
Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.
reagovať
eTeflon
počet príspevkov173
dátum registrácie04.11.2008
Utorok 09.09.2014 22:05, MPS
Reaguju na Zdeny60 na to MPS, byl jsem v tom svezen v PL a ten kamarád jako celkem to chválil, ale nebyl moc nadšený z cen ND. Jako přední a zadní DIFF za cenu přes 100tkč?? To snad nestojí ani na M5??
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Streda 10.09.2014 08:32, RE: N98
Zdeny60 napísal:
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.


záleží na tom jestli je dovezená z US nebo je to evropský model. US má skutečně předepsanou minimálně devadesát jedničku, doporučuje se ´´premium unleaded´´ což je 95ka, evropský 98. ono se ve Státech 98oktanů běžně nesežene.
reagovať
alesmoto
počet príspevkov1
dátum registrácie22.09.2012
Pondelok 16.03.2020 23:14, RE: RE: n98
citácia:
reakce na: Pavlik, 08.09.2014 21:22 (U sportovních motorů mě tento ...)


Motor 1.8GDI sice zvládal 95 bez problémů, ale na 98 znatelně ožil a při cestovním tempu šla dolu spotřeba o 0,3 - 0,4. Při prodeji to mělo najeto 280tis a bez jakékoliv motorické závady.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.